Oslo - Nordkapp på 24 timer er veldig bra og på en K1600 høres herlig utFredrikE24 skrev: 26 jul 2022, 15:42 Trenger man en langhelg da?
En tidligere kollega av meg tar alpeturer i helgene og nordkapp har vært gjort på under 24 timer med god margin, da på en BMW K1200LT, senere på K1600GT. Så jeg tenker at dette går bra for de fleste bare de gidder og er sta nok. Det er jo ikke akkurat koselig å reise på tur når man trøkker på kilometer etter kilometer på trass hvor man ikke husker noe av turen når man er framme. Jeg må innrømme at jeg har hatt noen slike turer..
Jeg for min del kjører gjerne langt, men på et tidspunkt får jeg litt nok og vender nesa hjemover. Jeg må ha et eller annet destinasjonsmål med turene jeg tar.
Det skal sies at jeg har kjørt Alta-Oslo, og det er jo et godt stykke. Det var midt på sommern og masse trafikk, så valgte å overnatte i Fauske og ta resten av turen i et jafs dagen etter hvor jeg startet turen ukristelig tidlig. Turen gikk på E6, den strakeste veien.
Minnes at jeg dro fra Alta rundt 12-tiden med full tank og var i Fauske i 21:30-tiden
Det skal mye til før jeg gidder det igjen![]()

Har ikke så mange langturer å vise til men etter drøye 70 mil på en dag har jeg behov for å stå de siste mila. Kan ikke huske det var noe problem å kjøre langt når jeg var yngre, har en Barcelona tur på samvittigheten som 19 åring der vi var fremme etter tre og en halv dag. Har kjørt tur / retur Sætermoen med bil da jeg var i militære uten stopp utenom bensinfylling, kjører du på Norske sida er det langt nordover.
Vet ikke hvor Grevæg har kjørt men tipper Sverige noe som også jeg ville gjort på ei helg, må si jeg fikk litt lyst på en skikkelig langtur nå :)