ikke merker en at ventilmekanismen er utslitt før det ikke går fremover heller..

Vil ikke kjøre traktor på fritida jeg...Godtvoksen skrev:Nå skal ikke jeg diskutere motor selv om du pelsen knegger, for det har jeg ingen peiling på - og når du sier det er skivebom så er det nok det. Om hydrauliske løftere er gammel teknologi og om det er billig løsning vet jeg ingen ting om, mer en det en kan lese i wikipedia som AT tidligere la ut link til. Dog kan jeg si at jeg er fornøyd med at servicer blir rimligere når ventiler ikke må justeres. Jeg som ikke er motorkyndig må betale for slik jobb som du pelsen og mange andre dyktige mekanikere kan utføre. Ellers er jeg svært fornøyd med en ytelse på 156.00 Nm ved 3000 rpm og ca 100 HK...pelsen skrev: Men at GV drar fram hydrauliske løftere på sin sykkel som eksempel på at Honda ligger foran andre er skivebom, det er gammel teknologi fra bilmotorer som de sikkert har brukt fordi det er en enkel og billig løsning i en motor hvor det ikke er noe krav til ytelser,
ejs skrev:
Vil ikke kjøre traktor på fritida jeg...![]()
mekkern skrev:hydrauliske ventiler er flotte greier på motorer som ikke snurrer over 6000rpm.
ikke merker en at ventilmekanismen er utslitt før det ikke går fremover heller..
Nå ble jeg usikker, men i min service manual så står det ingen ting om det....ejs skrev:![]()
![]()
Sikker på at det er hydraulisk justerte ventiler ???
http://tech.bareasschoppers.com/engine/ ... -vtx-1800/" onclick="window.open(this.href);return false;
![]()
![]()
Hvem som kopierte hvem kan diskuteres, Mv Agusta hadde iaffal 4 sylindre på tvers tidlig på -50tallet http://en.wikipedia.org/wiki/MV_Agusta" onclick="window.open(this.href);return false;Tysnes skrev:Faktisk så var det Benelli som kopierte Honda cb 500 la til to sylindre, og Benelli 750 Sei var født. Så det går vel litt begge veier :-)AJ skrev:Om firesylindre motorer på tvers er lurt eller ikke er vel muligens en diskusjon som er tilbakelagt...
Om Honda ikke var direkte nyskapende med sin CB 750 så var dette likevel en vellykket modell som virkelig fikk åpnet øynene for enkelte andre motorsykkelfabrikanter.
Tidligere MC'er med rekkefirere hadde vel rekkefirerne på langs og ikke på tvers i ramma, mener jeg å huske...![]()
Så sånn sett var vel japsene rimelig tidlig ut med 'på-tvers' monteringen og dermed i hvert litt nyskapende... Eller?
Mulig italienske Benelli kom Honda såvidt i forkjøpetDe var jo også veldig tidlig ut med både fire og seks sylindre på tvers i ramma...
Godtvoksen skrev: Jeg trodde alle måtte justerer ventilene. Eller er det slik at Honda ligger litt foran alle andre MC'r også på dette området?
Og dårlig av meg og ikke studere service manualen bedre, for det står faktisk der at det skal gjøres...Kawasaki skrev:Godtvoksen skrev: Jeg trodde alle måtte justerer ventilene. Eller er det slik at Honda ligger litt foran alle andre MC'r også på dette området?
Å det må visst du også,ifølge linken lenger oppeDen måten de justeres på,er akkurat likt som på ex-Kawasaki'en min fra 1985. Og Peugeot'en til jentungen. Så ikke veldig langt foran andre,altså
Men veldig enkelt og lite tidkrevende å justere dem,når du først har kommet til.
Dårlig av verkstedet ditt at de ikke visste om det,hvis det stemmer.
Godtvoksen skrev:Da blir ikke hovedservicen så billig som jeg trodde likevel...