Side 2 av 2
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Lagt inn: 09 feb 2012, 20:57
av Dexter
mekkern skrev:ikke når max hastigheta blir 60 kmh...

Det er bare noen få kilo over grensa. Kjør deretter. Max 80 og ikke noe mer enn du skal på lavere soner så blir du aldri stoppa... Idiotkjøring blir lagt merke til og du blir stoppa. Utvilsomt stor overlast blir også lagt merke til og du blir stoppa.
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Lagt inn: 09 feb 2012, 21:29
av Duville
Kølla skrev:FZ er nok ikke noe særlig og taue da jeg mener og huske at girkassa er trykksmurt dvs at hvis motoren ikke går og inngående aksel til girkassa ikke går rundt så får ikke girkassa tilstrekkelig smøring.
En metode kunne jo være ta av kjede, evt å la stå bak med motoren igang.
Ellers så er jo prinsippet ganske genialt spenne fast forhjulet og la styrekrona være svingeleddet, ikke vil vekten utgjøre så mye at det stilles noe krav til brems på "tilhengeren" Skulle også tro at det ville vært tilstrekkelig med og sette på parklys bakpå MC en da brems og blink ikke blir utenfor synlighet bakpå bilen.
Er vel ikke bare det som er problemeet her vel? bortsett fra at alt er ulovlig så er sykkelen låst fast rett ut fra hkken på bilen og vil da skrense / hoppe i alle svinger sideveis... - i tillegg til alle de andre sakene som er problematisk her
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Lagt inn: 09 feb 2012, 21:34
av Kølla
Duville skrev:Kølla skrev:FZ er nok ikke noe særlig og taue da jeg mener og huske at girkassa er trykksmurt dvs at hvis motoren ikke går og inngående aksel til girkassa ikke går rundt så får ikke girkassa tilstrekkelig smøring.
En metode kunne jo være ta av kjede, evt å la stå bak med motoren igang.
Ellers så er jo prinsippet ganske genialt spenne fast forhjulet og la styrekrona være svingeleddet, ikke vil vekten utgjøre så mye at det stilles noe krav til brems på "tilhengeren" Skulle også tro at det ville vært tilstrekkelig med og sette på parklys bakpå MC en da brems og blink ikke blir utenfor synlighet bakpå bilen.
Er vel ikke bare det som er problemeet her vel? bortsett fra at alt er ulovlig så er sykkelen låst fast rett ut fra hkken på bilen og vil da skrense / hoppe i alle svinger sideveis... - i tillegg til alle de andre sakene som er problematisk her
Du har ikke skjønt prinsippet. Sykkelen svinger med styrekrona og vil følge bilen som en hvilken som helst tilhenger, og jeg vil også høre allt det andre som er ulovlig
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Lagt inn: 09 feb 2012, 21:47
av Duville
Kølla skrev:Duville skrev:Kølla skrev:FZ er nok ikke noe særlig og taue da jeg mener og huske at girkassa er trykksmurt dvs at hvis motoren ikke går og inngående aksel til girkassa ikke går rundt så får ikke girkassa tilstrekkelig smøring.
En metode kunne jo være ta av kjede, evt å la stå bak med motoren igang.
Ellers så er jo prinsippet ganske genialt spenne fast forhjulet og la styrekrona være svingeleddet, ikke vil vekten utgjøre så mye at det stilles noe krav til brems på "tilhengeren" Skulle også tro at det ville vært tilstrekkelig med og sette på parklys bakpå MC en da brems og blink ikke blir utenfor synlighet bakpå bilen.
Er vel ikke bare det som er problemeet her vel? bortsett fra at alt er ulovlig så er sykkelen låst fast rett ut fra hkken på bilen og vil da skrense / hoppe i alle svinger sideveis... - i tillegg til alle de andre sakene som er problematisk her
Du har ikke skjønt prinsippet. Sykkelen svinger med styrekrona og vil følge bilen som en hvilken som helst tilhenger, og jeg vil også høre allt det andre som er ulovlig
Javel ok sikkert typegodkjent den der
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Lagt inn: 09 feb 2012, 21:56
av Kølla
Duville skrev:Kølla skrev:Duville skrev:Kølla skrev:FZ er nok ikke noe særlig og taue da jeg mener og huske at girkassa er trykksmurt dvs at hvis motoren ikke går og inngående aksel til girkassa ikke går rundt så får ikke girkassa tilstrekkelig smøring.
En metode kunne jo være ta av kjede, evt å la stå bak med motoren igang.
Ellers så er jo prinsippet ganske genialt spenne fast forhjulet og la styrekrona være svingeleddet, ikke vil vekten utgjøre så mye at det stilles noe krav til brems på "tilhengeren" Skulle også tro at det ville vært tilstrekkelig med og sette på parklys bakpå MC en da brems og blink ikke blir utenfor synlighet bakpå bilen.
Er vel ikke bare det som er problemeet her vel? bortsett fra at alt er ulovlig så er sykkelen låst fast rett ut fra hkken på bilen og vil da skrense / hoppe i alle svinger sideveis... - i tillegg til alle de andre sakene som er problematisk her
Du har ikke skjønt prinsippet. Sykkelen svinger med styrekrona og vil følge bilen som en hvilken som helst tilhenger, og jeg vil også høre allt det andre som er ulovlig
Javel ok sikkert typegodkjent den der
Det skal du ikke se bort ifra.
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Lagt inn: 09 feb 2012, 22:04
av ArcticTiger
Hvis ikke sykkern kan kjøres for egen maskin dit den skal av en eller annen grunn, så er jeg enig med de som nevner i kassevogn, evt på en pickup, som beste alternativ.
Dexter fant jo ut at det går 2 normalt store sykkler i en puslete hiace, det er vel da Den Nye Dexter-metoden?
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Lagt inn: 11 feb 2012, 11:56
av Svein2
Jeg har en slik en som Dexter og er godt fornøyd.
http://www.norsktilhengersenter.no/mc_holder1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjøpte noen ramper i tillegg:
http://www.norsktilhengersenter.no/kjor ... gbare.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Her er vi å henter "ny" sykkel til nabo`n.
Nabon sin.jpg
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Lagt inn: 11 feb 2012, 12:23
av Svein2
Er det noen med f.eks. engelske sykler som skulle få problemer i elverumsområdet er det bare å ta kontakt,
så hjelper jeg gjerne til med transport. Mob: 95295307
Re: På tur med MC bakpå. Kreative MChenger løsninger...
Lagt inn: 11 feb 2012, 12:36
av JanK
ArcticTiger skrev:Hvis ikke sykkern kan kjøres for egen maskin dit den skal av en eller annen grunn, så er jeg enig med de som nevner i kassevogn, evt på en pickup, som beste alternativ.
Dexter fant jo ut at det går 2 normalt store sykkler i en puslete hiace, det er vel da Den Nye Dexter-metoden?
Uansett hvilket skikk sykkelen er i er det nok ingen tvil om at kassebil er det beste alternativet.
Undertegnedes vogn, tyske "highway patrol" var veldig imponert over setupen!
