Vognkortet kan fort si 33, men om enn bytter forgasser og litt trim, er man fort over dette. Så da må man vise til gyldig plomberings papirer, om sykkelen opprinnelig har mer enn 33 orginalt.jhn skrev:Hvis det står 33 hk i vognkortet, ja da hadde ikke æ nølt et øyeblikk med å kjøpe den, hvis det var den æ ville ha. Vognkortet e et offisielt dokument som man må kunne anta e korrekt (selv om vi vet det ikke stemmer)Crinos skrev:Den linken var hendig Banditmannen... Må lagres :)
Jeg hadde ikke turd å ta sjangsen, når du er klar over at du muligens er over, eventuelt havner i en gråsone.
Om så det skulle oppstå en situasjon, så kan en advokat dra frem at du har kjørt uten gyldig førerkort, og da er du automatisk skyldig i alt som har skjedd... I tillegg til alt det andre kjipe det medfører...
Myndighetene kan vel ikke straffe noen for å forholde sæ til et dokument på den måten myndighetene har bestemt, et dokument utstedt av de samme myndigheter.
Du har et sertifikat som sier du kan kjøre mc med 34 hk, vognkortet sier 33, da trur æ det skal en uhyre dyktig advokat til for å ta fra dæ lappen.
Men alt det her e jo ut i fra min logikk, det e ikke sikkert den e sammenfallende med myndighetenes logikk, men det hadde æ altså tatt sjansen på uten å nøle.
Lovlig som mellomtung?
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Lovlig som mellomtung?
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Lovlig som mellomtung?
Joda, men som 18 åring med et ferskt sertifikat, så kan man spille? uvitende og naiv, og forsvare sæ med at man har kjøpt en sykkel ut i fra gjeldende regelverk og de data som står i vognkortet.Crinos skrev:Vognkortet kan fort si 33, men om enn bytter forgasser og litt trim, er man fort over dette. Så da må man vise til gyldig plomberings papirer, om sykkelen opprinnelig har mer enn 33 orginalt.jhn skrev:Hvis det står 33 hk i vognkortet, ja da hadde ikke æ nølt et øyeblikk med å kjøpe den, hvis det var den æ ville ha. Vognkortet e et offisielt dokument som man må kunne anta e korrekt (selv om vi vet det ikke stemmer)Crinos skrev:Den linken var hendig Banditmannen... Må lagres :)
Jeg hadde ikke turd å ta sjangsen, når du er klar over at du muligens er over, eventuelt havner i en gråsone.
Om så det skulle oppstå en situasjon, så kan en advokat dra frem at du har kjørt uten gyldig førerkort, og da er du automatisk skyldig i alt som har skjedd... I tillegg til alt det andre kjipe det medfører...
Myndighetene kan vel ikke straffe noen for å forholde sæ til et dokument på den måten myndighetene har bestemt, et dokument utstedt av de samme myndigheter.
Du har et sertifikat som sier du kan kjøre mc med 34 hk, vognkortet sier 33, da trur æ det skal en uhyre dyktig advokat til for å ta fra dæ lappen.
Men alt det her e jo ut i fra min logikk, det e ikke sikkert den e sammenfallende med myndighetenes logikk, men det hadde æ altså tatt sjansen på uten å nøle.
Kan egentlig politi/biltilsyn forlange mer?
Æ trur det e lettere å bevare lappen med en cruiser med 42 hk enn en f.eks 250 Ninja med 33 hk
Man skal vel ha maksimalt uflaks om myndighetene finner det for godt å måle effekten i en 650 cruisersak, det e vel ikke den type sykkel som oftest blir trimmet, og heller ikke fanger mest oppmerksomhet fra myndighetenes side.
Men helt sikker kan man selvfølgelig ikke være