Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Ja, servicehistorikken lagres i nøkkelen og godkjente forhandlere har tilgang til en database. Det er riktig det.
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Obi Wan og kompisen hans fortjener vel sin del av æren, en av tidenes PR kupp (og ditto bommert av KTM som sa nei til å låne bort sykler) :)
Tar IKKE sjansen på å prøvekjøre GS, om den er så bra som eierne sier risikerer jeg å ende opp med én, er jo bare 53 og har ikke skjegg en gang...

Tar IKKE sjansen på å prøvekjøre GS, om den er så bra som eierne sier risikerer jeg å ende opp med én, er jo bare 53 og har ikke skjegg en gang...

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Audi Mannen
- Innlegg: 870
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Jeg er vel kanskje så langt unna BMW fanboy man kan komme.... når det gjelder bil forøvrig. Må innrømme at jeg var på nære nippet og på vei mot stupet jeg også når jeg bytta sykkel sist til å velge GS eller en GSA. Tror det er en samling av mange faktorer som trekker førere til GS syklene og stort sett det meste er ramsa opp gjennom innleggene. Uten tvil gode sykler og når det først har blitt så mange rundt så er jo sjansen for å få kvalifisert hjelp også større enn ved f.eks. mitt valg som har et noe mere "glissent" forhandler nettverk og brukere selv om det er stadig flere som også velger Italiensk. Tror kanskje den største faktoren er kardang skal jeg være ærlig.
For meg så koka det ned til enkle faktorer som motor og lyd samt at det er som alle er enige om....... 13 på dusinet og de er pokker ta meg overalt. Ikke en eneste GS i verden som får meg av V4'n igjen når det er sagt. Den følelsen når man passerer 8-10 tusen omdr. i 3. gir og man kjenner på en elektronisk kontrollert power wheelie med denne motoren er en symfoni i seg selv. Amen.
For meg så koka det ned til enkle faktorer som motor og lyd samt at det er som alle er enige om....... 13 på dusinet og de er pokker ta meg overalt. Ikke en eneste GS i verden som får meg av V4'n igjen når det er sagt. Den følelsen når man passerer 8-10 tusen omdr. i 3. gir og man kjenner på en elektronisk kontrollert power wheelie med denne motoren er en symfoni i seg selv. Amen.
Yamaha XJR 1300
- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Jeg har sansen for BMW som merke. Tror det er solide greier. Men jeg synes dem har svært lite spennende når det kommer til sykler.
- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Triumph er i mine øyne det merket som jeg synes har flest spennende sykler å velge mellom. jeg elsker også Ducati når det kommer til Design, men jeg stoler ikke helt på kvaliteten der av en eller annen grunn. Sikkert fordi jeg kjenner flere som har hatt moderate til store problemer med Ducati. Altså fabrikknye sykler med oljelekasje og tre av dem har fått driftstans grunnet problemer med elektronikk. Et av tillfellene fant dem aldri feilen heller...
Men tøffe... det er dem
Men tøffe... det er dem

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Jeg var ikke i tvil da du bytta sykkel om hva jeg ville ha gjort, og jeg mener fortsatt at du valgte riktig. GS/GSA står for alt Ducati ikke står for. Spesielt V4S. Det kryr ikke av de, de knuser BMW på alt av elektronikk og duppeditter, den går noe så inni helvete og er alt annet enn traust og kjedelig.Audi Mannen skrev: 10 jun 2022, 06:49 Jeg er vel kanskje så langt unna BMW fanboy man kan komme.... når det gjelder bil forøvrig. Må innrømme at jeg var på nære nippet og på vei mot stupet jeg også når jeg bytta sykkel sist til å velge GS eller en GSA. Tror det er en samling av mange faktorer som trekker førere til GS syklene og stort sett det meste er ramsa opp gjennom innleggene. Uten tvil gode sykler og når det først har blitt så mange rundt så er jo sjansen for å få kvalifisert hjelp også større enn ved f.eks. mitt valg som har et noe mere "glissent" forhandler nettverk og brukere selv om det er stadig flere som også velger Italiensk. Tror kanskje den største faktoren er kardang skal jeg være ærlig.
For meg så koka det ned til enkle faktorer som motor og lyd samt at det er som alle er enige om....... 13 på dusinet og de er pokker ta meg overalt. Ikke en eneste GS i verden som får meg av V4'n igjen når det er sagt. Den følelsen når man passerer 8-10 tusen omdr. i 3. gir og man kjenner på en elektronisk kontrollert power wheelie med denne motoren er en symfoni i seg selv. Amen.

