Varm eksosrør
Re: Varm eksosrør
Takk for svar, da prøver jeg det etterpå og kommer med en oppdatering 
Re: Varm eksosrør
Hallois, da har jeg prøvd litt her, leste litt rundt på forum om hva det kunne være, å kom frem til att om du har choken på full så ble de rødglødende ganske fort, tips det var å ha halv choke å mindre rpm så jeg prøvde det.
Sykkelen sto i ca 5 minutter med litt choke på ca 2000rpm før jeg satt av choken og sykkelen datt ned på 1000-1100 rpm og låg jamt der i ca 10 minutter og ingen rødfarge på eksosrør (står i litt halvmørk garasje så lett å se).
Men når jeg ruset den litt 3-4000 rpm hørtes det ut som en lav/rar plystrelyd, hørte den fra lyd demperen på enden av eksosen men ellers ingen unormale lyder så stusset litt på hva det kan være.
Mvh Emil
Sykkelen sto i ca 5 minutter med litt choke på ca 2000rpm før jeg satt av choken og sykkelen datt ned på 1000-1100 rpm og låg jamt der i ca 10 minutter og ingen rødfarge på eksosrør (står i litt halvmørk garasje så lett å se).
Men når jeg ruset den litt 3-4000 rpm hørtes det ut som en lav/rar plystrelyd, hørte den fra lyd demperen på enden av eksosen men ellers ingen unormale lyder så stusset litt på hva det kan være.
Mvh Emil
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Varm eksosrør
Du trenger egentlig ikke bruke choke mer enn til start så lenge sykkel går etter du tar av choken forresten.
Re: Varm eksosrør
Pleier å skru den av når den går av seg selv ja, men den lyden som kom fra lydpotten helt bake var litt rar igrunn, mulig jeg hører ting hehe
Re: Varm eksosrør
Uansett, det er ikke normalt at den ikke tåler full choke. Du løser sympomet ikke kilden til problemet. Som før skrevet, dette kan gi motorras.