Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av Globe »

Skjønner iveren og spenningen ja...kjenner "kjøre-vibber" langt inn i marg og bein selv her :D

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av evike »

Da er vi snart på vei :lol

Har bestilt ferje Oslo-Fredrikshavn torsdag 15.7. uten retur. På denne måten har vi spart både tid og penger ved at vi kommer til Danmark friske og uthvilte og kan starte med kjøring, så snart mor har fått kjøpt seg en lettere bukse i MC-butikken i Fredrikshavn.

Pris: kr. 1.648,-. Dette inkluderer: 2 sykler, en hel 4-mannslugar u/vindu, frokost for 2 personer.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av Dortmunder »

Ikke gal pris det.... nesten billig :-)

God tur, har vært den veien i oktober men fra Hamburg gikk det sørover, ikke øst. Men for tre år siden kjørte vi tschechien rund ....

Gled dere til en flott tur, GPS er genial på disse turene, særlig hvis du setter den som dere gjorde. Men legg gjerne en eller to ekstra dager inn for småveier... er å anbefale:-), men da blir det ikke raskeste strekning lenger. Kan forresten anbefale å kjøre langs kysten, kiel, Timmendorfer Strand, Wismar, Müriz (med nasjonalpark) .. Berlin.

Gled dere :-)

Og husk: i regn og sterk motvind på motorveien med bagasje bruker sykkelen myyyye mer bensin enn vanlig ... her snakker en som har stått i danmark på motorveien med tom tank :redface :ills
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av evike »

Da mannen aldri har vært i Berlin, men har et uttalt ønske om å se de historiske stedene der, så er Berlin lagt inn som et spesifikt punkt på nedoverveien. Det er faktisk nettopp derfor vi reiser den dagen vi gjør. Mor har nemlig kjørt i Berlin sentrum med bil en hverdag med full trafikk. Det frister ikke til gjentagelse på sykkel, trikkeskinner og ekstra mye moro.
Ved å ankomme Fredrikshavn fredag morgen, så er planen å bruke SØNDAG i Berlin.

Vi har et spesifikt reisemål ved at vi skal innfinne oss til Bryllup i Balatonalmadi (liten by i nordenden av Balatonsjøen, Ungarn) den 24.7. Bortsett fra det akter vi å oppdage en hel masse små steder som ikke nødvendigvis andre kjører innom. Er god på å finne sånne steder nemlig.. hehe :=D>
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
GTline
Innlegg: 123
Registrert: 20 jan 2010, 12:10
Motorsykkelen din: Harley Davidson Low Rider.

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av GTline »

evike skrev:Da er vi snart på vei :lol

Har bestilt ferje Oslo-Fredrikshavn torsdag 15.7. uten retur. På denne måten har vi spart både tid og penger ved at vi kommer til Danmark friske og uthvilte og kan starte med kjøring, så snart mor har fått kjøpt seg en lettere bukse i MC-butikken i Fredrikshavn.

Pris: kr. 1.648,-. Dette inkluderer: 2 sykler, en hel 4-mannslugar u/vindu, frokost for 2 personer.
Legger ut et lite tips her, håper ikke noen høyere opp i Colorline er her inne.
Hvis man skal over til Danmark med Superspeed så gjør man et kupp med å bestille
to personer og bil....altså bilpakke + 2 pers. Velg så tur retur samme dag.
Da kommer det opp 355,- midt i uka og ca 450 i helgen. Sykkelen går som bil.
Drit så i returen og vips så har man en tur til langt under halv pris av om man bestiller en vei.
Dette godtar de hos bestillingen hos Colorline på telefon oxo. Bare la hver å si at du ikke skal bruke returen.
Jeg har gjort dette noen ganger og funker fint.
Men dette er vel kanskje ikke info som bør spres for mye rundt, men regner med at det kan være godt å vite med tanke på at fler sikker skal sørover på sykkel til sommeren. :lol hysssjjjjjj :[-X
Legger Colorline opp til et så dumt system så kan man jo utnytte det ;e

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av Onsløv »

Lettere båt, jo mindre drivstoff? :D
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Zahir
Innlegg: 40
Registrert: 11 apr 2010, 14:18
Motorsykkelen din: ZZR 1100 - 1993
Sted: Molde

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av Zahir »

evike skrev:Jeg begynte egentlig på denne føljetongen i annet forum, som forsvant. Derfor begynner jeg nesten på nytt igjen.

Vår Tysklandsferie måtte både forskyves og forandres. Jeg har nemlig en søster som av familiære årsaker (vår felles far er ungarsk) har planlagt bryllup i Balatonalmadi 24.7.

Av økonomiske hensyn har vi ikke valgt Oslo-Kiel.
Vi starter med Larvik - Hirtshals. Første stopp på veien er i Fredrikshavn hvor jeg satser på å få kjøpt både bukse og jakke som jeg har sett meg ut i MC-butikken der for lenge siden. Ser på nettet at de fremdeles skal ha og gleder meg til litt mer "feminint utseende" enn den "Michelin-dressen" jeg kjører rundt med nå.

Forloveden har et stort ønske om å besøke Berlin (jeg har vært der tidligere og har ikke samme historiske interessen som han, men føyer meg gjerne). Vi har derfor planlagt avreise hjemmefra slik at vi etter planen skal ankomme Berlin søndag ettermiddag. Da burde vi ikke få de helt store trafikkale problemene der.

Derfra går turen etter hva GPS'en mener er raskeste strekning, men uten motorveier. Har hatt en diskusjon med Viragoen ang. toppfart og vi har sammen blitt enige om at 140-150 er max. Da skrangler plombene i tenna og Viragoen setter kursen etter de minste vindkast og sandkorn i veibanen. Ikke morsomt.

Skal komme med mer detaljer etterhvert.
Hei.
Ser dere har tenk dere på tur. :thumleft
Skal selv nedover Europa, og kjører fra Molde mest sannsynlig den 23. juli. Da går turen direkte til Gøteborg og båt derfra til Frederikshavn kl 23.55. (ca 250 kr.) Håper på 2 timer med søvn på båten :-) Ankommer Frederikshavn kl 03.15, og kjører direkte ned til Fulda i Tyskland. (916 km - 8 timer) (er sant som det sies at transportetappen gjennom Tyskland er forferdelig kjedelig, men jeg skal fort nedover..)
Tilbringer ettermiddagen og natten der og kjører direkte ned til Rovinj i Kroatia dagen etter. (954 km - 9 timer)
Skal være der i en uke før jeg drar tilbake til Ljubljana i Slovenia og tilbringer ett par dager der hos kjente.
Resten av turen er ikke planlagt så nøye, men drar vel fra Ljubljana den 4. eller 5. august. Tenker kanskje på å kjøre inn i Italia, opp i fjella og inn i Østerrike for ett par tre dager, eller Budapest, Bratislava, Wien, Praha, Berlin....

Om dere eller andre er i området fra 4. august hadde det vært hyggelig å møtes..
Tar gjerne imot råd og tips fra dere som har vært der før, og lurer også på om det er veldig utbredt med fotobokser som tar bilde bakfra :-J Kjører med GPS og håper den varsler... Har ikke vært lenger sør enn Bremen med sykkel tidligere.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av evike »

Svar til Zahir; Om dere eller andre er i området fra 4. august hadde det vært hyggelig å møtes..
Tar gjerne imot råd og tips fra dere som har vært der før, og lurer også på om det er veldig utbredt med fotobokser som tar bilde bakfra Kjører med GPS og håper den varsler... Har ikke vært lenger sør enn Bremen med sykkel tidligere.


Beklager, men 4. august er vi antagelig i Tyskland/Danmark igjen, på vei hjem.

Vi er i Balaton 24.7. (håper jeg da inderlig, for det er da bryllupet står der nede - nei, ikke vårt altså, men søsterens). Reiser videre fra Balaton/Ungarn 25. eller 26. gjennom Østerrike og videre opp Tyskland i dagene som følger.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Zahir
Innlegg: 40
Registrert: 11 apr 2010, 14:18
Motorsykkelen din: ZZR 1100 - 1993
Sted: Molde

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av Zahir »

evike skrev:Svar til Zahir; Om dere eller andre er i området fra 4. august hadde det vært hyggelig å møtes..
Tar gjerne imot råd og tips fra dere som har vært der før, og lurer også på om det er veldig utbredt med fotobokser som tar bilde bakfra Kjører med GPS og håper den varsler... Har ikke vært lenger sør enn Bremen med sykkel tidligere.


Beklager, men 4. august er vi antagelig i Tyskland/Danmark igjen, på vei hjem.

Vi er i Balaton 24.7. (håper jeg da inderlig, for det er da bryllupet står der nede - nei, ikke vårt altså, men søsterens). Reiser videre fra Balaton/Ungarn 25. eller 26. gjennom Østerrike og videre opp Tyskland i dagene som følger.
Ok, og ønsker dere en kjempefin tur og alle lykkeønskninger til din søster. :=D> Tydelivis noen som får det til. :notworthy:

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av evike »

Siste nytt i saken: Vi får en eksosrype på deling med oss på denne ferien; min datter (24) skal være med!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av Globe »

He he flott! :thumleft Godt å høre at hun ikke mistet motet etter første turen :=D>

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av evike »

Eksosrypa er "under utdanning" og er stadig på tur. Nå skal jeg forhåpentligvis ut og kjøre selv også om noen dager. Skal bare lære meg å kjøre solo igjen først (litt usikker på hva det venstre beinet synes om å støtte opp), så skal hun etterhvert få sitte på med meg også, og så etterhvert velge hvem hun vil sitte på med.

Eksosrypa har nå fått egne støvler (så jeg kan få tilbake mine) og egen ryggskinne. Forøvrig hadde jeg dobbelt sett, som passer henne fint.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av evike »

Kjeder meg... og har sittet og sett på reiseruta.
Eksempel på by vi skal innom: Steyr, Østerrike
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av Knut Morten »

Nærmer seg stadig tid for ferie. :thumleft Har så smått begynt å se litt på hva som får plass :scratch nå som vi blir 3 på 2 sykkler.
:-k

Driver stadig ned sittepå trening, så det neste nå blir vel en litt lengre tur, bare for treningens skyld.
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: Larvik - Tyskland - Ungarn - Østerrike - Tyskland

Legg inn av Knut Morten »

Da er det skaffet en miniPc som skal være med på tur. Regner med at det vil være mulig å finne nett, :scratch slik at det kan legges ut bilder og info fra turen :skriver
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Svar