Side 2 av 3
Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 05 sep 2011, 01:22
av Duke 125
Har nå montert håndbeskyttere.
synes det ble bra greier

Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 05 sep 2011, 07:35
av fikse
Fine de beskytterne. Virker gjør de og, får mindre vann/vind på hendene

Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 05 sep 2011, 14:46
av Duke 125
fant denne videoen som viser en grei toppfart
http://www.youtube.com/watch?v=wHy7OVNv ... re=related
Skal prøve selv etter innkjøring
Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 05 sep 2011, 18:22
av fikse
Hehe, tok sin tid, men for all del, man kan jo skryte av toppfart på _nesten_ 130 dah.... med bakre drev med pluss en tann, var det det han skrev? Da skulle han vel i teorien ha litt mindre toppfart, men dette viser at det kanskje er like greit med litt større drev bak? :-)
Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 07 sep 2011, 12:34
av Duke 125
ja skulle tro man fikk mindre toppfart med større drev bak ja ,men sykkelen er ganske dau (forløpig) i 6 gir så det gir mulig litt større turtall og større fart !!!,ikke vet jeg!

men dette er noe jeg ikke kommer til å bry meg om .det er bra som det er :=D>
Den går strålende opp til 80 km/t (+ litt til) som er den lovlige max grense.det holder i massevis spør du meg
Dette er sikkert noe 16 åringer vil eksprimentere med inkl.guttungen

Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 07 sep 2011, 13:02
av fikse
Duke 125 skrev:ja skulle tro man fikk mindre toppfart med større drev bak ja ,men sykkelen er ganske dau (forløpig) i 6 gir så det gir mulig litt større turtall og større fart !!!,ikke vet jeg!

men dette er noe jeg ikke kommer til å bry meg om .det er bra som det er :=D>
Den går strålende opp til 80 km/t (+ litt til) som er den lovlige max grense.det holder i massevis spør du meg
Dette er sikkert noe 16 åringer vil eksprimentere med inkl.guttungen

Gode poenger. Når drev/kjede skal byttes, vil jeg vurdere å få en tann eller to ekstra bak, rett og slett fordi jeg heller vil ha aks enn mer toppfart. Her på vestlandet finnes det jo ikke veier med mer enn 80 uansett, så...
Fikk mappet min i går. Nada forskjell, bare at den ikke stopper ved 100, i grad vei, vær og føre tillater slikt.. 800,- for egentlig "ingenting". men men.
Var ganske plaget med fusking på min, og hadde bedt de om å se på det samtidig som de mappet i går. Men hva hjelper det når fuskingen har vært fraværende siste 14 dager... ugh!
](./images/smilies/grrr.gif)
Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 07 sep 2011, 13:22
av fikse
Elolz skrev:fikse skrev:Fikk mappet min i går. Nada forskjell, bare at den ikke stopper ved 100, i grad vei, vær og føre tillater slikt.. 800,- for egentlig "ingenting". men men.
Var ganske plaget med fusking på min, og hadde bedt de om å se på det samtidig som de mappet i går. Men hva hjelper det når fuskingen har vært fraværende siste 14 dager... ugh!
](./images/smilies/grrr.gif)
Hvor fikk du den mappet til den prisen?

Etter at jeg monterte nærmest åpen slip-on hadde nok en mapping vært på sin plass, så kunne jeg tatt på KN filter i tillegg, men trodde det kostet vesentlig mer for en remap?

Dette er "original" mapping til Duke-en, altså proprietære greier kun for KTM. Kan neppe gjøre tilsvarende for andre merker. De sa de tok 1.500,- for de som ikke hadde handlet sykkelen hos de, men fremdeles såvdt jeg forsto er dette kun for KTM (Duke). Sorry!
Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 13 sep 2011, 22:07
av Duke 125
godkjente dekk til sykkelen
framdekk:
125 Duke 110/70 R 17 M/C 54S TL
MRF revz FC
Metzeler Sportec M5 Interact
Metzeler Sportec M3
Pirelli Diablo Rosso II
Pirelli Supercorsa Pro #
Michelin Pilot Power
bakdekk:
150/60 R 17 M/C 66S TL
MRF revz C
Metzeler Sportec M5 Interact
Metzeler Sportec M3 #
Pirelli Diablo Rosso II
Pirelli Supercorsa Pro #
Michelin Pilot Powe
Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 14 sep 2011, 07:05
av fikse
Hva synes du om levetiden på Diablo-ene?
Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 14 sep 2011, 17:53
av fikse
Høres interessant ut :-)
Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 15 sep 2011, 20:35
av Duke 125
IMG_8949.jpg
har montert et strømuttak.som var en enkel sak.men har overhode ikke peiling på el.koblinger

.som bilde viser ,ser dere hvilken kobling som kommer ut fra strømuttaket.men her må jeg høre med dere hvordan jeg skal få koblet dette til batteriet,så jeg ikke gjør noe feil.og alt svir opp i røyk.
Er det noen som kan gi meg en fremgangsmåte

:[-o<
Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 15 sep 2011, 20:52
av fikse
Det er vel ikke en original-dings (?), så den der må du klippe av, og koble det til batteri, via sikring. Om du ønsker å ha permanent strøm på stikket? Kan være praktisk, kan lade batteriet rett fra stikket :-)
Men du, ser du har fått på sånn fjærbeskytterdings på bakfjøren! Ser bra ut! Tåler den varmen? Det er jo veeeldig nært katalysatoren...
Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 15 sep 2011, 21:00
av Duke 125
fikse skrev:Det er vel ikke en original-dings (?), så den der må du klippe av, og koble det til batteri, via sikring. Om du ønsker å ha permanent strøm på stikket? Kan være praktisk, kan lade batteriet rett fra stikket :-)
Men du, ser du har fått på sånn fjærbeskytterdings på bakfjøren! Ser bra ut! Tåler den varmen? Det er jo veeeldig nært katalysatoren...
takk.det var det jeg trodde men menn...
var ute å kjørte 1,5 time i går og ingen spesiell varme i beskytteren.Den ligger veldig stramt og godt inntill fjøren, og er ca 1cm fra katalysatoren.den er festet med borrelås og strips.alt blir sjult når det er montert
har også montert radiatorbeskytter.
Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 15 sep 2011, 21:05
av fikse
Høres bra ut. Har du lenke til den fjørbeskytteren? :-)
Re: KTM DUKE 125 logg
Lagt inn: 15 sep 2011, 21:09
av Duke 125
fikse skrev:Høres bra ut. Har du lenke til den fjørbeskytteren? :-)
selvfølgelig
http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM ... /2011.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;