Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av Globe »

AJ skrev:Jeg må bare få nevnt at jeg rett og slett er imponert av disse video'ene din'. Er så behagelig å både se og høre på :thumleft

Tror helt sikkert at jeg skal få fiksa kalendren med min egen brukerident i morra, takket være den siste video'en du har laget :janikk
Bare hyggelig.



Godtvoksen skrev:Veldig bra, men dersom en skal legge inn en ny aktivitet så må en logge seg inn på din konto: lm@midtlyng.no.

Et annet alternativ er at en oppretter aktiviteten i egen gmail-konto og inviterer lm@midtlyng.no til aktiviteten. Husk da og kryss av for offentlig aktivitet...:-)
Helt sant Godtvoksen, invitasjon funker greit, og "offentlig aktivitet" er en viktig avkrysning om en skal dele...og det skal man jo \:D/ :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av Globe »

..om en ønsker å ta mulighetene med Google...enda litt lengre...kan man "geeke" det opp et par hakk og installere "Mobilepack" (programvaren er gratis) inn på telefonen. En vil da, bl.a. få inn både kartet, kalenderen og mange andre muligheter via google inn på mobiltelefonen.

Mer kan leses om det her (trykk på bildet):

[img]http://img.skitch.com/20100117-tdfkndm9 ... jypwhn.jpg[/img]


Her er et "snapshot" tatt på min iPhone av Google Calendar
Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av Intruder »

I all korthet:
:knegg Jeg skal kjøre Mjøsa Rundt tidlig på dagen så jeg rekker 1.maitoget etterpå !! :thumleft
:mc1 :newbie :newbie :mc5 :offtopic :love :rop
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av Globe »

:lol ...Hmm Mjøsa rundt....det er jo kun ca. 40 mil ned til Mjøsa...fra Trondheim.... :-k .....det hadde jo vært en fin tur da.....Spørs om ikke vinteren henger litt igjen på strekningen ..... :-k

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av Dexter »

Tror jeg satser på at det kommer en 1. mai tur i mine trakter også... jeg kjente ikke at jeg orket å kjøre så langt bare for å kjøre rundt Mjøsa :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av Intruder »

Globe skrev::lol ...Hmm Mjøsa rundt....det er jo kun ca. 40 mil ned til Mjøsa...fra Trondheim.... :-k .....det hadde jo vært en fin tur da.....Spørs om ikke vinteren henger litt igjen på strekningen ..... :-k
Ja,jeg mente ikke i dag,men 1.mai totusenogti,som vi noblessene siger her
på Singsaker eh..... Ringsaker ! 8) :bananas
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av Onsløv »

Kanskje en idé å begynne med lokasjon i kalenderen?
Slik som jeg la inn for Vårmønstring, 25. april.
Blir sikkert en del 1.mai turer rundtomkring.. Vet at det pleier å ha tur til Voss, her i Bergen...

Ved "privat-arrangementer" kan man begynne med Nick/Navn, og evnt lokasjon, siden vi som er inne her er fra hele No....Europa.. :D
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Godtvoksen

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:..om en ønsker å ta mulighetene med Google...enda litt lengre...kan man "geeke" .....
Og MC-folk som ønsker mer "geeking" og en google Wave konto for å lage en MC-wave, kan sende meg en privat melding med epostadresse han/hun ønsker registrert sin wavekonto på...

[youtube]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/rDu2A3WzQpo&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/rDu2A3WzQpo&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/youtube]

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av Globe »

PM sendt :thumleft

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av Onsløv »

Ka skal vi igrunnen med Wave?
Vi har jo forumet?

:scratch
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av cheron »

Onsløv skrev:Ka skal vi igrunnen med Wave?
Vi har jo forumet?

:scratch
Lurer jeg og på..
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av Onsløv »

Lurer på om noen(tm) har aksjer i Google :8-[ :knegg
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av Globe »

Forumet er mer enn godt nok!

Godtvoksen snakket om å gi ut invite til google wave..for de som er interessert i det..det er et stort system hvor en kan knytte vår og ny dialog, og info, med andre kontakter...det er ikke noe enten eller innenfor sosiale medier. Samme som at bruk av Facebook, Twitter, Mail, o.l. bidrar til at flere med lik interesse melder seg inn i interessebaserte forum og derav blir bidragsytere direkte. Kart, Kalender og alle andre små eller større kanaler/verktøy som kan få ut informasjonen om at det foregår interessebasert dialog bl.a her på forum.mcsiden.com, vil bidra til å styrke forumet via flere brukere, flere innspill, større aktivitet.....slik jeg ser det ;e

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38203
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av AJ »

Onsløv skrev:Ka skal vi igrunnen med Wave?
Vi har jo forumet?

:scratch
Ok...
Kanskje ting tar av en smule her... :-k
Greit med idéer og kreative krumspring, men vi skal ikke glemme hva Forumet egentlig dreier seg om.
Jeg vet lite eller ingenting om disse "Wave" greiene og hvis det ikke har noen god relevans til hva Forumet skal handle om, nemlig aktiv og entusiastisk interesse for motorsykler, så er det like greit å sortere det ut av ting vi skal ha her inne.

Kanskje litt mye Google her, men medlems-kartet og kalenderen synes jeg faktisk har mye for seg. Og siden det er nettopp Google som har brukervennlige løsninger på slike ting så blir det Google. Så enkelt er det, egentlig.
Samtidig er det prisverdig med initiativ til å få på plass slike ting som jeg tror forumbrukerne kan ha nytte og glede av.

Men vi kan gjerne ta både en og flere diskusjoner om disse tingene.
Såpass takhøyde skal vi ha :janikk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Kalender; MC-Treff & Tur. Medlemmer kan lese og skrive i den

Legg inn av Onsløv »

Ikke misforstå....

Kartet og kalenderen synes jeg var gode ting! Helt knall det... Jeg har ikke brukt wave, og de linjene jeg leste da jeg googlet på hva det var for noe, ga meg et inntrykk av at det er neppe noe forumet trenger. =;

Men for all del, det kan jo være at jeg tar feil, og jeg kan jo velge å lavær å bruke det om jeg ikke vil. :prf
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Svar