Stemmer. Det er jo dette jeg også føler jeg trenger mye trening på. Hadde min andre MC-time før i dag, og det gikk vesentlig bedre rent teknisk i dag. Tror hjernen har prosessert enormt mange inntrykk siden forrige gang. Kløtsj var smoothere ved giring i dag til tross for kraftigere sykkel, samme med giring og krypkjøring.TheMaltake skrev: 16 apr 2025, 11:10 Hva er dette du trenger trening på i forhold til å ta lappen. Om du sitter i samme sko som meg i fjord. Så var kjøregården den som trenger mye tid i.
Det jeg må jobbe videre med er fotplassering, hodebevegelser/blikk, så bruk av kløtsj for å rette opp sykkel i lav hastighet. Fikk trent på bakkestart i dag som gikk bra, men øvelsen med kjøring mellom kjegler og stans plus rundkjøring inne i merket firkant trenger trening. Kløtsj for å rette opp sykkel inne i firkanten spesielt trenger trening.
Tror som du er inne på derfor at sykkeltypen er noe av det aller viktigste. Kjørelærer mente også at A2-sykkel var helt greit å skaffe. Finne en sykkel på rundt 200kg som fungerer ganske likt Hondaen jeg skal bruke på kjøreskolen ved oppkjøring. Sånn sett heller jeg personlig litt mot Husqvarna Svartpilen/hvitpilen med 42hk. Denne burde også være grei å omsette når jeg faktisk har budsjett til drømmesykkelen.
Takk igjen for alle innspill. Fint å se at det er delte meninger om temaet.