Andreas skrev:ega16 skrev:
Det er vel closed-loop modusen på ECUene som er skyld i ujevn gange på lavere turtall er det ikke?
Closed loop hvor motorstyringen bruker feedback fra lamdasondene til å justere blandinga har mya av skylda ja. Det finnes elektroniske lurifaksgreier som monteres i serie med lambdaene som manipulerer signalet som visstnok fungerer bra. Men jeg føler det blir som å lappeslangen. En ordentlig re-mapping er vell det beste, men igjen også relativt kostbart
Kjørte du sykkelen din før det ble montert Termi og ny ECU? Var den værre når den var helt orginal?
Kjøpte den med ferdig montert Termi/DP ECU, så jeg er litt usikker men utifra hva jeg har hørt/lest så skal den være minst like ille orginalt. Hvor mye sånn ca koster er re-mapping? Lar disse ECUene seg remappe sånn uten videre? Vet at det er noen som har lagd software for ECUen som sitter i 1100 HYMen, men i 796 sitter det orginalt visstnok en Siemens som det ikke finnes noe for, er usikker på om DP ECUen er identisk men flashet med et annet map.
Er ikke egentlig ikke noe big-deal, så lenge den går på tomgang og ikke kveles så kan jeg fint leve med slik den er. Er jo også litt gøy med ettertenning v/motorbrems :)