Stavanger - Bergen

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Stavanger - Bergen

Legg inn av Duville »

Traff Bjørn fra Bergen på "buss" han kjørte Bergen - Trondheim - Oslo - Kristiansand - Stavanger - Bergen fra lørdag morgen til søndag ettermiddag ca kl 15.00. Han hadde jo ikke noen med seg da men en trivelig fyr som jeg hadde følge med på min runde som nok varte et par dager lengre men samme runda.

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Duville skrev:Traff Bjørn fra Bergen på "buss" han kjørte Bergen - Trondheim - Oslo - Kristiansand - Stavanger - Bergen fra lørdag morgen til søndag ettermiddag ca kl 15.00. Han hadde jo ikke noen med seg da men en trivelig fyr som jeg hadde følge med på min runde som nok varte et par dager lengre men samme runda.
Og da kjørte dere kysten den ene veien??
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Duville

Legg inn av Duville »

Kjørte lyngdal - Volda på søndagen og sammen med Bj. fra første ferja etter Stavanger og til Bergen - kjørte kystveien ja... hadde det litt travelt om ikke så travelt som den andre...

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

Duville skrev:Kjørte lyngdal - Volda på søndagen og sammen med Bj. fra første ferja etter Stavanger og til Bergen - kjørte kystveien ja... hadde det litt travelt om ikke så travelt som den andre...
Fulgte dere E39 hele veien oppover??
Google Maps sier nesten 11 timer Lyngdal - Volda, virker for å være en ganske drøy dagsetappe...
karosseri er for biler!

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Godtvoksen skrev:Kvinesdal - Trondheim via Bergen og Ålesund blir nok i lengste laget på MC-tur for min bedre halvdel. Muligens strekningen kan bli Kvinesdal - Ålesund.
Da kan dere ta en liten stopp i Ørsta på veien, så skal dere få dere en kopp kaffi. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Velkommen til Bergen, GV.

Vi får ta den tingen vi snakket om tidligere, da, hvis det passer seg slik.... :skriver

Bilde

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

MaxTron skrev:Korte dagsetapper, og mange fine veier, og noe av den fineste naturen på jorda!! Hvem kan takke nei til en sånn tur??
Skal nok ha med XL`n opp på Averøy til sommeren... må nesten ha en tur på Aursjøveien med den også... :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

mekkern skrev:
MaxTron skrev:Korte dagsetapper, og mange fine veier, og noe av den fineste naturen på jorda!! Hvem kan takke nei til en sånn tur??
Skal nok ha med XL`n opp på Averøy til sommeren... må nesten ha en tur på Aursjøveien med den også... :thumleft
Du får si ifra da, så kan du jo ta en runde rundt Frei og vist det passer sånn, Eller vi kan møtes i ball-By'n å ta en Fish'an' Eller eventuelt kjøre en tur :vs
karosseri er for biler!

Duville

Legg inn av Duville »

MaxTron skrev:
Duville skrev:Kjørte lyngdal - Volda på søndagen og sammen med Bj. fra første ferja etter Stavanger og til Bergen - kjørte kystveien ja... hadde det litt travelt om ikke så travelt som den andre...
Google Maps sier nesten 11 timer Lyngdal - Volda, virker for å være en ganske drøy dagsetappe...
Det har du ganske rett i men ingen ting i forhold til han jeg kjørte sammen med opp til Bergen som kjørte rundt i løpet av ca 36 timer dokumentert på GPS.

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

Duville skrev:
MaxTron skrev:
Det har du ganske rett i men ingen ting i forhold til han jeg kjørte sammen med opp til Bergen som kjørte rundt i løpet av ca 36 timer dokumentert på GPS.
Er jo noen som tror de er ute og kjører løp hver gang, skjønne ikke helt at de får tid til å kose seg når de kjører sånn æ.. :dontknow
Men det er vel kanskje nivået av adrenalin som avgjør om de koser seg...
karosseri er for biler!

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

MaxTron skrev:
mekkern skrev:
Du får si ifra da, så kan du jo ta en runde rundt Frei og vist det passer sånn, Eller vi kan møtes i ball-By'n å ta en Fish'an' Eller eventuelt kjøre en tur :vs
Den er grei.. blir nok i midten av juli.. utgangspunkt i Bruhagen sånn ca.:thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville

Legg inn av Duville »

MaxTron skrev:
Duville skrev:
MaxTron skrev:
Er jo noen som tror de er ute og kjører løp hver gang, skjønne ikke helt at de får tid til å kose seg når de kjører sånn æ.. :dontknow
Noen setter seg på sykkelen og lunker av sted, andre kjører "villmann", atter andre vil forsøke seg på langtur og ser på det som en utfordring. Vi er alle forskjellige. Ut fra det du antar så har du kanskje rett. Heldigvis er vi en del forskjellige på alle områder - jeg synes langturer er helt topp selv om jeg ikke har tatt runda rundt, non stopp - enda ....

