Disse er vel heller ikke registrert som MC? Så man får ikke kjøre i kollektivfelt osv. Skal jeg ha redusert kapasitet skal jeg i det minste ha alle mulige goder!!!

Hva er det som gjorde at Tracer 900 (215kg) ble for stor og tung? Det er en av de lettere syklene i sin klasse. Tracer 7 er bare 18kg lettere enn Tracer 900, og NC750 er 14 kg tyngre enn tracer 900.tormodg skrev: 14 apr 2024, 21:42 Hei folkens, jeg var aktiv her for noen år siden men måtte tilslutt selge min deilige Tracer 900 pga alvorlig sykdom. Pengene gikk faktisk til å kjøpe en elektrisk rullestol.
Selv om jeg omsider er friskere, har jeg dessverre utviklet kroniske muskelsmerter og sliter mye med utmattelse. Men jeg vurderer sterkt å skaffe meg en MC igjen, siden det vil hjelpe meg å komme «out and about».
Tracer 900 ble for stor og tung for meg før jeg solgte den, og ønsker noe mindre og lettere.
Jeg er også bare 171 cm og ca 70 kg så ikke veldig stor.
Tanken er en MC som er morsom å kjøre, men som kan fungere til langtur når lysten er der. I hovedsak vil jeg pendle til/fra jobb (stort sett utenfor rushtid) og kjøre koseturer.
Jeg er avhengig av at sykkelen har (evt kan påmonteres) bagasjevesker/toppboks.
Ønsker også varmeholker og vindskjerm.
Hvilke sykler bør jeg vurdere? Vil gjerne vurdere bruktsykler. Budsjettet er ca 100K++ men kan strekkes oppover dersom jeg finner det jeg trenger.
De jeg har på listen er:
Yamaha Tracer 7 (evt MT-07 med bagasjebrett/sidevesker)
Honda NC750X (DCI kan være veldig gunstig for meg!)
Jeg vil gjerne ha forslag. Bor i Oslo sentrum så tenkte å ta en tur til de ulike sjappene her.
Lurer egentlig litt på det samme hvis det du sier stemmer.Greddy skrev: 15 apr 2024, 21:51Hva er det som gjorde at Tracer 900 (215kg) ble for stor og tung? Det er en av de lettere syklene i sin klasse. Tracer 7 er bare 18kg lettere enn Tracer 900, og NC750 er 14 kg tyngre enn tracer 900.tormodg skrev: 14 apr 2024, 21:42 Hei folkens, jeg var aktiv her for noen år siden men måtte tilslutt selge min deilige Tracer 900 pga alvorlig sykdom. Pengene gikk faktisk til å kjøpe en elektrisk rullestol.
Selv om jeg omsider er friskere, har jeg dessverre utviklet kroniske muskelsmerter og sliter mye med utmattelse. Men jeg vurderer sterkt å skaffe meg en MC igjen, siden det vil hjelpe meg å komme «out and about».
Tracer 900 ble for stor og tung for meg før jeg solgte den, og ønsker noe mindre og lettere.
Jeg er også bare 171 cm og ca 70 kg så ikke veldig stor.
Tanken er en MC som er morsom å kjøre, men som kan fungere til langtur når lysten er der. I hovedsak vil jeg pendle til/fra jobb (stort sett utenfor rushtid) og kjøre koseturer.
Jeg er avhengig av at sykkelen har (evt kan påmonteres) bagasjevesker/toppboks.
Ønsker også varmeholker og vindskjerm.
Hvilke sykler bør jeg vurdere? Vil gjerne vurdere bruktsykler. Budsjettet er ca 100K++ men kan strekkes oppover dersom jeg finner det jeg trenger.
De jeg har på listen er:
Yamaha Tracer 7 (evt MT-07 med bagasjebrett/sidevesker)
Honda NC750X (DCI kan være veldig gunstig for meg!)
Jeg vil gjerne ha forslag. Bor i Oslo sentrum så tenkte å ta en tur til de ulike sjappene her.
Triumph Tiger sport 660 er en annen alternativ for Tracer 7. med sine 206kg
Honda NX500 med 196kg
BMW G310GS med 175kg
Så leit å lese at kroppen ikke spiller på lag. Den kan være vår verste fiende til tidertormodg skrev: 16 apr 2024, 12:15 Dette er nydelig, så mange gode forslag. Jeg setter så stor pris på det!
@Greddy jeg kjøpte MT-07 etter at jeg ble syk fordi jeg ikke lenger kunne pendle med tog/kollektiv (jeg hadde en forferdelig sykdom som ødela blæra mi fullstendig, kort sagt et smertehelvete). Jeg ble operert i 2018 og kjøpte da Traceren i 2019 etter at jeg kom på beina igjen.
Dessverre førte over 10 år med alvorlig sykdom til at kroppen min regelrett kollapset og i 2022 solgte jeg Traceren og kjøpte el-rullestol.
Jeg har kjempet hardt for å komme tilbake til et «normalt» liv og kom meg på beina igjen for ca 1,5 år siden, men har ca maks 50% kapasitet når det gjelder fysisk styrke og utholdenhet. Dette er dessverre mer eller mindre permanent. I tillegg har jeg tildels store smerte store deler av tiden. Så jeg må passe på at jeg kjøper en sykkel jeg har full kontroll på, og som er enkel (men morsom) å kjøre.
(Min utheving i sitert tekst -AJ )KiMedic skrev: 16 apr 2024, 12:39 Mulig 390 duke som @AJ nevnte lenger oppe passer bedre. Den er super i byen og kan fint sales opp til lengre turer. Disse snur på en 5øring og dyttes lett dit du vil ha den.
Enig. Triumph har virkelig de fineste retro/moderne syklene. I det hele tatt synes jeg Triumph er et merket med fles spennende modeller. Skulle jeg hatt nakensykkel igjen hadde det uten noen som helst tvil blitt Triumph Speed Triple RS. Men den blir litt anstrengt med tanke på sittestilling for min del. Dessverre.pingvin skrev: 16 apr 2024, 12:40 Triumph Speed 400 har fått veldig god kritikk , 170kg våt og 63.900,- . Eller Speed 900 om vil ha mer motor, evt Speed 1200 om har skikkelig dårlig tid. Men da blir det både tyngre og dyrere.
Synes Triumph sine retro sykler er skikkelig fine (grunn til at har Triumph Scrambler 1200)![]()
![]()