Da var sykkel endelig kommet på tunet
Litt småspennende å kjøre en sykkel som har stått i 3 år, men det gikk veldig fint det. Dekkene er paddeflate av slitasje, så noe nedbrekk ble det såvisst ikke. Men siden oljer og slikt skulle være i noenlunde OK stand, tok jeg sjansen på å stramme gassvaieren et par ganger. Nuvel, dette drar ikke skinnet av pølsen nei.

Men for all del, det duger helt greit. Med denne skal det nok være mulig å foreta en "kvikk" og sikker forbikjøring av en bil i 80.
Ingen ulyder fra motor eller gir. Igrunnen veldig lite lyder i det hele tatt. Alt for lite!

Her må det gjøres noe. Er ikke ute etter noe "Harley"-nivå, men denne er rett og slett ekstremt stillegående. På tomgang, med litt annen støy i nærheten, er det faktisk vanskelig å høre om motoren går!
Nok tyt. Litt detaljbilder:
Lakken var skitten, og hadde gjenskinn etter gamle dekaler. En kjapp runde med lakkrens på et lite område fjerner skjolder og avslører en lakk som er overraskende fin:
P1050960 (Custom).JPG
Denne lakken skal vi få til å skinne
Dette er den eneste skaden jeg har funnet så langt:
P1050958 (Custom).JPG
Litt epoksylim fikser denne biffen.
Framfelgen er i merkverdig fin stand:
P1050957 (Custom).JPG
P1050956 (Custom).JPG
Svanehalsen er jo et område som normalt ruster som bare rakkeren, men her er det jaggu ikke mye annet enn litt skitt:
P1050955 (Custom).JPG
Første eier har gjort noen desperate forsøk på å fjerne tidlig-nitti-talls-fargene, og blandt annet lakket (!) de turkise belgene:
P1050954 (Custom).JPG
Fremdekket har sett sine bedre dager:
P1050953 (Custom).JPG
Kjedet er så slitt og strukket som det fysisk er mulig å få til, uten at det bare ramler av:
P1050952 (Custom).JPG
Bakdekket er ikke bare av fiin gammel aargang, men også velbrukt:
P1050950 (Custom).JPG
Åpnet et blinklys, for å sjekke tilstand. Godkjent dette:
P1050949 (Custom).JPG
Flere bilder i neste innlegg :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.