Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Brukeravatar
Bjønnavind
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom

Re: Skal jeg selge Goldwingkåpene?

Legg inn av Bjønnavind »

Intruder skrev:
Bjoennavind skrev:
ArcticTiger skrev:Det er en dagstur, vi skal opp til AJ på Hadeland å juge litt :mk og se oss om litt der oppe :vs
Jeg er foreløpig med jeg! Har hatt litt problemer med at startmotoren på Goldwingen starter og stopper når det passer den selv, så kan ikke garantere at den er kompis på lørdag. Men er den vrang så kan jeg smiske med en kompis om å låne hans råtne lettmotorsykkel. :redface Så hvis det ikke blir for flaut for dere, så får vi se hva som skjer! :p

:mc2
Jeg er sikker på at de fleste her synes det er OK med tohjuling uansett størrelse,om endog mopedister ville ønske å dele
vår interesse og hobby er det OK !! :mc2
Det er bra! Jeg må jo ærlig innrømme at når jeg har en fin GW i garasjen så er det litt nederlag å skulle møte opp med en sliten 125ccm! :P :p Men det er jo langt bedre enn ingenting og jeg holder iallefall følge opp til en viss fart :) Jeg leste også et sted at AJ planla litt gruskjøring, og da er det kanskje bra om jeg ikke kommer på GW. For å kjøre med den på grus er selvmord! hehehe
tomsnes skrev:Hallo..

Det kan se ut som det er en variant av "Tailgunner".

http://www.tailgunnerexhaust.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Disse finnes også i en universalmodell. Godkjent i Norge? Skeptisk..... :-k

Men de låter bra.... :\m/:

http://www.youtube.com/watch?v=YMkCCXmk ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=Z40YBU4G ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha!! Detta er jo helt rått! :) Jeg er nødt til å få meg sånn kjenner jeg. Hva skulle være grunnen til at det ikke er lov? At dimlinger eller unger kan finne på å stikke fingra bort i bevegelige deler?

Brukeravatar
Bjønnavind

Legg inn av Bjønnavind »

Jompa skrev:
Intruder skrev:
Bjoennavind skrev:
ArcticTiger skrev:Det er en dagstur, vi skal opp til AJ på Hadeland å juge litt :mk og se oss om litt der oppe :vs
Jeg er foreløpig med jeg! Har hatt litt problemer med at startmotoren på Goldwingen starter og stopper når det passer den selv, så kan ikke garantere at den er kompis på lørdag. Men er den vrang så kan jeg smiske med en kompis om å låne hans råtne lettmotorsykkel. :redface Så hvis det ikke blir for flaut for dere, så får vi se hva som skjer! :p

:mc2
Du kan da vel skyve beistet igang ?? :knegg :notlistening
Joda, men når starteren først klikker så snurrer den til batteriet er tomt. Og da er det startkabler og dritt. Igjen og igjen må man på med startkablene før starteren slutter og kødde og man kan kjøre videre. Så kan det ta 1 mil eller 200 mil før det skjer igjen :( Og dette kan skje selv om man kobler fra kablene på innslaget, så jeg mistenker at det kanskje kan være noe med reversjen som gjør det. Men er vanskelig å feilsøke uten strøm, og når starteren ikke er i klikk, så er det jo ingen feil å finne! :p

Brukeravatar
Bjønnavind

Legg inn av Bjønnavind »

Ontopic: Fant en OEM-side med Goldwingdeler, og dømt utifra prisene der er det stor fare for at jeg kan tjene en grei slant for kåpene osv jeg vil selge. De pengene vil jo finansiere evnt nye deler jeg måtte ønske til wingen! :)

http://www.oemmotorparts.nl/oem4.asp?M= ... O-GL1500AT" onclick="window.open(this.href);return false;

Det eneste jeg noterer meg er jo at kåpene ser ut til å spille en stor rolle for sykkelen motormessig. Tenker på luftsirkulasjon osv. Håper ikke folk har imot forespørsler om tips angående løsninger jeg måtte trenge etterhvert? Da må jeg isåfall lage en ny tråd om dette et annet sted her.

Brukeravatar
Bjønnavind

Legg inn av Bjønnavind »

http://www.tailgunnerexhaust.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=YMkCCXmk ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=Z40YBU4G ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Etter mine beregninger tror jeg STEALTH FIGHTER til Tailgunner vil smekke rett på plass uten videre tilpassninger! Hmmmmm... :scratch :D

Det er vel gjerne biltilsynet jeg må besøke for å finne ut om dette er lov eller ikke?

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Bjoennavind skrev:

Etter mine beregninger tror jeg STEALTH FIGHTER til Tailgunner vil smekke rett på plass uten videre tilpassninger! Hmmmmm... :scratch :D

Det er vel gjerne biltilsynet jeg må besøke for å finne ut om dette er lov eller ikke?
Er vel ganske sikkert at dette IKKE er lov.

Av 2 grunner: Mangler E-merking og holder ikke støykrava.

....Meeen hvor mange har du hørt om som har blitt stoppa/avskilta p.g.a. støy??

Ett tips er å sjekke eksosanlegg til F6C eller Valkyrie som de får lov å kalle de i USA, er vel omtrent samme motor??
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

En F6C hadde nok vært et greiere utgangspunkt ;)

Lykke til med prosjektet.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

Ja, den har vel betydelig lettere ramme også, og muligens noe kortere..?
karosseri er for biler!

