PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) videoer

Legg inn av AJ »

Mener å huske at jeg har vært borti denne video'en tidligere, men med så mye annet som er så utmerket som denne, skader det ikke med en aldri så liten reprise :knegg
Og selv om det er en av verdens beste MC'er som spiller hovedrollen i filmen betyr ikke det at det kun er eiere av nettopp den som vil kunne ha utbytte av denne flotte, kunstneriske og stilsikre PMS-video'en :P :p

Her er det bare å nyte - og å glede seg til en vår et stykke der fremme i tid...:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=78G1KxfA174[/video]

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Nå er ikke jeg noen Harley-Davidson eller chopper-entusiast, men siden jeg så Easy Rider filmen da den var ny i -69 eller -70, så har denne melodien rulla i hodet :D Stort tøffere blir det ikke!
Denne hjelper til å få opp humøret på en kald vinterdag.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=rMbATaj7 ... re=related[/video]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Om jeg lengter til våren?
Sku' mene det, ja... :-)
Hva skal jeg egentlig med vinter'n når jeg kan oppleve ting som dette: Riktignok er dette i Canada, men det er mange minst like flotte og spektakulære strekninger her i landet.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Riktignok er dette i Canada, men det er mange minst like flotte og spektakulære strekninger her i landet.
Vi har vel noe mer sprekker og lappete asfalt en det som kommer frem på denne videoen.. ;e Her tror jeg faktisk også jeg hadde våget å legge meg godt over i svingene... :knegg

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Godtvoksen skrev:
AJ skrev: Riktignok er dette i Canada, men det er mange minst like flotte og spektakulære strekninger her i landet.
Vi har vel noe mer sprekker og lappete asfalt en det som kommer frem på denne videoen.. ;e Her tror jeg faktisk også jeg hadde våget å legge meg godt over i svingene... :knegg
Nei nå må du gi deg! Det ække no gærent med de norske veia, de er puurrrfekte Tiger-stier :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

En liten virtuell kveldstur i vinterkulda...:

Brukeravatar
rerell
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

.
Sist redigert av rerell den 02 jan 2011, 18:06, redigert 1 gang totalt.

SveinT
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Kontakt:

Legg inn av SveinT »

Denne filmen kan det jo være kjekt å ha i samlingen,
"Why they Ride" , > Link til websiden her
Slike filmer gir jo et lite løft i en kald årstid :-)

Her er en link til en camp i området
Trailer ligger også på YouTube: :thumleft
[video]http://www.youtube.com/watch?v=GCryTZedYBI[/video]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Disse videoene demper neppe PMS'en, men egner seg godt til å virkelig glede seg til ny sesong, vil jeg tro... :skriver :8-[ :-J

:mk

[video]http://vimeo.com/18043180[/video]

[video]http://vimeo.com/18123636[/video]

[video]http://vimeo.com/12610553[/video]

[video]http://vimeo.com/12668512[/video]

[video]http://vimeo.com/12654392[/video]

[video]http://vimeo.com/12648934[/video]

Brukeravatar
frodef
Motorsykkelen din: BMW K75

Legg inn av frodef »

Bilde

Ingen video, men ihvertfall PMS... fyrte opp motorsykkelen der den står i boden i dag, så den ikke skal mugne der den står. Resten av røret til kjøkkenvifta passet perfekt over eksopotta. Den startet på første og putret og gikk i 20-30 minutter. Så her er vi klare...

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Flott bremsehjelp du har, Men er ikke "fallskjermen" litt liten?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
frodef
Motorsykkelen din: BMW K75

Legg inn av frodef »

Onsløv skrev:Flott bremsehjelp du har, Men er ikke "fallskjermen" litt liten?
Trenger ikke så stor fallskjerm nå midtvindters... Hvis du ser nøye etter så ser du at den har mistet en av sine 75 hester også! :prop:

Brukeravatar
tagesk
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

Er det i denne tråden det passer best å opplyse om at jeg greide å kjøre 1.000 km også i desember?
Selv om jeg ikke har en video å vise frem.

Dro inn de siste hundre nå i kveld. Sa til Sjefen at jeg stakk ut for å kjøpe en lyspære (ikke usant),
men kjørte via Lucca og Empoli på vei til nærbutikken. Det var bare ti grader da jeg kom hjem så det er ikke
bare-bare å være ute å kjøre på denne tiden av året.

Vi skal på tur sørover, men det blir med avreise 1. nyttårsdag så de tusen kilometrene som renner
på da må nok komme med i regnskapet neste år.

Akk ja, noen uker på sykehus midt i sesongen og en elektrisk feil på sykkelen i flere uker
har gjort at jeg ikke engang greide 25.000 km i år. Får håpe på et bedre år i 2011.

Jeg tror nå at det beste ikke er å parkere sykkelen om vinteren, men isteden bruke den gjennom
hele året. Men blir ikke så rusten da, vet du. Men noen har vel glede av å se støv samle seg på
setet. Hver sin lyst, sier jeg bare.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

tagesk skrev:Er det i denne tråden det passer best å opplyse om at jeg greide å kjøre 1.000 km også i desember?
Selv om jeg ikke har en video å vise frem.

Dro inn de siste hundre nå i kveld. Sa til Sjefen at jeg stakk ut for å kjøpe en lyspære (ikke usant),
men kjørte via Lucca og Empoli på vei til nærbutikken. Det var bare ti grader da jeg kom hjem så det er ikke
bare-bare å være ute å kjøre på denne tiden av året.

Vi skal på tur sørover, men det blir med avreise 1. nyttårsdag så de tusen kilometrene som renner
på da må nok komme med i regnskapet neste år.

Akk ja, noen uker på sykehus midt i sesongen og en elektrisk feil på sykkelen i flere uker
har gjort at jeg ikke engang greide 25.000 km i år. Får håpe på et bedre år i 2011.

Jeg tror nå at det beste ikke er å parkere sykkelen om vinteren, men isteden bruke den gjennom
hele året. Men blir ikke så rusten da, vet du. Men noen har vel glede av å se støv samle seg på
setet. Hver sin lyst, sier jeg bare.

[TaSK]
Mye skøyeraktig å lese her, ja... :-k :jada:

Å kjøre motorsykkel i 10 varmegrader høres forøvrig nesten utålelig ut... *mas :knegg

:mk

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Bare ti grader, det er jo passelig temperatur. Da jeg kjørte Il Tempo Petit på vinterlagring var det -7. :knegg

Svar