Side 2 av 3

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 02 apr 2010, 00:52
av mekkern
Tror Derbi var 2t og ble 4t på senere modeller-aner ikke når..

3 cyl 2t er skikkelig kongelyd-akkurat som ei galvanisert jungeltromme. :thumleft
eneste problemet er at jeg ikke kan file motorene til så høyt turtall som jeg ønsker-mangler ca 5000rpm på å få skikkelig gåsehud....stempler kniper og veiv rister i stykker... ](*,)
500gp motorene hadde det rette turtallet..begynte skikkelig drag på 6000 og bare økte på til ca 13000...nsr 500 er det morsomste på 2 hjul jeg har kjørt.direkte livsfarlig morro. :bananas -86 var et artig år med VM runde på Anderstorp.
godt disse aldri ble solgt til vanlige forbrukere.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=3HXqZh5o ... re=related[/video]

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 02 apr 2010, 02:18
av hansraymond
Mange år tilbake fikk jeg prøve en Suzuki Rgv250Gamma, renhekla racing sykkel med sinnsyk to-takts vræl!! eller skal jeg si Kviin? :notlistening
skjedde ikke så mye i de lave turtall, men når nåla lå på rundt 8000 Da skjedde det noe!! og turtallet bare dro videre.. :prop:
ikke noe for nybegynnere altså, krever sin mann, og giringa da..! blir littegrann "jobbing" :lol
[video]http://www.youtube.com/watch?v=mFda1omb ... re=related[/video]

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 02 apr 2010, 03:03
av mekkern
hmmmm..
Bilde
Bilde

satte på Jolly-moto series 2 anlegg med mere i mellomregister-reiv av luftfilterkassa,bare trakter, flytta nålene et hakk og økte fra 175 til 250 på hoveddysene..ble en helt ny sykkel.veide da 136 kg kjøreklar.
når jeg passerte 40kmh på 1 gear dro jeg powerwheelie med 92kg på... :knegg
løftet også når en la inn 2gear..16 toms hjul foran og 18 bak-svingte før du hadde tenkt tanken.
men bremsene var det råeste-doble skiver med 4aktive pumper pr skive.bakbrems fra gsxr750 m dobbelpumpe.
de andre kjørte vfr750 gsxr750 gsxr1100 og fzr1000 og da vi grisekjørte i Hanekleiva greide de ikke å kjøre fra meg-dro fra på slettene men tok de på innbremsing og svingene så vi nådde samtidig krysset v Hof..
En var muligens litt idiot den gangen... :scratch

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 02 apr 2010, 11:29
av Darksplat
Tilbake til mitt spørsmål; finner Derbi GPR 125 hos forskjellige forhandlere, 2010 modell alle sammen, men de er fortsatt forskjellige, 2-takt og 4-takt.

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 02 apr 2010, 11:43
av Duville
I følge hjemmesiden er dette utvilsomt en 4T maskin

The city constrains you. Look for new dimensions. Off road. The best dual-sport bike of its class, with the new Derbi 125
4-stroke 4V-engine. The answer to the impossible.

Its 125 4-stroke engine is the most innovative and seductive of today’s dual-sport bikes. Its silent engine ensures an unrivalled riding feeling. Its low consumption and emissions make it environmentally friendly, in harmony with its habitat. Planet Earth. Planet Terra.

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 02 apr 2010, 17:38
av Erling
mekkern skrev:Tror Derbi var 2t og ble 4t på senere modeller-aner ikke når..

3 cyl 2t er skikkelig kongelyd-akkurat som ei galvanisert jungeltromme. :thumleft
eneste problemet er at jeg ikke kan file motorene til så høyt turtall som jeg ønsker-mangler ca 5000rpm på å få skikkelig gåsehud....stempler kniper og veiv rister i stykker... ](*,)
500gp motorene hadde det rette turtallet..begynte skikkelig drag på 6000 og bare økte på til ca 13000...nsr 500 er det morsomste på 2 hjul jeg har kjørt.direkte livsfarlig morro. :bananas -86 var et artig år med VM runde på Anderstorp.
godt disse aldri ble solgt til vanlige forbrukere.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=3HXqZh5o ... re=related[/video]
Ja det var Suzuki bike det... :prop:

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 02 apr 2010, 17:40
av Erling
mekkern skrev:hmmmm..
Bilde
Bilde

satte på Jolly-moto series 2 anlegg med mere i mellomregister-reiv av luftfilterkassa,bare trakter, flytta nålene et hakk og økte fra 175 til 250 på hoveddysene..ble en helt ny sykkel.veide da 136 kg kjøreklar.
når jeg passerte 40kmh på 1 gear dro jeg powerwheelie med 92kg på... :knegg
løftet også når en la inn 2gear..16 toms hjul foran og 18 bak-svingte før du hadde tenkt tanken.
men bremsene var det råeste-doble skiver med 4aktive pumper pr skive.bakbrems fra gsxr750 m dobbelpumpe.
de andre kjørte vfr750 gsxr750 gsxr1100 og fzr1000 og da vi grisekjørte i Hanekleiva greide de ikke å kjøre fra meg-dro fra på slettene men tok de på innbremsing og svingene så vi nådde samtidig krysset v Hof..
En var muligens litt idiot den gangen... :scratch
aiaia... dette var bra. Har noen glemt hvordan det var å være "kalv"? Håper da ikke det ;-);)

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 02 apr 2010, 18:07
av mekkern
har ikke glemt men lært litt håper jeg...skal se på 600 offroad lekesykkel en dag nå.. :prop:

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 02 apr 2010, 19:02
av Rottenikken
mekkern skrev:hmmmm..
Bilde
Bilde

satte på Jolly-moto series 2 anlegg med mere i mellomregister-reiv av luftfilterkassa,bare trakter, flytta nålene et hakk og økte fra 175 til 250 på hoveddysene..ble en helt ny sykkel.veide da 136 kg kjøreklar.
når jeg passerte 40kmh på 1 gear dro jeg powerwheelie med 92kg på... :knegg
løftet også når en la inn 2gear..16 toms hjul foran og 18 bak-svingte før du hadde tenkt tanken.
men bremsene var det råeste-doble skiver med 4aktive pumper pr skive.bakbrems fra gsxr750 m dobbelpumpe.
de andre kjørte vfr750 gsxr750 gsxr1100 og fzr1000 og da vi grisekjørte i Hanekleiva greide de ikke å kjøre fra meg-dro fra på slettene men tok de på innbremsing og svingene så vi nådde samtidig krysset v Hof..
En var muligens litt idiot den gangen... :scratch
Artig historie, siden du tok de andre på innbremsinga tyder det på at du var god til å kjøre, da.
Veien du nevnte samt Skaret og langs Eikern var noen av "sånne" veier

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 02 apr 2010, 21:19
av Godtvoksen
UTGÅR: feilplasser spørsmål. Beklager.. :redface

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 02 apr 2010, 21:27
av Rottenikken
...la detr være en plass for ALLE! :-)

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 02 apr 2010, 21:35
av Darksplat
:offtopic :grt

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 02 apr 2010, 22:19
av mekkern
En ting som kan fastslåes med en gang : Den perfekte mc motor er umulig å konstruere for vi har alle forskjellige preferanser.

MEN en DC elmotor er ganske nære... hadde vi bare hatt en god nok energibærer å stappa i ramma.. :mc1
Darksplat skrev::offtopic :grt
*mas *mas *mas


det er nok ikke så mye mere vi kan bidra med når det gjelder ditt valg-minst vedlikehold/forbruk 4t
mer kostnader/feil/forbruk 2t
plombert fart?et fett.

Your call. :mk

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 02 apr 2010, 22:57
av Rottenikken
Tror de ;-);) sverre at sånne som oss er i ferd med å dø ut!

Re: 2-takt/4-takt

Lagt inn: 03 apr 2010, 10:45
av tagesk
Darksplat skrev: :offtopic
Det har du rett i.

Men alle tråder av interesse er slik at når spørsmålet er besvart, og alle er enige i at svaret er godt, da er
det rom for litt mimring og sidesnakk.

Utenomsnakk før trådens opprinnelige spøsmål er besvart, det er en uting. Men det er ikke tilfelle her.

Mener nå jeg, da.

[TaSK]