Hvor kan jeg få tak i nye speil til XJ'en min?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvor kan jeg få tak i nye speil til XJ'en min?

Legg inn av evike »

Duville skrev:
evike skrev:
Duville skrev: Ellers er det vel ikke noen problem å kjøpe flere speil - hvis det er det du må ha som unnskyldning for en tur til Tyskland. Har hørt at parfymen er billig i Flensburg, kan ikke du sjekke dette ut? Jeg har jo ikke tenkt å kjøpe noe men..... du kan jo sjekke det ut likevel.
Parfyme?!?!? Den parfymen jeg bruker mest av kalles "Treff-parfyme" og selges i Norge under navnet "Myggspray".
Trenger overhodet ingen unnskyldning for å reise GJENNOM Tyskland og enda videre. I mangel av ferie for i år har jeg nemlig allerede tegnet kartet for ferieønsket neste år. Den ruta går GJENNOM Tyskland og videre til Nederland, Belgia og Luxembourg.
Ok, da trenger du ikke sjekke prisen på parfyme likevel, forsåvidt ikke speiler heller, da........ god tur! når den tid kommer.
Analfabet når det gjelder sminke og parfyme. Prøver å ha som rettesnor at jeg ikke snakker om ting jeg ikke har greie på...
Skal nok plage dere mer med den kommende ferieturen i løpet av vinteren og våren.
Men speiler er kjekt å ha. Det jeg har på venstre siden er såpass skadet at bildet er nokså vibrerende på den siden bakover.

På snakk om venstre speil: Hadde jeg vært litt kjappere med å se i det i fjor sommer så ville jeg kanskje blitt så skremt av politibilen som brått startet utrykning og ifølge KM og Monica som kjørte bak, bommet på sideveska med ca. 5-10 cm. Godt jeg ikke så han kom, ellers ville jeg kanskje gjort en brå bevegelse... Hadde ikke noe å gi på høyre side, for der lå allerede en annen bil som jeg var på vei forbi. (Ikke at det hadde noe med nåværende speil eller sykkel å gjøre, det var med Viragoen jeg hadde tidligere).
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvor kan jeg få tak i nye speil til XJ'en min?

Legg inn av Intruder »

:mc7 :mc5 Har sett flyktig over denne posten,og har ikke sett noen som har foreslått å gå
og handle hos den lokale MCforhandler.. :[-X
De må jo også selge stæsj for å leve,blir valget å suge på tommelen... :oh gir de f... :mk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvor kan jeg få tak i nye speil til XJ'en min?

Legg inn av evike »

Joda, problemet med akkurat det var at hos den lokale MC-forhandleren (Speed) så har de lite som lagervare og jeg vil gjerne se det jeg skal kjøpe. Dessuten er jeg som nevnt IKKE på jakt etter den ordinære hyllevaren som Speed kan garantere passer.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvor kan jeg få tak i nye speil til XJ'en min?

Legg inn av Intruder »

Evike,du ser vel ikke speilene om du handler på nettet heller.Og en MC-forhandler bør jo også kunne vise fram hva han kan skaffe på ei nettside.. :redface
PS : Skriver ikke dette for å være drittsekk,altså..........vi er i godlune.. :mk :-J

En depressiv unnskyldende gubbe burde holde kjeft..... :dontknow

Og at du ikke er ute etter ordinær hyllevare har jeg oppfattet først nå... :notworthy: :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvor kan jeg få tak i nye speil til XJ'en min?

Legg inn av evike »

Kan være kverulant jeg også :knegg
Jeg har aldri snakket om å kjøpe speil via nettet. Jeg hadde håpet å få et svar som f.eks. "Prøv Krambua i Skien" eller lignende type svar, et sted man kunne oppsøke.

Forøvrig ellers like blid og glad for løsningen fra AJ! Men NÅ skal det serveres kake!

Ha en fortsatt flott søndag!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hvor kan jeg få tak i nye speil til XJ'en min?

Legg inn av Banditmannen »

evike skrev:Jeg hadde håpet å få et svar som f.eks. "Prøv Krambua i Skien" eller lignende type svar, et sted man kunne oppsøke.
For all del, er sikkert mange, Krambua innkludert, som har speil Yamaha i sitt sortiment, de er ikke sååååå spesielle! :P :p
Ville bare ha fram at det er links-gjenger på høyre speil på mange Yamahaer, som gjør utvalget noe mer begrenset... :-)

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvor kan jeg få tak i nye speil til XJ'en min?

Legg inn av evike »

AJ: Hvordan passer det med en kveldstur til Hokksund/Vikersund fredag 2.9. denne uken? Er det noe trafikkmessig problem for deg/dere fordi det er fredag?
Foreløpig værvarsel ser ut som det kan la seg gjennomføre uten alt for store problemer.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor kan jeg få tak i nye speil til XJ'en min?

Legg inn av AJ »

evike skrev:AJ: Hvordan passer det med en kveldstur til Hokksund/Vikersund fredag 2.9. denne uken? Er det noe trafikkmessig problem for deg/dere fordi det er fredag?
Foreløpig værvarsel ser ut som det kan la seg gjennomføre uten alt for store problemer.
Satser på kveldstur til freddan, vi ;-)
Kan gjerne møtes i Vikersund sentrum hvis dette også passer for dere.
Hvis ikke møter vi som tidligere avtalt på Langebru Gjestegård/SHELL i Hokksund :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvor kan jeg få tak i nye speil til XJ'en min?

Legg inn av evike »

Noterer herved ettermiddagstur rett fra jobb til Vikersund. Har ikke sjekket hvor lang tid man skal bruke fra Tønsberg til Vikersund, men regner med at halvannen time burde holde. Tidspunkt i Vikersund sentrum dermed rundt kl. 17 (trur eg).

Mobil nr. 91 32 74 67, så kan vi ta det nærmere på fredag før avreise.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Gammelgutt

Re: Hvor kan jeg få tak i nye speil til XJ'en min?

Legg inn av Gammelgutt »

Kaken smakte godt.

Har hentet den nye Bilremakatalogen som kom i dag. Nå har de kommet med nye speil som det leveres linksbolt til.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvor kan jeg få tak i nye speil til XJ'en min?

Legg inn av Intruder »

evike skrev:Kan være kverulant jeg også :knegg
Jeg har aldri snakket om å kjøpe speil via nettet. Jeg hadde håpet å få et svar som f.eks. "Prøv Krambua i Skien" eller lignende type svar, et sted man kunne oppsøke.

Forøvrig ellers like blid og glad for løsningen fra AJ! Men NÅ skal det serveres kake!

Ha en fortsatt flott søndag!
Hva jeg skal forklare vet jeg ikke :lol ,men er etterhvert blitt klar over at du er opptatt av å handle i sjappe eller privat,så
egentlig er vi enige,noe vi selvfølgelig har vært hele veien... :janikk :P :p
Og nå er det vel ikke mere kake igjen.. :sorry :(
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvor kan jeg få tak i nye speil til XJ'en min?

Legg inn av evike »

Dette er en smule flaut, men det viser seg nå at jeg faktisk ikke trenger å kjøpe speil, hverken fra AJ eller andre. Det dukket nemlig opp 2 speil som opprinnelig satt på Viragoen, under oppryddinga i kjelleren.

Derfor AJ: Tusen takk for tilbudet, men vi behøver da ikke å møtes for dette.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor kan jeg få tak i nye speil til XJ'en min?

Legg inn av AJ »

Den er god! :thumleft

Skulle du likevel ønske å prøve noen som er litt annerledes, er det bare å ta kontakt igjen :-) De jeg har er ikke solgt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar