Netthandel sider for mc utstyr?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Re: Netthandel sider for mc utstyr?

Legg inn av evike »

Til den fine lista har jeg også et tillegg:

http://www.mcsenteret.com/" onclick="window.open(this.href);return false; - OBS! De har avtale med endel NAF-klubber som kan gi opptil 10% rabatt. Send med medl.nr. i NAF hvis du har, i tilfelle din klubb har avtale.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
SuperTenere
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten

Legg inn av SuperTenere »

Vil også nevne wemoto.com Handlet endel der og er godt fornøyd. Alt som avtalt, og de trekker fra britisk MVA. Kanskje litt "biltema-preg" på enkelte deler, men på noe syns jeg det er greit;) Her, som alltid, man får det man betaler for:)

Brukeravatar
taco
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion

Legg inn av taco »

Bare lurer på...
Det er svært mange som handler fra utlandet. Alle skal ha billigst mulig enten det gjelder "Svinesundribbe" eller mc-artikler..
Hvordan går det med den norske handelstanden etter hvert da? Kan det være en medvirkende årsak til at det er høye priser her i landet kanskje? Og alle klager på høye priser og avgifter.
Men det er så mye penger blant folk at jeg syns flere kunne lagt de igjen her i landet.

Har vi råd til mc'er til 200 000,- + bil, villa, hytte, båt så burde vi ha råd til å støtte lokalt næringsliv når det gjelder mc-utstyr også.
Det er nå min mening da. Men vi tenker jo forskjellig :D
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Er en stadig tilbakevendende diskusjon, dette. Handle lokalt eller globalt?
Det er helt klart at lokale aktører fortjener å bli støttet oppunder. Men ikke for enhver pris! Heldigvis er det slik at markedsmekanismene også virker i denne bransjen. Prisene justeres og det skal ofte ikke veldig mye til før vi som norske prisbevisste forbrukere, velger lokalt i stedet for å hive oss ut på det mer eller mindre uoversiktlige globale utstyrsmarkedet.

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

taco skrev:Bare lurer på...
Det er svært mange som handler fra utlandet. Alle skal ha billigst mulig enten det gjelder "Svinesundribbe" eller mc-artikler..
Hvordan går det med den norske handelstanden etter hvert da? Kan det være en medvirkende årsak til at det er høye priser her i landet kanskje? Og alle klager på høye priser og avgifter.
Men det er så mye penger blant folk at jeg syns flere kunne lagt de igjen her i landet.

Har vi råd til mc'er til 200 000,- + bil, villa, hytte, båt så burde vi ha råd til å støtte lokalt næringsliv når det gjelder mc-utstyr også.
Dette blir en generalisering som kanskje ikke passer like godt på alle... jeg har til salt på såret (som Øystein Sunde synger), men jeg har ikke så mye at jeg kan handle alt jeg trenger til noen ganger veldig mye høyere priser enn jeg må betale i utlandet. Passert det og er prisen bra, så handler jeg gjerne lokalt, men lokalt er ikke så lett for alle heller. Det er ikke en MC-sjappe i hver by og bygd som forhandler det vi trenger. Da er det mye lettere å kjøpe det billigere fra sofakroken, levert i postkassen eller nærmeste utleveringssted.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Legg inn av Voodoodoo »

taco skrev:Bare lurer på...

Så du mener at konkurranse skaper høyere priser?? Det finnes iallefall massiv dokumentasjon på det motsatte..

Slenger inn et par linker til gode utenlandske sjapper her.

http://www.morepoweracing.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Har uslåelige priser på eksos, powercommander mm. Og sender kjapt. Lagt igjen en 20-30 tusen der uten å bli skuffet.

http://www.wemoto.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Allt av slitedeler mm. Trekker fra UK mva. og leverer kjapt.

Tapatitalked by me
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Enig med deg je taco. Støtter gutta og jentene oppi Nydal`n så godt je kan,
jeg har fått så mye hjelp der så syns det er greit å gi litt tilbake.

Antagelig fordi je er en uhelbredelig bygding som aldri har sjølimportert noe annet
fra utlandet enn flæssssk, snus og brennvin. :mk

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Svein2 skrev:Enig med deg je taco. Støtter gutta og jentene oppi Nydal`n så godt je kan,

Antagelig fordi je er en uhelbredelig bygding som aldri har sjølimportert noe annet
Hadde du gjort det samme dersom du hadde spart 7000 på to slip ons?

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

ZZR-Erling skrev:
Svein2 skrev:Enig med deg je taco. Støtter gutta og jentene oppi Nydal`n så godt je kan,

Treng itte slip ons. ;-)

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Hvis vi kjøper mye utstyr fra utlandet vil vel et resultat være at MC-forhandlerne vil miste mye omsetning og må ta inn dette på et vis,for eksempel høyere priser på sykler og om mulig økte verkstedpriser... :-k =;
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Svein2 skrev:
ZZR-Erling skrev:

Treng itte slip ons. ;-)
Vakke det jeg spurte om.... ;)

Brukeravatar
Voodoodoo

Legg inn av Voodoodoo »

Intruder skrev:Hvis vi kjøper mye utstyr fra utlandet vil vel et resultat være at MC-forhandlerne vil miste mye omsetning og må ta inn dette på et vis,for eksempel høyere priser på sykler og om mulig økte verkstedpriser... :-k =;
De tar jo allerede så godt betalt for å selge og mekke sykkel at en kan kjøpe billett på Kielferga, ta med kjerring og sykkel, handle i taxfree'n eta go mat kjøre til Hamburg, levere sykkær'n, ta inn på Hotell, eta mer go mat, stå opp eta frokost, hente sykkel betale regninga for storservice, kjøre på ferja, handle mer taxfree eta mer mat, sova, trøkke i seg en buffet på morran å kjøre hjemmat for det samme prisen som kun service hadde kosta her hjemme.

