Telt - hva bør man velge?
Re: Telt, what to choose?
Kjøp deg ett Helsport telt, uten tvil. Det koster en god del mer enn Biltema variantene men det har betalt seg allerede etter første natt med skikkelig nedbør. Har selv ett Helsport Stetind 2. Anbefales på det sterkerte hvis det kunn er til deg selv. Lite og lett ca. 2 kg. Har opplevd skybrudd uten å bli våt. Men husk: "Sett ikke opp telt på det laveste punktet i terrenget".
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sjekk ut detta da!
http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=163833" onclick="window.open(this.href);return false;
Lettvint og praktisk, men bra nok?
http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=163833" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- hansraymond
- Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
- Kontakt:
Prøv en dag det regner, så gir du oss en pekepinn her på Forumet!!Dexter skrev:Sjekk ut detta da!

Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!

Live to Ride Ride to Live!
- Dexter
Nah, trukke dethansraymond skrev:Prøv en dag det regner, så gir du oss en pekepinn her på Forumet!!Dexter skrev:Sjekk ut detta da!

Hadde vært bedre om noen andre testa det

- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Hei der!hansraymond skrev:Prøv en dag det regner, så gir du oss en pekepinn her på Forumet!!Dexter skrev:Sjekk ut detta da!
Ble ikke noe kjøp av et telt den dagen jeg var ute og tittet, altfor dårlig utvalg

Viste ikke at Ps.no førte telt, haha.. trudde det kun var elektroniske duppeditter..
Tar jaggu og bestiller dette jeg så skal jeg komme med en feedback etter første regnskur her i stavanger :)
Eneste jeg ble litt i tvil på var om det passet i en av koffertene? Står ikke noe mål men tviler på at det går i sidekofferten? Toppkofferten er jo litt større så satser på at det går i den.
Ta en titt gutter
http://www.youtube.com/watch?v=tFcVuBSK ... r_embedded
Kenneth
Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- Dexter
Kjempebra
La oss få en bilde og bruksrapport. Er teltet bra nok og lite nok så er det kanskje kjøpeverdig likevel. Prisen er jo noe lav så jeg er jo spent på kvalitet og hvordan det fungerer ved nedbør...
Venter på rapport!

La oss få en bilde og bruksrapport. Er teltet bra nok og lite nok så er det kanskje kjøpeverdig likevel. Prisen er jo noe lav så jeg er jo spent på kvalitet og hvordan det fungerer ved nedbør...
Venter på rapport!
- Svolp
Bruksrapport kommer
Skal på tur til sørlandet på torsdag så jeg drar innom arendal og henter teltet på lageret så slepper jeg frakta siden jeg alikavell skal nedover!
hehe, da MÅ det jo passe i en av veskene
Kenneth

Skal på tur til sørlandet på torsdag så jeg drar innom arendal og henter teltet på lageret så slepper jeg frakta siden jeg alikavell skal nedover!
hehe, da MÅ det jo passe i en av veskene

Kenneth
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Du verden... Det der så da veldig lettvint ut :-)
Spent på rapport, Svolp!
Blir kanskje en 'hit' blant motorsyklister dette teltet?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Svolp
Hehe..
Kanskje det kanskje :)
Så veldig greit ut hvertfall, eneste var at jeg stusset på om den får plass da du ser størrelsen på den i filmen.
Regner med at det går tross alt..
En bruks rapport om dette teltet er bruk eller kast kommer en gang etter helgen så snart værgudene i stavanger setter i gang en skikkelig reinskur :-)
Kenneth
Så veldig greit ut hvertfall, eneste var at jeg stusset på om den får plass da du ser størrelsen på den i filmen.
En bruks rapport om dette teltet er bruk eller kast kommer en gang etter helgen så snart værgudene i stavanger setter i gang en skikkelig reinskur :-)
Kenneth
Svolp skrev:Bruksrapport kommer![]()
hehe, da MÅ det jo passe i en av veskene![]()
Kenneth
Da møtes vi kanskje på veien - skal være i Stavanger på jobb før 9 og kjører selvfølgelig sykkel----
- Svolp
Lurer på om det akkurat blir litt for tidlig. Slutter på jobb kl 08.00 på forus og må hjem te stavanger en tur og lufte bikkja og sleppe henne ut før jeg kan sette kursen sørover!
Ta deg en tidlig dag så slår vi følge nedover
Kenneth
Ta deg en tidlig dag så slår vi følge nedover

Kenneth
Regnet jo med det - er nok opptatt i møte til ut på ettermiddagen - regner med å ta jæren hjem på ettermiddagen sol og varme er meldt blir fint :-)
- Baron von Waffel
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Som gammel speider vet jeg at enkeltdukstelt gir våte opplevelser. Enten fordi det ikke puster eller fordi det puster. Hvis du ligger alene og midt i teltet går det sikekrt greit.Svolp skrev:Hehe..
Kenneth
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
-
- Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Med fare for å fremstå som en skikkelig jålebukkk, tillater jeg meg å advare mot de billigste teltene. Selv en norsk sommer i lavlandet kan by på regn og vind i mengder. Billig teltduk revner i kulingkast uten solid bardunering. Vanntetthet er jammen diskutabelt da mange er endukere med kondens og dårlige luftemuligheter. Duken har gjerne solid vannsøylemålinger, med det hadde jammen gamle oljehyrer også... Billige telt er nemlig tunge størrelsen tatt i betraktning
Anbefaler et litt større telt enn strengt tatt nødvendig. Da får omfattende kjøreutstyr plass. Bagasjen vår pakkes gjerne i stive kofferter som krever fortelt av dimensjoner. Kjøp derfor 2-manns om du kjører alene og 3-manns om du tar med passasjer. Prioriter gjerne litt takhøyde slik at du får på deg dressen før du skal ut i regnet. Der kan du fyre primus også!
Det finnes en vrimmel av muligheter. Helsport, Holmeslet, Jerven, Bergans og Nanok er noe Norge kan være stolt av. I følge rei.com har USA Bibler, Big Agnes, Black Diamond, Coghlan's, Coleman, Easton Aluminum, Eureka, Gear Aid, GoLite, Granger's, Hennessy Hammock, Integral Designs, Kelty, Marmot, McNett, Mombasa, Mountain Hardwear, MSR, NEMO, Nikwax, Nite Ize, Outdoor Products, Outdoor Research, Penguin, ProWash, REI, Reliance, ReviveX, Sea To Summit, Sierra Designs, SMC, Tectron, The North Face og Topeak.
Her går (kjører) man seg vill i en fei...
Konkrete anbefalinger blir solide, anerkjente merker. Ta et googlesøk på to telt spesielt: Holmeslet Backwood og Exped Orion Ex.
Begge er solide ting med plass uten å bli så ektremt dyrt, ca 5500 kroner. Exped er nå på tilbud til 4200 kroner hos amfibi.no.
Er dette dyrt? Den som husker sommeren 2009, tar seg råd til kvalitet...
Anbefaler et litt større telt enn strengt tatt nødvendig. Da får omfattende kjøreutstyr plass. Bagasjen vår pakkes gjerne i stive kofferter som krever fortelt av dimensjoner. Kjøp derfor 2-manns om du kjører alene og 3-manns om du tar med passasjer. Prioriter gjerne litt takhøyde slik at du får på deg dressen før du skal ut i regnet. Der kan du fyre primus også!
Det finnes en vrimmel av muligheter. Helsport, Holmeslet, Jerven, Bergans og Nanok er noe Norge kan være stolt av. I følge rei.com har USA Bibler, Big Agnes, Black Diamond, Coghlan's, Coleman, Easton Aluminum, Eureka, Gear Aid, GoLite, Granger's, Hennessy Hammock, Integral Designs, Kelty, Marmot, McNett, Mombasa, Mountain Hardwear, MSR, NEMO, Nikwax, Nite Ize, Outdoor Products, Outdoor Research, Penguin, ProWash, REI, Reliance, ReviveX, Sea To Summit, Sierra Designs, SMC, Tectron, The North Face og Topeak.
Her går (kjører) man seg vill i en fei...
Konkrete anbefalinger blir solide, anerkjente merker. Ta et googlesøk på to telt spesielt: Holmeslet Backwood og Exped Orion Ex.
Begge er solide ting med plass uten å bli så ektremt dyrt, ca 5500 kroner. Exped er nå på tilbud til 4200 kroner hos amfibi.no.
Er dette dyrt? Den som husker sommeren 2009, tar seg råd til kvalitet...
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Har du fått testet teltet?Svolp skrev:Hehe..
Kenneth
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985