Metzeler z8 vs Michelin pilot 3.

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Metzeler z8 vs Michelin pilot 3.

Legg inn av Jinta »

Jeg satte på Pilot Road 3 foran/bak på min gixxer 1000 før alpeturen i år. Har kjørt ca 13000 km og har fortsatt endel å gå på.Har aldri opplevd makan! Er rett og slett kjempefornøyd med disse dekkene. Ingen trapping what so eveR, ingen tegn til slipp, supre på vått og lettsvingte og gode. Disse dekkene gir tillit. Ingen tvil om hvilke dekk som skal bestilles på motorsykkeldekk.com neste gang heller :thumleft
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Metzeler z8 vs Michelin pilot 3.

Legg inn av ZZR-Tom »

Chanten skrev:Byttet til PR3 iår og må si jeg er godt fornøyd! Kjører en Suzuki Gladius og det er stort sett vått føre hver dag her i Stavanger ](*,)

Uansett, har tidligere kjørt på Metzeler sportec M3 og Dunlop Qualyfier... Metzeler fungerte godt i all slags føre, men blei slitt ut ganske fort.

Dunlop...kjørte jeg med frem til første regnversdag... da glapp dekket så sykt i en sving hvor jeg hadde lav fart, at jeg ikke turte å kjøre mer sykkel i regn frem til nytt dekk var på plass! Dunlop dekkene gikk rett på dynga, og PR3 ble satt på!

PR3 funker godt på min sykkel og det våte føret her :prf
dunlop qualyfier er vel et ganske så sporty dekk og kan ikkje samenlignest med pr3. Då bør du heller sjå på dunlop roadsmart2. Har roadsmart(1) og er godt fornøgd, funker bra på svinget vestlandsveier i regn og tørt. Eg trur det blir roadsmart2 på meg til neste sesong

Svar