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Lettkrenka.no ? Ingen av delene men rett og slett var det å stikke fingeren i jorda og se på realitetene for mitt eget vedkommende. Du leste kanskje ikke at jeg har hatt to av arten ?Olav K skrev: 09 jun 2022, 22:52
Å kalle den en "bobil" uten kjøreglede, må enten bunne ned i trolling, uvitenhet eller misunnelse![]()
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Det bunner vel ut i hva man ønsker seg ved motorsykkel-tilværelsen. Livet med BMW er ikke av den mest spennende sorten, men det leverer på sin trygge måte. Nå har jeg hatt min sykkel siden jeg tok lappen i 2016 og jeg har foreløpig ingen planer om å bytte den ut. Nå runder vi straks 130 000km og vedlikeholdet er tidvis overveldende, men sånn i det daglige vil jeg ikke ha noe annet egentlig. Det er trygt, godt og behagelig
Jeg tror de som kjører mye sykkel på daglig basis og har det litt som en livsstil fort ender opp med BMW, også er det kanskje de som er mer følelsesstyrt som velger noe fra Italia, og noen velger å kjøpe japansk. Man kan være uenig i dette, men se dere rundt
Så er jeg glad i BMW, både biler og sykler. Vært det siden jeg så en BMW for første gang.
Om jeg kjøper en GS-variant? Nja, kanskje om 20 år? GSen tiltaler ikke meg som motorsyklist foreløpig. Er nok fortsatt litt på sportstourer. K1300S har jeg ofte nevnt, men Kawasaki ZZR1400 er steintøff synes jeg..
Mange velger GS, av sikkert mange grunner, men man skal heller ikke måtte forsvare hvorfor man ikke kjører GS. Folk har forskjellige preferanser, men GSen ser ut til å treffe hos mange som liker å kjøre motorsykkel.

Jeg tror de som kjører mye sykkel på daglig basis og har det litt som en livsstil fort ender opp med BMW, også er det kanskje de som er mer følelsesstyrt som velger noe fra Italia, og noen velger å kjøpe japansk. Man kan være uenig i dette, men se dere rundt

Så er jeg glad i BMW, både biler og sykler. Vært det siden jeg så en BMW for første gang.
Om jeg kjøper en GS-variant? Nja, kanskje om 20 år? GSen tiltaler ikke meg som motorsyklist foreløpig. Er nok fortsatt litt på sportstourer. K1300S har jeg ofte nevnt, men Kawasaki ZZR1400 er steintøff synes jeg..

