Ducati deler fra nettet?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
ega16
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av ega16 »

rerell skrev:
ega16 skrev: Vil uansett ha K&N
Ah ok, det sätter ju saken i ett annat ljus. :) Hursomhelst, kul med fler HYM-ägare! Jag har en 1100S (bl.a.). :thumleft
Kult! :) 796en er vel bare en snill gutt i forhold til 1100Sen.

Hvordan er din på <3000 rpm?

Det er vel closed-loop modusen på ECUene som er skyld i ujevn gange på lavere turtall er det ikke?

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

ega16 skrev:
Det er vel closed-loop modusen på ECUene som er skyld i ujevn gange på lavere turtall er det ikke?
Closed loop hvor motorstyringen bruker feedback fra lamdasondene til å justere blandinga har mya av skylda ja. Det finnes elektroniske lurifaksgreier som monteres i serie med lambdaene som manipulerer signalet som visstnok fungerer bra. Men jeg føler det blir som å lappeslangen. En ordentlig re-mapping er vell det beste, men igjen også relativt kostbart :mk

Kjørte du sykkelen din før det ble montert Termi og ny ECU? Var den værre når den var helt orginal?

ega16

Legg inn av ega16 »

Andreas skrev:
ega16 skrev:
Closed loop hvor motorstyringen bruker feedback fra lamdasondene til å justere blandinga har mya av skylda ja. Det finnes elektroniske lurifaksgreier som monteres i serie med lambdaene som manipulerer signalet som visstnok fungerer bra. Men jeg føler det blir som å lappeslangen. En ordentlig re-mapping er vell det beste, men igjen også relativt kostbart :mk

Kjørte du sykkelen din før det ble montert Termi og ny ECU? Var den værre når den var helt orginal?
Kjøpte den med ferdig montert Termi/DP ECU, så jeg er litt usikker men utifra hva jeg har hørt/lest så skal den være minst like ille orginalt. Hvor mye sånn ca koster er re-mapping? Lar disse ECUene seg remappe sånn uten videre? Vet at det er noen som har lagd software for ECUen som sitter i 1100 HYMen, men i 796 sitter det orginalt visstnok en Siemens som det ikke finnes noe for, er usikker på om DP ECUen er identisk men flashet med et annet map.

Er ikke egentlig ikke noe big-deal, så lenge den går på tomgang og ikke kveles så kan jeg fint leve med slik den er. Er jo også litt gøy med ettertenning v/motorbrems :)

Brukeravatar
Andreas

Legg inn av Andreas »

DP ECU`en din er identisk med den orginale Siemens ECU`en ja. Bare programvaren som er forskjellig. Har ikke satt meg så mye inn i mulighetene for Siemens ECUene, men det er flere firma i utlandet, bla i Sverige, som kan endre program eller gjøre custom mapping til sykklene som har ECU fra Magneti Marelli og Mitsubishi. :D

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Deler, utstyr og servaise til Skrangle/Riste-Sykkern handler jeg konsekvent kun en plass: Løvaas Motor i Holmestrand :thumleft
Det de Gutta ikke veit og kan om Ducati, er ikke verdt å vite. Er jeg litt ensporet og forutinntatt nå kanskje :-k ?
Ja, mulig det, men sånn er det bare.
Ducati = Løvaas Motor :thumleft
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Har Biscaya i Alingsås, Sverige blitt nevnt, tro...? :-k

Kan fort være aktuell for det meste hva gjelder Ducati (og andre italenske merker, for den del...)

Brukeravatar
Andreas

Legg inn av Andreas »

Nå er jeg så heldig å ha en liten, autorisert Ducati forhandler her hjemme i byen. Så da syns jeg det er greit å støtte opp den butikken. Kjedlig hvis den skulle forsvinne bare for at folk tenker de sparer noen hundrelapper på å handle på nettet :vs

ega16

Legg inn av ega16 »

Andreas skrev:Nå er jeg så heldig å ha en liten, autorisert Ducati forhandler her hjemme i byen. Så da syns jeg det er greit å støtte opp den butikken. Kjedlig hvis den skulle forsvinne bare for at folk tenker de sparer noen hundrelapper på å handle på nettet :vs
Hvis det bare er hundrelapper det er snakk om så er det jo ikke noe å snakke om, men det gjelder jo ikke alle deler? Det er jo ofte sånn at desto dyrere deler desto bedre fortjeneste.

Vet at Løvaas er kongene på Ducati, men Holmestrand er ikke veldig i nærheten :) AMD har vel også endel ting men etter hva jeg har hørt så er de på vei bort fra Ducati.

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

ArcticTiger skrev:Deler, utstyr og servaise til Skrangle/Riste-Sykkern
Har du en skrue løs? :knegg

Brukeravatar
Andreas

Legg inn av Andreas »

Joda, det blir vell større prisforskjell jo dyrere delen er. Men jeg blir stadig overrasket hvor rimelige orginaldeler til Ducati er. Et eksempel til kan jo være bremseskiver til min Multistrada (jeg har ikke byttet, men vet prisen) som koster 2200,- inkl MVA pr stykk. Det var en annen tråd her på forumet hvor det var en kar som skulle ha skiver til en Honda(?), de kostet 3800,- pr stykk..

AMD er ikke lenger en autorisert Ducati forhandler. Men de har vell noen deler og stasj på lager enda..? Vilken forhandler blir nærmest deg da?
Sist redigert av Andreas den 26 sep 2012, 15:28, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

simpson skrev:
Han har bare en fiks ide om at oddetallet 3 er bedre enn partallet 2 når det gjelder antall sylindre. :lol
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

Desmo skrev:
simpson skrev:
Han har bare en fiks ide om at oddetallet 3 er bedre enn partallet 2 når det gjelder antall sylindre. :lol
Og det værste er at han jaggu var hos Løvaas i sommer med den 3 stempla scooteren sin også.
Rart de ikke kasta`n ut.

ArcticTiger

Desmo skrev:
simpson skrev:
:thumleft Det stemmer det Gutter :knegg
Jeg kjørte så mye to-sylindret (paralell-twin) i ungdommen at det var ikke bare en skrue som løsnet, nei mange skruer løsnet. Og ikke nok med at skruene løsnet, gjengene gikk føyka og :knegg
Så, nei, ja, joa, ække rart man er som man er :roll

ArcticTiger

@Simpson: De der Løvaas-gutta mobbet meg fært med de der syllindra, så jeg trua dem til å tan på dynon. Det tørka fliret av dem :vs

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

Ja da AT, Tiger er en flott sykkel. Selv om den har feil antal sylindre og i rekke.

Svar