- hvis du forsøker å se turen min slik at alternativet er å sette seg in en bil og kjøre samme strekket på samme tid eller ta fly til nærmeste flyplass og at målet er jobb, så blir jo saken kanskje noe anderledes, spesiellt når hjemturen er lagt opp på en helt annen måte, men det var ikke hjemturen vi snakket om, siden den ikke gikk på vestlandet.

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

Duville skrev:
MaxTron skrev:
Duville skrev:
MaxTron skrev:
Noen setter seg på sykkelen og lunker av sted, andre kjører "villmann", atter andre vil forsøke seg på langtur og ser på det som en utfordring. Vi er alle forskjellige. Ut fra det du antar så har du kanskje rett. Heldigvis er vi en del forskjellige på alle områder - jeg synes langturer er helt topp selv om jeg ikke har tatt runda rundt, non stopp - enda ....

- hvis du forsøker å se turen min slik at alternativet er å sette seg in en bil og kjøre samme strekket på samme tid eller ta fly til nærmeste flyplass og at målet er jobb, så blir jo saken kanskje noe anderledes, spesiellt når hjemturen er lagt opp på en helt annen måte, men det var ikke hjemturen vi snakket om, siden den ikke gikk på vestlandet.
Ja, helt enig! Folk er veldig forskjellig, og har veldig forskjellige syn på hva som gir dem den ultimate godfølelsen!!
En skulle jo kanskje tru at vist en håll sæ til foreksempel å omgås bare MC-folk så var det et såppas snevert tema, med så mye felles at folk stort sett tenkte ganske likt om hva de trenger for å oppnå den riktige følelsen, men sånn er det IKKE, HELDIGVIS!!!

Er jo en del av det som gjør dette miljøet så fantastisk! En treffer stadig nye folk, og en har MYE felles så en straks finner ting å snakke om, etter hvert finner en selvfølgelig også ut at en har vidt forskjellige meninger og oppfatninger om tilnærmet samme situasjon eller ting. Noe virker helt feil i forhold til hva en selv liker, ander ting kan få deg til å tenke, OY!! det har æ ikke tenkt på, det må æ prøve!!
karosseri er for biler!

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Snikkeren skrev:
Godtvoksen skrev:Kvinesdal - Trondheim via Bergen og Ålesund blir nok i lengste laget på MC-tur for min bedre halvdel. Muligens strekningen kan bli Kvinesdal - Ålesund.
Da kan dere ta en liten stopp i Ørsta på veien, så skal dere få dere en kopp kaffi. :thumleft
Tusen takk, det må en få til dersom det blir noe av en slik tur...:-)
Onsløv skrev:Velkommen til Bergen, GV.

Vi får ta den tingen vi snakket om tidligere, da, hvis det passer seg slik.... :skriver
Tusen takk Onsløv, det gleder meg - og jeg håper at vi kan få til det..:-)

Og til alle som kjører tur på Sørlandet til sommeren er selvsagt velkommen innom oss i Kvinesdal...:-)

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Legger inn et forslag for Bergen-Ålesund
Fra Bergen har eg lagt opp ei litt meir tidkrevande rute og då går den via Hardangerfjorden,Geiranger,Trollstigen og litt andre morsome veier.
Fra Ålesund har eg lagt inn en kaffe stopp hos Snikkeren :mk , og det er så og seieden raskaste veien ned til Bergen utenom et avik ved Sande der en kjører via Hyen til Førde.
Har en tid til litt meir avik så kan en ved Nordfjordeid ta av vestover til Stårheim og ferga over til Isane for så å kjøre til Bremanger/Kalvåg via rugsund.
I Bremanger kan en svinge innom Grotlesanden for litt standliv(var været då) før en kjører til Kalvåg for en middag og sjå på båtlivet før en tar ferga Smørhamn-Kjelkens. I Kalvåg er det mulig å få leigd flotte leilighter/rom rett ved Knutholmen som er en populer båtplass om sommeren.

http://maps.google.no/maps?f=d&source=s ... 30469&z=10" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar