Ny lettmc?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ny lettmc?

Legg inn av ArcticTiger »

Pollti skrev:Vask munnen din med saltsyre du AT ! Til trådstarteren er det det å si at kubikk er ikke jevnført hverken med kjøre eller eierglede. Jeg har jobbet meg opp i kubikk og nå er jeg bissi med å gå ned i kubikk. Endelig har jeg funnet hva som gleder meg og det er SMK. Hva hele forumet og verden syntes om mitt valg driter jeg i ! Jeg kjører det jeg trives med og bryr meg ikke om andres meninger i så måte. Vær stolt av Hysesangen din og tørr å skille deg ut !
:O :sick: ssssh, :-)å :[-X :bl3

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ny lettmc?

Legg inn av Pollti »

AJ skrev: Tror Pollti har noen bestemte og antakelig helt korrekte meninger om Hy(l)esangen... :-k
Njaa,vet ikke om de meningene er så korrekte da AJ ? Enhver får se på sitt transportbehov og pris på de skeineløyse kjøregreiene. For mitt beskjedne behov så er Hysesang greit nok. Ikke mitt 1ste valg ved andre behov men for meg akkurat nå,greit nok. Ikke det at jeg trenger å kjøre så mye heller.Pusser,vasker,gnukkert og styrer og triller den inn i garasjen igjen. Om det står BSA,Triumph eller noe annet på tanken interesser meg ikke så mye.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ny lettmc?

Legg inn av Pollti »

ArcticTiger skrev: :sover :overtro :O :sick: ssssh,


:\m/: :\m/: :terge

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Ny lettmc?

Legg inn av fikse »

Du sier du ikke synes det er stas at folk oppfatter at du kjører Kina-vare. Vel, Duke-en er India-vare. Om du foretrekker det... :knegg
Skal oppdatere "bloggen min" straks, med ikke bare kjekt nytt om miniDuken :8-[
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ny lettmc?

Legg inn av mekkern »

Ellers så har jo H-D blitt "kinasykkel" også... :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ny lettmc?

Legg inn av Pollti »

Prøvde 125 Duke. Fæl sittestiling på den. Sikkert bare meg med 197 cm over havet.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ny lettmc?

Legg inn av Pollti »

mekkern skrev:Ellers så har jo H-D blitt "kinasykkel" også... :lol

Litt feil å påstå det vil jeg tro? ATK og HD samarbeidet med HD oppstod via HD forhandleren i Baton Rouge, litt vest for New Orleans hvis detver det du sikter til?

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ny lettmc?

Legg inn av ArcticTiger »

Pollti skrev:
mekkern skrev:Ellers så har jo H-D blitt "kinasykkel" også... :lol

Litt feil å påstå det vil jeg tro? ATK og HD samarbeidet med HD oppstod via HD forhandleren i Baton Rouge, litt vest for New Orleans hvis detver det du sikter til?
Er det ikke indera som lager harly nå, ell skal gjøre det :-k ? De har god erfaring med gammal tekknikk, lagd gode enfilder i 40 år :thumleft
Skal du ha en skikkelig amrikansk sykkel nå, så må du vel kjøpe en Hånda Gåldwing :scratch

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ny lettmc?

Legg inn av mekkern »

njaaaa.... var mere at mye av orginaldelene er produsert i Kina...og at Kineserene er inne på eiersiden via div selskaper.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Ny lettmc?

Legg inn av fikse »

Kineserne eier vel sbart halve verden de? Med det tempoet de har på oppkjøp, så blir de fort det nye USA. 10-15 år? :notlistening
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

AleksMito
Innlegg: 18
Registrert: 29 mar 2011, 12:09
Motorsykkelen din: Cagiva Mito sp525
Sted: Marbella, Spania

Re: Ny lettmc?

