Banditmannens bekjennelser

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Må bare få takke dere alle sammen for den mottakelsen bloggen min har fått! :notworthy:
Men nok om det, må videre før jeg blir innbilsk, eller no! :P :p

For noen dager siden avlyste jeg servicen på Banditen! Hadde avtalt med butikken der den står vinterlagra, at de skulle ta en sjekk på den i vinter,
men i og med at jeg skal montere ny bakdemper og overhale framgaffelen selv, tar jeg den sjekkinga selv også! :thumleft

Denne økte troen på egne ferdigheter er mye takket være dette forumets medlemmer, som har vært veldig støttende!
Fra å grue meg litt, og tenke på alt som kunne gå galt, har jeg gradvis fått mer og mer tro på at med to DIY-manualer om Banditen min,
og ikke minst dette forumet, skal dette gå bra! Ser nå fram til den jobben! \:D/

Har til og med begynt å leke med tanken på å sjekke, og eventuelt justere, ventil-klaringen selv! :oh
Nye dekk må jeg også ha, men DET skal andre får ta, der går grensa! =;

Ellers ser jeg jo med glede at det ligner litt på vår ute, men er redd det bare er en "lurevår" og at vinteren nok har mer fanteri å komme med... :sk?


Hej då! :vs
Sist redigert av Banditmannen den 05 feb 2011, 16:06, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av SheDevil »

Banditmannen skrev: Ellers ser jeg jo med glede at det ligner litt på vår ute, men er redd det bare er en "lurevår" og at vinteren nok har mer fanteri å komme med... :sk?
Har hatt vårfølelsen her også nå i noen dager men selvfølgelig kom det noe hvitt fra oven i dag, ikke at det kom som et sjokk sånn sett. Vi har jo så vidt kommet inn i februar måned, kommer nok maaaaasse snø før "gullene" våre ruller sine første mil igjen...
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

cbrdama skrev:Har hatt vårfølelsen her også nå i noen dager men selvfølgelig kom det noe hvitt fra oven i dag, ikke at det kom som et sjokk sånn sett. Vi har jo så vidt kommet inn i februar måned, kommer nok maaaaasse snø før "gullene" våre ruller sine første mil igjen...
Ja, jeg velger også å se litt mørkt på det!
Det er det som er så fint med å være pessimist, for da blir en aldri skikkelig skuffa! Kan jo bare si "Hva var det jeg sa!" :P :p
Stakkars optimister! :lol

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av MaxTron »

En service ordner du greit sjøl ja!! :thumleft
Bare å følge boka og ta det rolig og systematisk.

Når det gjelder dekkskifte kan du jo lese denne tråden: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t=2500&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Vil ikke lure dæ til å gjøre noe du ikke vil sjøl, men det meste er mulig \:D/
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Globe »

Var innom klubbhuset til NAF-MC Trondheim i dag, der holdt bl.a. cbrdama og Gizmodude på med vårklargjøring. Gizmodude har skiftet bakdemperen for bare få dager siden, i dag var det fremgaffel som hadde fått heloverhaling med simmeringer og foringer. Det meste stod klar til påmotering igjen da jeg var innom. OG, som alltid, hadde det dukket opp et par småting i tillegg som hadde godt av å skiftes, moddes og justeres litt. Ja, har man plass, lyst og tilgang til bistand ved behov, så er det bare å hive seg på. :thumleft

Vi tar mer enn gjerne i mot bilder og beskrivelser av det du holder på med, og kompetanse og hjelpsomhet er det jo en del av her inne!! :thumleft


...og hva gjelder været...ja så er det som cbrdama sier ikke overraskende at det nå kommer snø...men...i svarte F.... det blåser og snør her nå som om det er midtvinters....og vi har jo kommer over midten av vintern :scratch :-k


Uannsett...det går den riktige veien \:D/ \:D/

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Jompa »

En flott og ærlig blogg, gi gass videre !!
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Jompa skrev:En flott og ærlig blogg, gi gass videre !!
:thx

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av ArcticTiger »

Super logg Bandit :thumleft Og en ting er iaffal sikkert, og det er at det er få av oss som går igjennom livet uten noen nesestyvere. Jeg mistet min eneste bror for vel 2 år siden, han omkom i ei arbeidsulykke. Det var et sjokk som jeg ennå sliter mye med. Alvorlig sykdom i den nære familien i tillegg, har ikke gjort det lettere akkurat.
For meg har motorsyklene og motorsykkelkjøringen gitt meg stor glede i denne vanskelige tida, og at mc og mc-kjøring er mentalhygiene, det er helt sikkert.
Vi får være glade for de muligheter vi tross alt har, og stå på videre :D

Banditen er en lettskrudd sykkel. Støtdemperbytte og olje-fjører-tetninger i forgaffelen går greit.
Når du bytter bakdempern, sjekk da at nålelagrene er gode! Hvis ikke, så er det en god anledning å bytte de nå når du har dempern ute alikevel.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

ArcticTiger skrev:Super logg Bandit :thumleft Og en ting er iaffal sikkert, og det er at det er få av oss som går igjennom livet uten noen nesestyvere. Jeg mistet min eneste bror for vel 2 år siden, han omkom i ei arbeidsulykke. Det var et sjokk som jeg ennå sliter mye med. Alvorlig sykdom i den nære familien i tillegg, har ikke gjort det lettere akkurat.
For meg har motorsyklene og motorsykkelkjøringen gitt meg stor glede i denne vanskelige tida, og at mc og mc-kjøring er mentalhygiene, det er helt sikkert.
Vi får være glade for de muligheter vi tross alt har, og stå på videre :D

Banditen er en lettskrudd sykkel. Støtdemperbytte og olje-fjører-tetninger i forgaffelen går greit.
Når du bytter bakdempern, sjekk da at nålelagrene er gode! Hvis ikke, så er det en god anledning å bytte de nå når du har dempern ute alikevel.
Kommer nok til å rådføre meg meg deg og andre, før jeg gjør noe drastisk! :P :p
Regner med at det er nålelagrene i "lenkearmen"(eller hva det nå blir på norsk)du snakker om, hvordan sjekker jeg de?
Kjenner om det er slark i armen? Ser ut til å være 4 stk. Står sikkert noe i Haynes og Clymer, men hvis jeg ikke helt skjønner det, stoler jeg på de gode hjelpere her på forumet! :thumleft

Spørsmålet er jo hvor mye av slitedeler man bør skaffe på forhånd, og hvor mye man skal bestille(og vente på :-k ) underveis... :scratch

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Strengt tatt ikke mye å melde om, men hvorfor la det stoppe en? :P :p
Har dukka opp noe mer småting til den kommende gaffeloverhalinga, simmerringer, støvtettninger, og kobberpakninger til bunnskruene.

De små kobberpakningene er forresten en liten solskinnshistorie! Googla delenummeret og rota litt rundt, fant de tilslutt i England, til £2(underkant av 20 kr.) Frakta kom på £7! :eh Flyfrakt utenfor EU, og det eneste alternativet.
Men skit au, totalt under 90 var faktisk det billigste jeg fant, og det er grenser for hvor mye jeg gidder rote rundt! :[-(
Kort tid etter at bestillinga var bekrefta kom det en mail fra butikken.
  • Hi Oystein,
    Thank you for your order. I will send your order by regular airmail and refund you some money.
    Regards,
    Dean
Så jeg fikk igjen £5(ca. 47 Kr.), sånn helt uten videre! \:D/
Er jo ikke mye penger, men mer en nok til å gjøre meg glad! Er ikke bestandig det skal så mye til. :D

Så skulle noen trenge noe til en Suzuki, kan det være greit å sjekke hos http://www.discountbikespares.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
De yter god service!

Jaja, snart kommer det mer i posten, et par momentnøkler og gaffelfjære med olje.
Og da skal vel det meste være på plass. :janikk

Hej då! :vs

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av SheDevil »

Herlig med ordentlig service :prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Geir »

Banditmannen skrev:Strengt tatt ikke mye å melde om, men hvorfor la det stoppe en? :P :p
Har dukka opp noe mer småting til den kommende gaffeloverhalinga, simmerringer, støvtettninger, og kobberpakninger til bunnskruene.

De små kobberpakningene er forresten en liten solskinnshistorie! Googla delenummeret og rota litt rundt, fant de tilslutt i England, til £2(underkant av 20 kr.) Frakta kom på £7! :eh Flyfrakt utenfor EU, og det eneste alternativet.
Men skit au, totalt under 90 var faktisk det billigste jeg fant, og det er grenser for hvor mye jeg gidder rote rundt! :[-(
Kort tid etter at bestillinga var bekrefta kom det en mail fra butikken.
  • Hi Oystein,
    Thank you for your order. I will send your order by regular airmail and refund you some money.
    Regards,
    Dean
Så jeg fikk igjen £5(ca. 47 Kr.), sånn helt uten videre! \:D/
Er jo ikke mye penger, men mer en nok til å gjøre meg glad! Er ikke bestandig det skal så mye til. :D

Så skulle noen trenge noe til en Suzuki, kan det være greit å sjekke hos http://www.discountbikespares.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
De yter god service!

Jaja, snart kommer det mer i posten, et par momentnøkler og gaffelfjære med olje.
Og da skal vel det meste være på plass. :janikk

Hej då! :vs
Da skulle du vel langt på vei ha handlet det mest vanlige av deler og utstyr. Når det gjelder kobberskivene kan du ha i minne for ettertiden at de - med mindre de er klistret flate og er deformert - kan glødes med en propanbrenner, stearinlys etc (jada mekkern, og bråkjøles) slik at de får tilbake mykheten og de andre egenskapene sine.

Blir spennende å følg med her fremover! Lykke til! :thumleft
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Geir skrev:Da skulle du vel langt på vei ha handlet det mest vanlige av deler og utstyr. Når det gjelder kobberskivene kan du ha i minne for ettertiden at de - med mindre de er klistret flate og er deformert - kan glødes med en propanbrenner, stearinlys etc (jada mekkern, og bråkjøles) slik at de får tilbake mykheten og de andre egenskapene sine.

Blir spennende å følg med her fremover! Lykke til! :thumleft
Var forsåvidt klar over det med kobberskivene, leste faktisk om det i din fremragende guide! :thumleft
Men siden jeg ikke har anelse om hvilken tilstand de nåværende er i, bestilte jeg et par for sikkerhets skyld.
Hadde vært så surt å måtte stoppe opp for å vente på nye skiver, hvis jeg måtte bytte! :-)

Sånn sett burde jeg kanskje kjøpt foringer også...? :scratch
Men et sted må jeg vel sette grensa, eller kunne jeg jo nesten kjøpt helt ny gaffel! ;e

Pollti

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Pollti »

Ved siden av Sem Kretsfengsel i Tønsberg så ligger det ei sjappe som er mestere på å finne rare deler med ukarante dimensjoner. De skaffer de mest utrolige ting og billige er de også. Jeg kjøpte nålelager der og litt annet rart der så billig at jeg lurte på om de var gale. Men som gubben bak skrivebordet så, vi tjener ikke en dritt på men har dette som en hobby. Det de lever av egentlig er hydraulikkdeler til landbruket og salg av Dominator båter. Vil du ha nummeret dit ?

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Pollti skrev:Ved siden av Sem Kretsfengsel i Tønsberg så ligger det ei sjappe som er mestere på å finne rare deler med ukarante dimensjoner. De skaffer de mest utrolige ting og billige er de også. Jeg kjøpte nålelager der og litt annet rart der så billig at jeg lurte på om de var gale. Men som gubben bak skrivebordet så, vi tjener ikke en dritt på men har dette som en hobby. Det de lever av egentlig er hydraulikkdeler til landbruket og salg av Dominator båter. Vil du ha nummeret dit ?
Ja, gjerne! Alltid kjekt å vite om slike! :thumleft

Svar