Mange velger GS, av sikkert mange grunner, men man skal heller ikke måtte forsvare hvorfor man ikke kjører GS. Folk har forskjellige preferanser, men GSen ser ut til å treffe hos mange som liker å kjøre motorsykkel.
- Audi Mannen
- Innlegg: 870
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Må si meg enig i alt der ja. I tillegg er den fryktelig lettkjørt, nydelig komfort og siden akkurat denne modellen har ventiler på "vanlig" måte så er driftskostnader også på et normalt nivå som Ducati ikke har vært kjent for å være.simpson skrev: 10 jun 2022, 07:45Jeg var ikke i tvil da du bytta sykkel om hva jeg ville ha gjort, og jeg mener fortsatt at du valgte riktig. GS/GSA står for alt Ducati ikke står for. Spesielt V4S. Det kryr ikke av de, de knuser BMW på alt av elektronikk og duppeditter, den går noe så inni helvete og er alt annet enn traust og kjedelig.Audi Mannen skrev: 10 jun 2022, 06:49 Jeg er vel kanskje så langt unna BMW fanboy man kan komme.... når det gjelder bil forøvrig. Må innrømme at jeg var på nære nippet og på vei mot stupet jeg også når jeg bytta sykkel sist til å velge GS eller en GSA. Tror det er en samling av mange faktorer som trekker førere til GS syklene og stort sett det meste er ramsa opp gjennom innleggene. Uten tvil gode sykler og når det først har blitt så mange rundt så er jo sjansen for å få kvalifisert hjelp også større enn ved f.eks. mitt valg som har et noe mere "glissent" forhandler nettverk og brukere selv om det er stadig flere som også velger Italiensk. Tror kanskje den største faktoren er kardang skal jeg være ærlig.
For meg så koka det ned til enkle faktorer som motor og lyd samt at det er som alle er enige om....... 13 på dusinet og de er pokker ta meg overalt. Ikke en eneste GS i verden som får meg av V4'n igjen når det er sagt. Den følelsen når man passerer 8-10 tusen omdr. i 3. gir og man kjenner på en elektronisk kontrollert power wheelie med denne motoren er en symfoni i seg selv. Amen.![]()
Yamaha XJR 1300
- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Personlig har jeg aldri hatt noe favorittmerke. Alle syklene jeg har hatt så langt har gått knirkefritt og det er vel relativt vanlig at man kan oppleve noe smårusk med helt nye sykler, men personlig har jeg aldri opplevd noe som helst negativt.
Den eneste sykkelen jeg hadde ett par bittesmå problemer med er S1000R'en jeg hadde nå sist. Den ene gangen fikk jeg en boble i lykteglasset forran grunnet varme fra pæren. Det ble fikset på garanti, og den andre gangen følte jeg dte var litt mye tikking som hadde dukket opp fra motoren. Men verksmester sa at dette ikke var så mye og bry seg om.
Han jeg solgte den til har hatt den på verksted to ganger da det var noe tull med elektronikken da den hadde ujevn gange og en rar lyd fra motor. Dette også ble i følge ny eier fikset etter en stund.
Så ironisk nok er BMW den sykkelen jeg har hatt "mest" problemer med av syklene jeg har hatt, selv om det var bare bagateller i mitt eie vertfall. Men ny eier fikk jo litt problemer.
Men Yamaha XVS 1300 gikk 32.000km. uten problemer overhodet. Det samme gjorde Triumpg STreet Triple R og den første S1000R jeg hadde. Den andre derimot var det LITT småplukk med. Rocket'en har også så langt gått uten problemer, men den har ikke rullet mer enn 4.000 km. da.
Den eneste sykkelen jeg hadde ett par bittesmå problemer med er S1000R'en jeg hadde nå sist. Den ene gangen fikk jeg en boble i lykteglasset forran grunnet varme fra pæren. Det ble fikset på garanti, og den andre gangen følte jeg dte var litt mye tikking som hadde dukket opp fra motoren. Men verksmester sa at dette ikke var så mye og bry seg om.
Han jeg solgte den til har hatt den på verksted to ganger da det var noe tull med elektronikken da den hadde ujevn gange og en rar lyd fra motor. Dette også ble i følge ny eier fikset etter en stund.
Så ironisk nok er BMW den sykkelen jeg har hatt "mest" problemer med av syklene jeg har hatt, selv om det var bare bagateller i mitt eie vertfall. Men ny eier fikk jo litt problemer.
Men Yamaha XVS 1300 gikk 32.000km. uten problemer overhodet. Det samme gjorde Triumpg STreet Triple R og den første S1000R jeg hadde. Den andre derimot var det LITT småplukk med. Rocket'en har også så langt gått uten problemer, men den har ikke rullet mer enn 4.000 km. da.
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Min har Demsmodromiske ventiler og servicekostnader er samme som andre merker med justering på 48.000 kn.
Eldre Ducatier med høye kostnader hører fortiden til, gjerne 20 år eller mer.
Eldre Ducatier med høye kostnader hører fortiden til, gjerne 20 år eller mer.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelenmekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.![]()
- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Budsjettet mitt røyk på Rocket'en, så jeg bruker ikke hjelm i det hele tatt.
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn ersupersic skrev: 10 jun 2022, 13:45Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelenmekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.![]()

- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Det må du nesten bare lære deg å leve medFredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn ersupersic skrev: 10 jun 2022, 13:45Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelenmekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.![]()
![]()
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn ersupersic skrev: 10 jun 2022, 13:45Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelenmekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.![]()
![]()
- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Så det du mener er at siden jeg ikke har en dyrere kjøredress enn den jeg har, så skulle jeg ikke kjøpt Rocket'en?SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn ersupersic skrev: 10 jun 2022, 13:45Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelenmekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.![]()
![]()
Hva med dem som bor i hus til 5 mill og kjører Nissan Micra? Er det uforsvarlig? Burde dme kjøpt et billigere hus og heller en sikrere bil?
Hvor går grensen for hvor mye man skal blande seg inn?
Hvor dyr hjelm og evt. andre ting må man ha for at du eller andre blir fornøyde med invisteringen man har gjort av sykkel?
- Domino
- Innlegg: 1199
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Som bilist mesteparten av tida på veien synes jeg det er en god ide at motorsyklistene gjør seg så synlige som mulig. En matt svart HD med fører i svart skinndress og svart hjelm er ikke det mest iøynefallende i trafikken. Selv om de kanskje har speilglass i solbrillene.
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Synes du skal fortsette å rettferdiggjøre de valgene du tar, for du har jo for femte gang på rad kjøpt den beste motorsykkelen på markedet.Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:08Så det du mener er at siden jeg ikke har en dyrere kjøredress enn den jeg har, så skulle jeg ikke kjøpt Rocket'en?SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn ersupersic skrev: 10 jun 2022, 13:45Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelenmekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.![]()
![]()
Hva med dem som bor i hus til 5 mill og kjører Nissan Micra? Er det uforsvarlig? Burde dme kjøpt et billigere hus og heller en sikrere bil?
Hvor går grensen for hvor mye man skal blande seg inn?
Hvor dyr hjelm og evt. andre ting må man ha for at du eller andre blir fornøyde med invisteringen man har gjort av sykkel?
Jeg fortsetter å flire av folk med svindyr mc som rocker LS2 hjelm, hiviz, folk med bluetooth i øret på rema og alt mulig annet jeg finner latterlig.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39848
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Et uttrykk for sterk og uimotståelig flokkmentalitetspåvirkning og en smule bekymring for "ekskludering" , kanskje...SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn ersupersic skrev: 10 jun 2022, 13:45
Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelen![]()



_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Hus og bil er to urelaterte ting, i motsetning til MC, kjøredress og hjelm som er en del av den samme pakken. Hvis man må nedprioritere hjelmen fordi man brukte 300k på sykkelen burde man kanskje ha gjort ett litt mer fornufting sykkelvalg.Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:08Så det du mener er at siden jeg ikke har en dyrere kjøredress enn den jeg har, så skulle jeg ikke kjøpt Rocket'en?SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn ersupersic skrev: 10 jun 2022, 13:45Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelenmekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.![]()
![]()
Hva med dem som bor i hus til 5 mill og kjører Nissan Micra? Er det uforsvarlig? Burde dme kjøpt et billigere hus og heller en sikrere bil?
Hvor går grensen for hvor mye man skal blande seg inn?
Hvor dyr hjelm og evt. andre ting må man ha for at du eller andre blir fornøyde med invisteringen man har gjort av sykkel?
Det sagt så skjønner jeg ikke helt hvorfor folk kritiserer hivis kjøreklær? Hva er problemet? Ser ikke lekkert ut men de kan nå være svært komfortable og trygge allikevel.
- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
For femte gang?supersic skrev: 10 jun 2022, 15:28Synes du skal fortsette å rettferdiggjøre de valgene du tar, for du har jo for femte gang på rad kjøpt den beste motorsykkelen på markedet.Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:08Så det du mener er at siden jeg ikke har en dyrere kjøredress enn den jeg har, så skulle jeg ikke kjøpt Rocket'en?SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn ersupersic skrev: 10 jun 2022, 13:45Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelenmekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.![]()
![]()
Hva med dem som bor i hus til 5 mill og kjører Nissan Micra? Er det uforsvarlig? Burde dme kjøpt et billigere hus og heller en sikrere bil?
Hvor går grensen for hvor mye man skal blande seg inn?
Hvor dyr hjelm og evt. andre ting må man ha for at du eller andre blir fornøyde med invisteringen man har gjort av sykkel?
Jeg fortsetter å flire av folk med svindyr mc som rocker LS2 hjelm, hiviz, folk med bluetooth i øret på rema og alt mulig annet jeg finner latterlig.
Trodde nesten det var oftere....
Selvsagt har jeg den beste motorsykkelen på markedet. Det har vel dem fleste her inne vil jeg tro

- Bjerknez
- Innlegg: 24650
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Men hvem har sagt at man måtte spare inn noen tusenlapper på hjelmen for å få råd til motorsykkelen? Tror man virkelig at det er tillfelle her?SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:33Hus og bil er to urelaterte ting, i motsetning til MC, kjøredress og hjelm som er en del av den samme pakken. Hvis man må nedprioritere hjelmen fordi man brukte 300k på sykkelen burde man kanskje ha gjort ett litt mer fornufting sykkelvalg.Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:08Så det du mener er at siden jeg ikke har en dyrere kjøredress enn den jeg har, så skulle jeg ikke kjøpt Rocket'en?SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:03Og jeg forstår ikke problemet med å si det. Det er et greit poeng at mange bruker alt for mye på sykkel og gjerne ikke sitter igjen med så mye til resten av utstyret, vedlikehold og kjøring. Selv om dette ikke nødvendigvis er noe som kun gjelder GS men gjerne dyre sykler generelt.FredrikE24 skrev: 10 jun 2022, 14:46Jeg forstår ikke helt hva hensikten med slike utsagn ersupersic skrev: 10 jun 2022, 13:45Bare for å legge til de har alle hiviz bekledning og nesten uten unntak en rævva LS2 hjelm, kanskje budsjettet røyk på selve sykkelenmekkern skrev: 10 jun 2022, 11:19 Jeg har testet alle av GS modellene fra gml 1100 til 1250 og de har jo blitt mer og mer «komplette» men de har mye av de gamle skavankene på de nye men mer nedtonet.
Sagt det før også- er som en Labrador: familietraktor.
Bra på det meste men gir meg ingen «vil ha» vibber.
Når det gjelder «flokker med GS» så synes jeg de har en del av samme tendensene som enkelte HD klubber - litt muggne mot andre mc typer.
Hvorfor aner jeg ikke og bryr meg heller ikke.
Men lysten til å klippe ledninger til tivolibelysningen som står på blendemax hele tiden er der.![]()
![]()
Hva med dem som bor i hus til 5 mill og kjører Nissan Micra? Er det uforsvarlig? Burde dme kjøpt et billigere hus og heller en sikrere bil?
Hvor går grensen for hvor mye man skal blande seg inn?
Hvor dyr hjelm og evt. andre ting må man ha for at du eller andre blir fornøyde med invisteringen man har gjort av sykkel?
Det sagt så skjønner jeg ikke helt hvorfor folk kritiserer hivis kjøreklær? Hva er problemet? Ser ikke lekkert ut men de kan nå være svært komfortable og trygge allikevel.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?
Neeh, noen av oss bruker litt mer fornuft når vi velger enn andre. Kan ikke akkurat påstå at Forza 350 er verdens beste sykkel, men tror det er nok plass under setet til å romme en GS1250 eller Rocket 3, noe jeg er godt fornøyd med.Bjerknez skrev: 10 jun 2022, 15:35 For femte gang?
Trodde nesten det var oftere....
Selvsagt har jeg den beste motorsykkelen på markedet. Det har vel dem fleste her inne vil jeg tro![]()