Legg inn av AleksMito »

JK95 skrev:synes den er litt dyr + at den ser litt liten ut, noe slikt som CBR :mk
at mito er dyr er en ting, men liten? har selv kjørt det som er av lett mc, og mito er vell blant de kraftigste! KTM duke er også ganske kraftig over tanken, og sammenligne den med honda cbr er som og sammenligne en bil med en tråsykkel! det funker bare ikke. men med mito kommer du uten tvil til og kjøre i fra dine andre lett mc venner. har selv kjørt i fra flere mellomtung førere på svingete veier hvor man ikke kommer opp i mer enn 150, før ny sving! og om du ikke har lyst til å kjøre orginalt så er det veldig enkelt og trimme Mito. ganske artig syn, når de ser at jeg bare fyker i fra dem ut svingen ;) men yamaha yzf 125r er en veldig kvalitetsikker sykkel som alle har hørt om, den har definitivt utseende med seg. og litt høyere sitte stilling enn det mito og rs har :)
Cagiva mito sp525 2009 mod
Yamaha Yzf 125r 2009 mod
snart håpes det på at en Suzuki gsxr 600 2012 mod skal stå i garasjen :D

Chase the dream like a competition

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Ny lettmc?

Legg inn av JK95 »

AleksMito skrev:
JK95 skrev:synes den er litt dyr + at den ser litt liten ut, noe slikt som CBR :mk
at mito er dyr er en ting, men liten? har selv kjørt det som er av lett mc, og mito er vell blant de kraftigste! KTM duke er også ganske kraftig over tanken, og sammenligne den med honda cbr er som og sammenligne en bil med en tråsykkel! det funker bare ikke. men med mito kommer du uten tvil til og kjøre i fra dine andre lett mc venner. har selv kjørt i fra flere mellomtung førere på svingete veier hvor man ikke kommer opp i mer enn 150, før ny sving! og om du ikke har lyst til å kjøre orginalt så er det veldig enkelt og trimme Mito. ganske artig syn, når de ser at jeg bare fyker i fra dem ut svingen ;) men yamaha yzf 125r er en veldig kvalitetsikker sykkel som alle har hørt om, den har definitivt utseende med seg. og litt høyere sitte stilling enn det mito og rs har :)
Mulig du har rett, jeg har bare hørt at den er liten av enkelte som har testet den :-k Slik jeg ser den, må den ha svært så fremoverbøyd sittestilling :scratch Vil tro at YZF har mer oppreist sittestilling, er nemlig ikke så hypp på å sitte me "rævva over hue" :terge

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Ny lettmc?

Legg inn av JK95 »

fikse skrev:Du sier du ikke synes det er stas at folk oppfatter at du kjører Kina-vare. Vel, Duke-en er India-vare. Om du foretrekker det... :knegg
Skal oppdatere "bloggen min" straks, med ikke bare kjekt nytt om miniDuken :8-[
Nei, leste at det ikke gikk så bra med KTMen din :-k Vi får håpe at det er et engangstilfelle, og at KTM tar hånd om saken hvis flere skulle ha samme plager ](*,)

mekkern
Innlegg: 7627
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ny lettmc?

Legg inn av mekkern »

Alex-mito:Hvis den Mitoen går SÅ bra er den IKKE plombert til 15hk.
hvis ikke så er det du skriver kjempebløff.du gasser ikke fra sykler med over 30hk med 15hk..samme åssen sittestillingen er.

Hvis vi skal snakke om U-plomberte 2taktere er det en HELT annen sak og ikke sammenlignbart med 4takterne.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

AleksMito
Innlegg: 18
Registrert: 29 mar 2011, 12:09
Motorsykkelen din: Cagiva Mito sp525
Sted: Marbella, Spania

Re: Ny lettmc?

Legg inn av AleksMito »

mekkern skrev:Alex-mito:Hvis den Mitoen går SÅ bra er den IKKE plombert til 15hk.
hvis ikke så er det du skriver kjempebløff.du gasser ikke fra sykler med over 30hk med 15hk..samme åssen sittestillingen er.

Hvis vi skal snakke om U-plomberte 2taktere er det en HELT annen sak og ikke sammenlignbart med 4takterne.
greia er at på grunn av sitte stillingen og vekten på denne flotte sykkelen så hadde jeg mulighet til og holde større fart gjennom hele svingen. er klart at jeg har ikke en helt orginal Lett MC. har 28 hk på bakhjulet er ikke mange som kjører orginal mito nå. men mellom tung lett mc har vell for det meste 34 hk? :)men har sikkert en del med føreren og gjøre også ;) :mc1 :mc1 :mc1
Cagiva mito sp525 2009 mod
Yamaha Yzf 125r 2009 mod
snart håpes det på at en Suzuki gsxr 600 2012 mod skal stå i garasjen :D

Chase the dream like a competition

Svar