er relativt sikker på at det ikke blir noen nedtur å reise hjem denne gangen - du får passe på at ikke hjemlengselen blir for dominerende da....
Dette er egentlig en bra tråd; en perfekt anledning til å ta opp noe viktig.Desmo skrev: Dette skulle være et unødig tema å ta opp for voksne folk. Jeg trodde ikke det var kneskrap og fothvilerfiling som stod høyest på dagsordenen på forumet. Nå har du skuffa meg AJ.
Ser helt klart ut til at du er ute på kanten om en ser på helningen på forhjulet i hvert fall... :-)tagesk skrev:Det ser ikke ut som om jeg vil greie å slite ut dekket ute på kanten.
tagesk skrev:Altså: Å slite dekket helt ut til kanten, og sikre at du har avslipt metall på begge fothvilere, det er ikke et mål for galninger og testosteronfulle attenåringer. Det er et mål for alle seriøse motorsyklister.
Sorry, men hvilken tråd?Snikkeren skrev:Hvis dere ser videoen min i den andre tråden, så ser dere at...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=0g8PwWX05xY[/video]Snikkeren skrev:Hvis dere ser videoen min i den andre tråden, så ser dere at jeg bruker hele dekkflaten.
Har kanskje med profilen å gjøre som har mer fokus på styrevilligheten enn nedleggsvinkelen?Snikkeren skrev:Hvis dere ser videoen min i den andre tråden, så ser dere at jeg bruker hele dekkflaten. Men ikke på fordekket. Der har jeg fremdeles ca 6mm igjen av kyllingstripene, og sykkelen vil ikke lenger ned, da fothvilerene tar nedi. Men hvorfor er det sånn at fordekket har mer å gå på egentlig?
tagesk skrev:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=0g8PwWX05xY[/video]
Om du ser i kurve nummer 2 så ligger jeg over mer enn 45 grader (se på horisonten).
Jeg skraper fremdeles ikke så det er mer å gå på.
Så jeg tror ikke en video er tingen for å få en følelse av hvor mye man bruker av dekket.
Jeg henger meg ellers på spørsmålet om fordekket!
[TaSK]
Et godt tips er filmen/boken Keith Code, Twist of The Wrist vol. 2. Der tar de for seg ting helt fra grunn av, og man lærer masse. Jeg hadde fremdeles ca 5 mm igjen av kyllingstripene på bakdekket før jeg så den filmen, men på første tur etterpå var de vekk, og jeg hadde hatt min første fothvilerskrap.Globe skrev:
Skal innrømme det, først som sist...jeg har masse å lære og erfare som MC-fører....masse...kjente at jeg bremset på gear og gearet ned et par hakk lengre ned enn det du gjorde....og det sittende her i sofaen...dette passerte min "komfortsone"![]()
:=D>
....aaahhhhh..nå gleder jeg meg enda mer til å komme hjem...vil kjøre, teste, lære og erfare...MER!!