Når det gjelder sykkelpriser så sparte jeg 47800,- kontra beste tilbud fra Norsk forhandler da jeg henta min 07' ZZR1400 i April 2008. Det etter at utgifter til frakt avgifter diesel pluss Hamburgmorro for to var fratrukket.

Jeg tror derfor ikke at konkurranse på noen som helst måte gjør at ting blir dyrere, tvertimot er det tendenser til litt mer edruelig prissetting i bransjen.

Det værste skrekkeksempelet mht. Delepriser jeg har opplevd var da jeg måtte ha ny hovedlykt på min XX etter uheldig møte med en trostefaen litt i overkant av fartsgrenser.
Hos norsk Honda forhandler skulle de ha 6800,- NOK men måtte bestille fra lager i Belgia.
Ringte da Svensk Hondaforhandler i Karlstad for å sjekke pris på samma lykt. Der skulle de ha 3700,- SEK men måtte bestille fra lager i Belgia.

Samma del fra samma lager men dobbel pris og jeg antar de tjener penger på delen i Sverige også.

Ja og så var det tennplugger da.. Hva var de de skulle ha... 420kroner.... STYKKET!!!

Eller kåpeklips, sånne små plastplugger, husker jeg ba om å få 10 stk. Da det var kjekt å ha.... Helt til jeg fikk prisen... 80,- pr. Stk.
handla 30 stk. til Busa'n på Ebay heromdagen til 50spenn levert i postkassa..

I "hine hårde dager" kunne forhandler og importør holde på som de ville og prissette deretter. I våre dager er markedet globalt og importørmonopolene er en sagablott og takk og lov for det.

Tapatitalked by me

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Voodoodoo skrev:
Intruder skrev:Hvis vi kjøper mye utstyr fra utlandet vil vel et resultat være at MC-forhandlerne vil miste mye omsetning og må ta inn dette på et vis,for eksempel høyere priser på sykler og om mulig økte verkstedpriser... :-k =;
De tar jo allerede så godt betalt for å selge og mekke sykkel at en kan kjøpe billett på Kielferga, ta med kjerring og sykkel, handle i taxfree'n eta go mat kjøre til Hamburg, levere sykkær'n, ta inn på Hotell, eta mer go mat, stå opp eta frokost, hente sykkel betale regninga for storservice, kjøre på ferja, handle mer taxfree eta mer mat, sova, trøkke i seg en buffet på morran å kjøre hjemmat for det samme prisen som kun service hadde kosta her hjemme.

Når det gjelder sykkelpriser så sparte jeg 47800,- kontra beste tilbud fra Norsk forhandler da jeg henta min 07' ZZR1400 i April 2008. Det etter at utgifter til frakt avgifter diesel pluss Hamburgmorro for to var fratrukket.

Jeg tror derfor ikke at konkurranse på noen som helst måte gjør at ting blir dyrere, tvertimot er det ætendenser til litt mer edruelig prissetting i bransjen.

Det værste skrekkeksempelet mht. Delepriser jeg har opplevd var da jeg måtte ha ny hovedlykt på min XX etter uheldig møte med en trostefaen litt i overkant av fartsgrenser.
Hos norsk Honda forhandler skulle de ha 6800,- NOK men måtte bestille fra lager i Belgia.
Ringte da Svensk Hondaforhandler i Karlstad for å sjekke pris på samma lykt. Der skulle de ha 3700,- SEK men måtte bestille fra lager i Belgia.

Samma del fra samma lager men dobbel pris og jeg antar de tjener penger på delen i Sverige også.

Ja og så var det tennplugger da.. Hva var de de skulle ha... 420kroner.... STYKKET!!!

Eller kåpeklips, sånne små plastplugger, husker jeg ba om å få 10 stk. Da det var kjekt å ha.... Helt til jeg fikk prisen... 80,- pr. Stk.
handla 30 stk. til Busa'n på Ebay heromdagen til 50spenn levert i postkassa..

I "hine hårde dager" kunne forhandler og importør holde på som de ville og prissette deretter. I våre dager er markedet globalt og importørmonopolene er en sagablott og takk og lov for det.

Tapatitalked by me
:thumleft

Brukeravatar
taco
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion

Legg inn av taco »

Til Lasse (trådstarter):
Du ønsket oversikt/erfaring over nettsteder.... Jeg beklager at det ble en diskusjon om å handle norskt eller utenlandsk. Var ikke meningen å kuppe tråden din!
:redface
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
Voodoodoo

Legg inn av Voodoodoo »

Mangler fremdeles den beste nettsiden av alle her da:

http://www.ebay.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tapatitalked by me