Turer på sørlandet
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Turer på sørlandet
Og om du og/eller Godtvoksen tar turen nordøst, så bare si pip, jeg stiller opp.
Kaffen er klar!
Kaffen er klar!
Veien er viktigere enn målet.
Re: Turer på sørlandet
Rottenikken skrev:Og om du og/eller Godtvoksen tar turen nordøst, så bare si pip, jeg stiller opp.
Kaffen er klar!
Ja, du mener til I Svingen


-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Turer på sørlandet
Tenk det, og så har du ikke gitt beskjed om at du har vært på disse trakterRottenikken skrev:Har også vært innom "Duvilles land" hehe, og det er som han sier mange flotte veier, og som i motsetning til østlandet er det mye bedre asfaltkvalitet (dvs. mindre telehiv), fantastiske mc-veier.
Har kjørt der i år, og kommer til å gjøre det neste år også


-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Turer på sørlandet
Sorry, GV veldig lei meg, skal ikke skje igjen.
Men jeg er mye asosial "desverre" på sånne turer
Men jeg er mye asosial "desverre" på sånne turer
Veien er viktigere enn målet.
Re: Turer på sørlandet
Rottenikken skrev:Sorry, GV veldig lei meg, skal ikke skje igjen.
Men jeg er mye asosial "desverre" på sånne turer
Den siste kjenner jeg meg igjen i - ikke noe problem å kjøre ut på langtur alene


-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Turer på sørlandet
Duville jeg syns det er fint å kjøre alene, men flere isammen er ok, men egentlig så er jeg en forbanna tulling som du ikke skal høre på 

Veien er viktigere enn målet.
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Bosted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Turer på sørlandet
Ihvertfall etter 1 øl
Nei, jeg storkoser meg på tur alene, jeg bestemmer når det er pause, farta, veivalg, mål, måltider osv.
Og ønsker man å være sosial så finnnes det som regel muligheter

Nei, jeg storkoser meg på tur alene, jeg bestemmer når det er pause, farta, veivalg, mål, måltider osv.
Og ønsker man å være sosial så finnnes det som regel muligheter
Sist redigert av Rottenikken den 19 okt 2011, 20:25, redigert 1 gang totalt.
Veien er viktigere enn målet.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Turer på sørlandet
Kjøre alene er nydelig for å "tømme hodet"...men tur sammen med andre som har samme kjørestil er flott å dele.
morro er det læll...
morro er det læll...

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Turer på sørlandet
mekkern skrev:Kjøre alene er nydelig for å "tømme hodet"...men tur sammen med andre som har samme kjørestil er flott å dele.
morro er det læll...
Akkurat......
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Turer på sørlandet
Jeg liker begge deler.mekkern skrev:Kjøre alene er nydelig for å "tømme hodet"...men tur sammen med andre som har samme kjørestil er flott å dele.
morro er det læll...
Som du sier, å kjøre alene.... Er helt fantastisk for å tømme hodet.. Da er det kun meg, maskin og de neste 100 meterene med asfalt som gjelder. Men stopper jeg, så er det å kjøre eldre sykler en samtaleinnleder.. Folk kommer ofte henn til meg og samtalen starter, for så å kjøre videre igjen.
Men å kjøre samlet er også gøy. Selvsagt en forutsetning at kjørestilen er lik. Eller, at de med mest aggresiv stil, tilpasser seg de med "mykes" stil.
Den siste kjøreturen jeg hadde i år var sammen med en på en Hiabusa, og han har ingen problemer med å utnytte hva sykkelen er god for... Men han tilpasset seg meg, og vi hadde en riktig så fin tur sammen..

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Turer på sørlandet





Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Turer på sørlandet
Da var turen til Lindesnes unnagjort i 11 grader og delvis sol. Faktisk mye trafikk i dag.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Turer på sørlandet
Jeg freste bare rundt i Vest-Agder. Fant ingen andre å kjøre sammen medDuville skrev:Da var turen til Lindesnes unnagjort i 11 grader og delvis sol. Faktisk mye trafikk i dag.

Hvor enn jeg kjørte, møtte jeg kun sykler.. Og da enten på steder hvor det ville være vanskelig å få snudd, eller i så høye hastigheter at det å snu og innhente møtende sykkel ville bydd på høy grad av fartsovertredelse...

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Turer på sørlandet
Deuville: Har hørt noe om "gamle E18" i Vestfold også, som skal være flott. Kystveien Mandal - Kristiansand har jeg tråsklet, virker knall på MC også. Om man velger å kjøre hele strekningen på "gamleveien"; blir det svært langt/omfattende og blir det tråklete å finne rette avkjøringer o.l.?