Hva slags sokker bruker folket?
-
- Motorsykkelen din: -
- erik m
- Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Re: Hva slags sokker bruker folket?
Aldri bomull! (Det gjeler forresten alt jeg kjører i; trøyer, truser og longs når det er nødvendig.)
Mest mulig ull i sokkene, minst 60%.
Tjukkere sokker når det er kaldt, tynnere ettersom hvor varmt det er. Men aldri mindre enn 60% ull.
Mest mulig ull i sokkene, minst 60%.
Tjukkere sokker når det er kaldt, tynnere ettersom hvor varmt det er. Men aldri mindre enn 60% ull.
Enig - det gjelder også hjemmekontoruniformen i disse dager 

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ull e´gull iflg. Spar Kjøp
:
Gode produkter og gode priser, er min erfaring:
https://www.sparkjop.no/herre/herre-und ... c974d19df8

Gode produkter og gode priser, er min erfaring:
https://www.sparkjop.no/herre/herre-und ... c974d19df8

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- rolf-arne
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Kontakt:
Erfaringa i Libanon - var ull-lester alltid - varma på kalde dager - og tok opp fukt på varme dager - tørr og passe varm hele tiden.
Har brukt det siden - i drøye 30 år
Har brukt det siden - i drøye 30 år
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Helt enig med Rolf Arne, brukte ullsokker 1 år i Sør Sudan i temperaturer over 40 grader funket gull i forhold til fukt. I kaldere klima holder de varmen mye bedre enn andre sokker.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
- rolf-arne
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Kontakt:
Å i tillegg kan dem brukes som - sko, tøffla - vadera osv....45316 skrev: 12 feb 2021, 22:01 Helt enig med Rolf Arne, brukte ullsokker 1 år i Sør Sudan i temperaturer over 40 grader funket gull i forhold til fukt. I kaldere klima holder de varmen mye bedre enn andre sokker.

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- oivindg
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Jeg kom over 50% rabatt på Klim sine mellomtjukke sokker, så da ble de innkjøpt. Samme butikk hadde noen tjukker sokker fra Aclima som en bekjent anbefalte, så da ble de puttet i handlevogna samtidig. Med sokkene på plass hjemme kunne jeg prøve de nye støvlene, og konklusjonen ble å beholde størrelse 47. Da har jeg plass til å bruke de tjukke sokkene når det er kaldt og litt plass til å bevege tærne med de mellomtjukke sokkene på varmere dager. Jeg går med andre ord for ull "året rundt", som mange her har anbefalt.