Tråden om røyking og snus...

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Cbr »

Prøvd men ga meg ikke noe, så fortsatte ikke. Jeg holdt vel ikke på lenge nok til at det satt å jeg er individualist så gruppepress fungere ikke på meg. De så vil kan for min del. Men ingen nye røykere takk, å produsentene avikles når det er få igjen så røyke.

En kan leve lenge med dårlig helse idag. Har vært i praksis i hjemmesykepleien hos 40-50 åring med alvorlig grad av kols med hjelp til å dusj. + far min har det, men takket være medisiner fått en go del av pusten tilbake, for nå. Morfar inne stadig vekk med lungebetennelse. Røyke i skjul men alle vet det. Oppi alderen mener jeg at en ska få fred å kose seg den tid en har igjen. Men tror ikke han har lenge igjen.

Har full forståelse for hvor vanskeligt det er å slutte. Håpe flere forsøke, det er kuult.

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av SveinT »

Det jeg ikke fatter,
er hvorfor eks røykere ofte blir helt fanatisk når det gjelder røyking/røykeforbud.
De oppfører seg som nykristne misjonærer som bare MÅ predikere ...
Det har jeg også erfart, men jeg er ingen misjonær selv rundt anti-røyk.
Men så klart, det er jo lett å lukte hvem som røyker i kassekøen på matbutikken.. :knegg

Alle regler har forøvrig et unntak. (dette for noen år siden da.. ;-);) )
Fatter (har aldri røykt) snakket f.eks om å bygge om en gammel oransje
hårtørrer fra 60-tallet slik at jeg kunne røyke inne i ro og fred når jeg kom på besøk.
Han skulle bare sette inn en mye kraftigere motor, og koble om slik at den sugde i
stedet for å blåse, samt sette på et avsug ut i friluft.
Så kunne jeg sitte der med håret rett opp, og bare slippe røyken når jeg var ferdig,
da var det jo unødvendig med askebeger også...

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av rogg »

Hadde lovet å ikke bli en slik fanatisk antirøyker, men det er jaggu vanskelig. Må ta meg selv skikkelig i nakken av og til. Tror ikke jeg er den værste. Men er flink å oppmuntre dem som prøver å slutte.

Når det gjelder å slutte, tror jeg det de fleste av røykerne er redde for, er at de skal klare det.
Slik var det med meg...Tenk hvis jeg klarte å slutte, og ikke kan røyke igjen... Derfor jeg brukte lang tid til å mentalt forberede meg.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av NickNei »

Slutta for noe over to år siden, etter å ha røkt i 25 år. Gikk overraskende bra, alt går på viljen er min oppfatning. Hvis du ikke virkelig vil slutte, så ikke prøv, bare pining uten at du klarer det.

Er flott å være røykfri, men det er som noen nevner, kan fort bli veldig anti. Uansett, i festlige lag med mye godt i glasset tar jeg meg gjerne en røyk, det går helt fint, sånn for kosen.

Helsa var det avgjørende for meg, etter 25 år begynner faren for sykdomer og andre plager å gjøre seg veldig gjeldende, og økonomi er en gledelig pluss. En annen ting er at det er så krøkkete å røyke, ikke lov noen steder snart. Husker ute på gata i Los Angeles var det jo forbudt,. mener det var 150 dollar i bot.. og sånn blir det nok mer og mer av.

Uansett, er man røyker, og følger de reglene som er og tar hensyn, har ikke jeg noe problem med at folk røyker.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Geir »

Er i en slags "slutteprosess" i disse dager. Fikk meg en skikkelig forkjølelse/svineinfluensa/pest eller hva det nå var 10ende januar. Var ute i havet selvsagt og gikk og hanglet i bortimot 14 dager. Røyking var ikke til å tenke på - ble grønn om nebbet bare jeg nærmet meg et røykerom - og tenkte optimistisk og greit at "...nå har jeg sluttet å røyke!" Jeg kom meg på land igjen, ukene gikk og med unntak av en liten sprekk der rullingsen til en kompis ble for fristende gikk det bra i fire uker. MEN; vanen er sterk, og viljen tidvis svak så nå når jeg er ute i havet igjen sliter jeg med motivasjonen. To dager på rappen her nå har jeg røykt 2-3 sigaretter for dagen. Utrolig vanskelig å motstå svineriet nå når jeg er helt frisk igjen! :oh Her må stahet og viljestyrke mobiliseres - det går seg nok til... ;e
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av rogg »

Geir skrev:Er i en slags "slutteprosess" i disse dager. Fikk meg en skikkelig forkjølelse/svineinfluensa/pest eller hva det nå var 10ende januar. Var ute i havet selvsagt og gikk og hanglet i bortimot 14 dager. Røyking var ikke til å tenke på - ble grønn om nebbet bare jeg nærmet meg et røykerom - og tenkte optimistisk og greit at "...nå har jeg sluttet å røyke!" Jeg kom meg på land igjen, ukene gikk og med unntak av en liten sprekk der rullingsen til en kompis ble for fristende gikk det bra i fire uker. MEN; vanen er sterk, og viljen tidvis svak så nå når jeg er ute i havet igjen sliter jeg med motivasjonen. To dager på rappen her nå har jeg røykt 2-3 sigaretter for dagen. Utrolig vanskelig å motstå svineriet nå når jeg er helt frisk igjen! :oh Her må stahet og viljestyrke mobiliseres - det går seg nok til... ;e
Helt klart, viljestyrke og karakter. Håper du klarer og mobilisere det lille som skal til. Gevinsten er stor.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Desmo »

Du store! Her var det mange avvendte røykere. Føler meg nesten litt spedalsk her jeg sitter med Rø'mix-rullingsen i munnvika og knotter. Har nok vært inne på tanken om å slutte, men det har aldri blitt noe av. Men ikke prøv å "omvende" meg til ikke-røyker. Da blir jeg sur og innesluttet, full av komplekser og vanskelig å leke med. :mk
We have met the enemy and he is us.
Pogo

janos
Innlegg: 33
Registrert: 31 mar 2009, 11:18
Motorsykkelen din: Ducati 1000 SS- 04
Sted: Melhus i Sør Trøndelag

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av janos »

Som med alt annet. Med måtehold så går det som regel bra. Må huske på det er viktig og kose seg også. Så..det blir ikke flere enn..tja ca 40-45 pr Dag, Det kan bli litt mindre på dager jeg ikke drikker meg full. :lol


Neida.. Røyker, men har ett avslappet forhold til den. 0-3 stk i løpet av kvelden. Sånn har det vært i 30 år..sånn ønsker jeg å ha det også.
Brom brom. :bananas

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av rogg »

Det er plass til alle, så røykerne skal ikke landsforvises. Selv om det er forbud på forbud. Hører også at enkelte arb.givere spør om søkere røyker..betenkelig. Politikerne har satt et mål om at alle skal være røykfrie innen år 2030. Vi har noen år på oss enda. Demokratisk land som er styrt med jærnhånd :mk
Ikke skal vi drikke, kjøre bil/mc, røyke, ja til og med får vi ikke være tykke heller...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Intruder »

:-k :doh Siste vinteren jeg røykte hadde jeg lungebetennelse to ganger----ikke en
eneste gang siden,bare småforkjølelser.. :oh :P :p
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Geir »

rogg skrev:
Geir skrev:Er i en slags "slutteprosess" i disse dager. Fikk meg en skikkelig forkjølelse/svineinfluensa/pest eller hva det nå var 10ende januar. Var ute i havet selvsagt og gikk og hanglet i bortimot 14 dager. Røyking var ikke til å tenke på - ble grønn om nebbet bare jeg nærmet meg et røykerom - og tenkte optimistisk og greit at "...nå har jeg sluttet å røyke!" Jeg kom meg på land igjen, ukene gikk og med unntak av en liten sprekk der rullingsen til en kompis ble for fristende gikk det bra i fire uker. MEN; vanen er sterk, og viljen tidvis svak så nå når jeg er ute i havet igjen sliter jeg med motivasjonen. To dager på rappen her nå har jeg røykt 2-3 sigaretter for dagen. Utrolig vanskelig å motstå svineriet nå når jeg er helt frisk igjen! :oh Her må stahet og viljestyrke mobiliseres - det går seg nok til... ;e
Helt klart, viljestyrke og karakter. Håper du klarer og mobilisere det lille som skal til. Gevinsten er stor.
Går seg til så snart jeg kommer hjem tenker jeg. Hadde selvsagt liggende en halv pakke i baggen som ble for fristende. Blir aldri aktuelt å kjøpe mer når den er tom - såpass sta er jeg... ;e
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Bubbu »

Der er noen år siden jeg sluttet å røyke ca 5 tror jeg. Kan ikke si jeg savner den nei. Men av og til kommer et blaff "å det hadde smakt med en røyk", men helddigvis blir det bare med blaffet. Det tror jeg mange røykere har, og spesielt når man sitter med en duggfrisk en eller en kaffe. Men det er godt å være ikkerøyker å tenk på hvor mange penger vi kan bruke på sykkel da. :bananas :bananas
(The Beast )

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av rogg »

Geir skrev:
rogg skrev:
Geir skrev:Er i en slags "slutteprosess" i disse dager. Fikk meg en skikkelig forkjølelse/svineinfluensa/pest eller hva det nå var 10ende januar. Var ute i havet selvsagt og gikk og hanglet i bortimot 14 dager. Røyking var ikke til å tenke på - ble grønn om nebbet bare jeg nærmet meg et røykerom - og tenkte optimistisk og greit at "...nå har jeg sluttet å røyke!" Jeg kom meg på land igjen, ukene gikk og med unntak av en liten sprekk der rullingsen til en kompis ble for fristende gikk det bra i fire uker. MEN; vanen er sterk, og viljen tidvis svak så nå når jeg er ute i havet igjen sliter jeg med motivasjonen. To dager på rappen her nå har jeg røykt 2-3 sigaretter for dagen. Utrolig vanskelig å motstå svineriet nå når jeg er helt frisk igjen! :oh Her må stahet og viljestyrke mobiliseres - det går seg nok til... ;e
Helt klart, viljestyrke og karakter. Håper du klarer og mobilisere det lille som skal til. Gevinsten er stor.
Går seg til så snart jeg kommer hjem tenker jeg. Hadde selvsagt liggende en halv pakke i baggen som ble for fristende. Blir aldri aktuelt å kjøpe mer når den er tom - såpass sta er jeg... ;e
:thumleft ...så er det bare å bruke tiden på MCsiden istedenfor å gå ut å røyke.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Svolp »

Jeg begynte og røyke når jeg var 14, slutta når jeg var 20 etter mange forsøk :-)
Var nikotinfri i nesten to år, så begynte jeg og snuse som 22 åring og har snuset siden :scratch

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Tråden om røyking og snus...

Legg inn av Kawasaki »

mekkern skrev:har aldri røkt så mye at jeg hadde hatt råd til mer enn gammalt rask.... :knegg
sluttet for noen år siden å røyke men tar ei ekornbleie og lar humla suse... :mk

Har heller ikke røyka,unntatt den obligatoriske prøvinga i ungdommen. Mose og sånn :sk? Derfor har heller ikke jeg mye penger jeg heller kunne brukt på en skikkelig moppe.

Ganske urettferdig,når man tenker over det :scratch
ikkebike.norwegianforum.net

Svar