Brukeravatar
Bjønnavind

Legg inn av Bjønnavind »

Er enig i at ting ville blitt mye lettere med en V-twin ja, men jeg syns faktisk rekkemotoren er med på å gi en ratbike et tøffere utseende en en V motor gjør. Hvorfor vet jeg ikke helt, det er bare noe med følelsen jeg får når jeg ser det! :) Smak og behag er vel de rette orda. Derfor velger jeg å prøve meg på denne jeg har nå framfor å bytte sykkel for så å bygge på den! :blae :D

Imorgen begynner jeg på demonteringen og da kan jeg tegne ideer og for alvor se hvor mye jobb jeg har foran meg. Det jeg er mest spent på er hvordan alt vil fungere etter at kåpene er vekk med tanke på rør og ledninger osv. Får leke litt McGyver! :)

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Bjoennavind skrev:Er enig i at ting ville blitt mye lettere med en V-twin ja, men jeg syns faktisk rekkemotoren er med på å gi en ratbike et tøffere utseende en en V motor gjør.
Jo, men her er det vel mest snakk om boxermotorer...
Enten boxer sekser, som i F6C, eller boxer firer som i din. :P :p

Brukeravatar
Bjønnavind

Legg inn av Bjønnavind »

Banditmannen skrev:
Bjoennavind skrev:Er enig i at ting ville blitt mye lettere med en V-twin ja, men jeg syns faktisk rekkemotoren er med på å gi en ratbike et tøffere utseende en en V motor gjør.
Selvfølgelig er det ikke vmotor på F6C. Mitt surr, sorry ;e

Men sier du at vingen min med sine 6 sylindre er en Boxer firer? Da har jeg gått glipp av noe viktig da jeg engang leste om forskjeller på motorene.. :p

Banditmannen

Bjoennavind skrev:
Banditmannen skrev:
Selvfølgelig er det ikke vmotor på F6C. Mitt surr, sorry ;e

Men sier du at vingen min med sine 6 sylindre er en Boxer firer? Da har jeg gått glipp av noe viktig da jeg engang leste om forskjeller på motorene.. :p
Nei, her er det selvfølgelig meg som er surrete! :redface Du har boxer sekser, ingen tvil om det! :thumleft
Siste med flat firer var vel GL1200

Uansett, blir artig å følge med på dette prosjektet! \:D/

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Og angående lyden fra en flat 6, så kan nok den bli bra! Det er samme sylinderkonfigurasjon som Porsche 911, og de har jo ganske fet lyd :thumleft

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

ArcticTiger skrev:Og angående lyden fra en flat 6, så kan nok den bli bra! Det er samme sylinderkonfigurasjon som Porsche 911, og de har jo ganske fet lyd :thumleft
Tja, jo...

Ganske fet til å være bil-lyd ja :[-(

Bilmotor er nå en gang bilmotor samme hva det sitter i...
karosseri er for biler!

Banditmannen

MaxTron skrev:
ArcticTiger skrev:Og angående lyden fra en flat 6, så kan nok den bli bra! Det er samme sylinderkonfigurasjon som Porsche 911, og de har jo ganske fet lyd :thumleft
Tja, jo...

Nei det får da være grenser for mc fanatisme! :orefk ;e
Fins ikke en mc som er i nærheten av de råeste bilmotorer!
En Italiensk rasedyr med 8, 10, 12 sylindre i en eller annen konfigurasjon.
Eller en flat luftkjølt sekser.
Eller sangen fra en BMW rekkesekser opp mot turtalssperra!
Må heller ikke glemme Jaguar V12, eller Mercedes V12eren som sitter i f.eks Pagani Zonda, og flere andre!
En svær amrikansk V8 kan også være heftig(jada, har hørt om Boss Hoss ](*,) )
Har ikke hørt alle disse "live", men noen av dem, andre på TV.
Er sikkert mange fler jeg burde nevnt! :redface

Har selvfølgelig ikke hørt alt av mc heller, men skal godt gjøres å toppe de jeg heftigste bilmotorene...
Og jada, dette har også med smak og behag å gjøre, og det er vel strengt tatt ganske :offtopic , men det får så være!
Kunne bare ikke la en sånn påstand stå uimotsagt! :P :p

Brukeravatar
MaxTron

Legg inn av MaxTron »

Banditmannen skrev:
MaxTron skrev:
Tja, jo...

Nei det får da være grenser for mc fanatisme! :orefk ;e
Fins ikke en mc som er i nærheten av de råeste bilmotorer!
En Italiensk rasedyr med 8, 10, 12 sylindre i en eller annen konfigurasjon.
Eller en flat luftkjølt sekser.
Eller sangen fra en BMW rekkesekser opp mot turtalssperra!
Må heller ikke glemme Jaguar V12, eller Mercedes V12eren som sitter i f.eks Pagani Zonda, og flere andre!
En svær amrikansk V8 kan også være heftig(jada, har hørt om Boss Hoss ](*,) )
Har ikke hørt alle disse "live", men noen av dem, andre på TV.
Er sikkert mange fler jeg burde nevnt! :redface

Har selvfølgelig ikke hørt alt av mc heller, men skal godt gjøres å toppe de jeg heftigste bilmotorene...
Og jada, dette har også med smak og behag å gjøre, og det er vel strengt tatt ganske :offtopic , men det får så være!
Kunne bare ikke la en sånn påstand stå uimotsagt! :P :p
Joda, klart det finnes heftige SPORTS-bilmotorer, men en GW-motor har verken turtallsregister eller effekt som ligner noe sånt, den høres ganske enkelt alt for snill og fornuftig ut, mere familiebillyd...

Har riktignok ikke hørt en F6C med kompressor live, men DET skal vist være ganske heftig!!
Men da er den jo ganske langt ifra en orginal også
karosseri er for biler!

Svar