Eller er de litt runde i kantene?
Krom og delekjøp
Jeg importerer musikkinstrumenter fra USA, England og Tyskland og betaler stort sett aldri moms under 1000.- Tollvesenet er MEGET lite konsekvent og alt som sendes express går som regel rett inn uten moms.
Vareprøver og gifts, ....bob...bob....Ser ut som om tollvesenet har funnet ut hvordan man kan snyte staten og jeg opplever sjelden at det går bra. Få heller selger til å sette ned verdien på tollpapirene. Ulempen er at forsikringen og må settes ned...men med EMS ( Express ) har man sporing.
Få aldri noe sendt i oppkrav. Guttungen min driver å bygger bil og importerte nye blinklys fra Danmark......selvfølgelig til langt under halv pris. Alt gikk greit helt til han fant ut at posten tar 180.- i gebyr for oppkrav fra utlandet. Heia Norge
:
Vareprøver og gifts, ....bob...bob....Ser ut som om tollvesenet har funnet ut hvordan man kan snyte staten og jeg opplever sjelden at det går bra. Få heller selger til å sette ned verdien på tollpapirene. Ulempen er at forsikringen og må settes ned...men med EMS ( Express ) har man sporing.
Få aldri noe sendt i oppkrav. Guttungen min driver å bygger bil og importerte nye blinklys fra Danmark......selvfølgelig til langt under halv pris. Alt gikk greit helt til han fant ut at posten tar 180.- i gebyr for oppkrav fra utlandet. Heia Norge

Godsnakk med fyren bak disken, få han til å fikse en giro, og bytte om de to første numrene på giroen til 70. Da tar posten 0 gebyr for giro innbetaling. Må ha litt flaks med kundebehandleren, men går iblant.Joppe skrev:Få aldri noe sendt i oppkrav. Guttungen min driver å bygger bil og importerte nye blinklys fra Danmark......selvfølgelig til langt under halv pris. Alt gikk greit helt til han fant ut at posten tar 180.- i gebyr for oppkrav fra utlandet. Heia Norge: