Video/redigering-hjørnet

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av joo »

LordShaft skrev:Her er en film jeg syns er utrolig kult redigert!!!
Ja den var flott! Tror nok det ikke er første gangen den karen gjør opptak, har nok et ferdig produkt i tankene når kameraet brukes. Superbe saker :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Ja det er vel mye det samme som med bilder... jo mer en bruker kamera og redigerer, jo mer bevisst blir en på hvordan slutt produktet skal se ut :prf

Ser hvertfall nye vinklinger og muligheter hver dag :-) Gleder meg til sesong, bruke noen timer på sykkel og film :yeyeye

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Globe »

Jeg valgte å gå for Drift nye kamera, Drift Ghost. Leveres med fjernekontroll (som viser kameraets status hva gjelder mode og opptak), app for IOS og Android og med den fantastiske featuren VIdeo Tag.

Her er ankommet vare:
bilde 1.JPG
bilde 2.JPG
Prisen, ferdig tollet og "Momset" passerte GoPro 3, men kamera hadde et par features som jeg bare måtte ha :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Dette ser jo riktig bra ut... har ingen erfaringer med dette kameraet, heller aldri hørt om det :redface
Er det vanntett? eller kommer det med kamera hus? Ser jo veldig likt ut GoPro, å gjør nok jobben like bra, om ikke bedre :-)

Hvilke features var det du bare måtte ha?

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Globe »

Hovedsaklig denne:

Video tag:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=YdMrm6IBpOg[/video]

Det å kunne aktivere opptaket NÅR du vil ha det, samt at du da kan stille det inn slik at det tar med seg det som skjedde inntil for 5 minutter siden, sparer masse tid med opplasting til maskina og sparer masse redigeringsarbeid. Også en mer fornuftig bruk av minnechippen. KAmeraet fremstår med solid byggekvalitet og skjermen på kameraet er av ripefritt glass.

Fjernkontrollen har tydelige fargekoder som reflekterer det kamera faktisk står på. Fjernkontrollen har svært god dekningrekkevidde og fungerer utmerket med hansker på. Fjernkontrollen kan benyttes for å endre modes (sillbilder, video, bildeburst (10 bilder pr. sek.) og starte å stoppe.

Det at linsen (objektivet) er dreibart gjør det også svært plasseringsvennlig.

Har tatt en del testvideoer med det her nå. Skal få satt sammen en liten testvideo som både viser videotagginga og filmkvaliteten. Det eneste minuset jeg har på dette, så langt, er den innebygde mic'en, den er ikke av beste kvalitet. Bruker stort sett ekstern mic, så det er ingen hinder for meg :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

video tagging er sikkert ikke dumt det... Viktigste er igrunn at du har funnet et kamera du føler at du får brukt og passer til ditt bruk. Selv er jeg veldig fornøyd med GoPro og dens bruksområde :D

Hvilke oppløsninger kan du kjøre på dette kameraet? Selv mener jeg at alt over 1080p er helt unødvendig (men mange har andre meninger om dette)
Jeg kan kjøre 1080p i 60 og 30 fps... dette gjør at jeg får dekket det meste av action bildene mine med denne modusen.

Kan kjøre opp i bedre oppløsning, men det gjør jeg bare når jeg skal lage time lapse :-)

Drister meg også til å filme litt i 720p 120fps, men dette mest for å lage kule slow motion effekter ;-)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av jhn »

Jeg har tidligere tusket litt med video, men da var det mini-DV, AVI-filer og Premier det gikk i.
Hvilket videofiler er det man får ut av et Nikon D3100? mov kanskje? Hvilke programmer bruker dere til denne filtypen?

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av MLeikarnes »

jhn skrev:Jeg har tidligere tusket litt med video, men da var det mini-DV, AVI-filer og Premier det gikk i.
Hvilket videofiler er det man får ut av et Nikon D3100? mov kanskje? Hvilke programmer bruker dere til denne filtypen?
Mitt Canon 60D sine videofiler er ihvertfall .mov, og jeg bruker Adobe Premiere Elements (750,- for video og bilde elements)
Strever enda litt med å knekke koden på redigeringa men det kommer seg for hver film!

sent from my Samsung Galaxy Tab2 using Tapatalk 2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
EtronX
Innlegg: 283
Registrert: 13 sep 2009, 15:31
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av EtronX »

Globe skrev:Jeg valgte å gå for Drift nye kamera, Drift Ghost. Leveres med fjernekontroll (som viser kameraets status hva gjelder mode og opptak), app for IOS og Android og med den fantastiske featuren VIdeo Tag.

Prisen, ferdig tollet og "Momset" passerte GoPro 3, men kamera hadde et par features som jeg bare måtte ha :knegg
Hei Globe :-)

Plutselig kjente jeg et kjempebehov komme. To ting skiller seg ut med dette kameraet.
Mulighet for Loop og god batterikapasitet.

Kan jeg spørre om hvor du kjøpte det og hvor mye det satt deg tilbake?


Beste hilsner

EtronX

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Globe »

Hei, jeg kjøpte det via en selger på tysk eBay, fikk det så sendt fra Praha. Med norsk avgift og moms (970,-) kom det seg på totalt 4.100,- levert med klasse 10, 32GB micro SD minne.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av MrPitlane »

Noen herinne som har erfaring med dette kameraet? :scratch

http://butikk.naf.no/aee-magic-action-c ... 4644624822

Kjøpte akkurat et for 132$ i godtebutikken :prop:

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

hva er batteri kapasiteten på dette kameraet Globe?

Det er fullt mulig med Loop i GoPro også!
Bilde
MrPitlane skrev:Noen herinne som har erfaring med dette kameraet? :scratch

http://butikk.naf.no/aee-magic-action-c ... 4644624822

Kjøpte akkurat et for 132$ i godtebutikken :prop:
Har ingen erfaring med dette kamera dessverre.

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av MrPitlane »

http://m.youtube.com/#/watch?v=1AnHcS62 ... 2J9I&gl=NO

Hmmmm, ser jo ikke helt galt ut? Kanskje et AEE cam kan være ok kjøp? :prop:

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

MrPitlane skrev:http://m.youtube.com/#/watch?v=1AnHcS62 ... 2J9I&gl=NO

Hmmmm, ser jo ikke helt galt ut? Kanskje et AEE cam kan være ok kjøp? :prop:
Jeg ville ikke basert beslutningen min på dette ene klippet alene. Jeg skal på ingen måte si at GoPro er best, men er verdt å få med seg at mange GoPro filmer blir lagt ut som sammenligningsgrunnlag med Protune aktivert. Dette gjør at bildet virker veldig flatt og har dårlig farge gjengiving.
Men dette er en modus du skal ha aktivert om du har planer om å redigere en del!

Selv syns jeg, ut ifra denne filmen at AEE hadde utrolig bra farge gjengiving.
Søk litt på youtube når det kommer til GoPro og Protune. Ser du mere hva jeg veldig dårlig prøve å forklare :redface

mekkern
Innlegg: 7666
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av mekkern »

AEE er ikke bra hvis du har lyst/mørkt på bildet-det mørke blir bare---mørkt uten "innhold"-spesiellt i motlys

go-pro er best på bilde men contour er i samme klasse. drift har jeg ikke prøvd enda.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar