Takk for tips! Skal uansett gi den til et HD verksted og få en mekaniker til å se over. Jeg har hverken utstyr eller peil nok til å fikse noe elektrisk.haakeik skrev: ↑24 mai 2021, 22:48 Det "kan" være en feil på Crank Position Sensor(CPS). Det opplevde jeg selv på Triumph'en min(forgasser).
Kom kjørende innover E18 på Slependen på en varm sommerdag da motoren bare døde brått, på sekundet.
Trillet inn til siden og prøvde å starte den igjen, men ingen reaksjon. Prøvde flere ganger, men ingen reaksjon. Etter å ha søkt på internet etter årsaker og løsning en stund, hadde motoren kjølt seg litt ned. Så da jeg gjorde et siste forsøk på å starte, før jeg måtte ringe etter veihjelp, startet plutselig motoren som om ingenting hadde skjedd. Da var det bare å komme seg hjem i et rolig tempo, mens jeg nervøst bare ventet på at motoren skulle kutte igjen.
Det viste seg å være et kjent problem med CPS'en. Når den var i ferd med å ta kvelden, hadde den en tendens til å kutte signalene når CPS'en ble veldig varm. Løsningen var da å vente til motor/CPS ble kjøligere og så starte opp igjen. Og bestille ny sensor og bytte.
Det gjorde jeg og hadde siden aldri dette problemet igjen. Billig del og enkelt å skifte selv.
Jeg sier ikke at dette er årsaken for deg, men verd å undersøke.
https://www.ebay.com/itm/401750731072
En annen ting, Harley'er rister. Gå over batteriterminaler, startrele og andre kontaktpunker og sjekk for irr og løse kontakter.
Når motor bare dør plutselig, er det 99.9% elektrisk feil en eller annen plass. Hadde det vært drivstoffrelatert, burde motoren gradvis miste kraft for så å stoppe.
Vil bare at ting skal funke og betaler verksted til å gjøre den sommer klar. Er det for mye styr med en sykkel kvitter jeg meg med den.
Vil bruke mer tid på kjøring enn frustrasjon og mekking