Aha, det med ferga visste jeg ikke. Det legger jo straks begrensninger på å få med seg Lysebotn...Vagabond60 skrev:Ferga går bare 1 gang om dagen i tilleg er 470 km veldig langt på 1 dag.RuneMC skrev:http://goo.gl/maps/N9I6x Tror jeg kan være bra - ca 9 timer :-)
Tur til Norge 2-5 juni 2013
Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 4
- Registrert: 12 mar 2013, 05:46
- Motorsykkelen din: BMW K1200R 2005
Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
Hej ROGG
Hvis du har adgang til tourstart kan du se en rute jeg harlavet fra Hirtshals til mccampen....(tour hjælp til nordmand hirtshals- mccampen) (oprettet af mellergaard) turen går ud på landet .Turen tager altså ikke over 5 timer som der står men snarere 3,5 time.
Fra campen vil jeg helt sikkert køre til Silkeborg rundt om søerne men er ikke så kendt i det midtjyske....slår jo mine folder i det nordlige :-)
mvh Kurt
Hvis du har adgang til tourstart kan du se en rute jeg harlavet fra Hirtshals til mccampen....(tour hjælp til nordmand hirtshals- mccampen) (oprettet af mellergaard) turen går ud på landet .Turen tager altså ikke over 5 timer som der står men snarere 3,5 time.
Fra campen vil jeg helt sikkert køre til Silkeborg rundt om søerne men er ikke så kendt i det midtjyske....slår jo mine folder i det nordlige :-)
mvh Kurt
Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
jeg ville prøvd å fått med meg gaustadtoppen og ørnesvingene i lysebotn ihvertfall
http://goo.gl/maps/0ImBn


http://goo.gl/maps/0ImBn

Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
Når dere sier tur 2 - 5 juni, når ankommer dere Rauland da? Innebærer det at dere kommer til Rauland søndags kveld 02 Juni og drar hjem onsdag 05Juni, slik at i praksis snakker vi om en dagstur mandag 03 juni og en dagstur tirsdag 04juni?
Av egen erfaring passer det i denne del av landet å planlegge en dagsetappe på ca maks 35 mil. Når man kjører mer enn 2-3 mann sammen blir pausene lenger, man har mange inntrykk man ønsker å dele med hverandre underveis, og alt det tar tid. Og slik bør det være, man er på tur for å hygge seg, ikke kjøre som en tulling og rekke flest mulig mil. Man ønsker heller ikke sitte på sykkelen til sene kvelden. Man ønsker å komme tilbake til hotellet i anstendig tid og kunne spise et godt måltid på kvelden og hygge seg og dele dagens inntrykk.
Området dere har valgt byr på mange flotte veier med vekslende standard. Rutevalg er litt avhengig av type sykkel man kjører.
Ser at i profilen nevnes en k1200R. Med en K-sykkel er ruten fra Bø i Telemark til Seljord (man kommer inn igjen på RV134) langs Seljordsvannet obligatorisk. Om ikke alle har K-modell så setter man ESA på Sport og forteller de andre i gruppa at man venter i krysset hvor man kommer inn på RV134 i Seljord, og så lar man K-mdollen gjøre det den er bygget for.
.
Har kjørt de fleste veiene i Telemark med min GT, og deler gjerne ruteforslag om noen av dere har en Garmin.
Av egen erfaring passer det i denne del av landet å planlegge en dagsetappe på ca maks 35 mil. Når man kjører mer enn 2-3 mann sammen blir pausene lenger, man har mange inntrykk man ønsker å dele med hverandre underveis, og alt det tar tid. Og slik bør det være, man er på tur for å hygge seg, ikke kjøre som en tulling og rekke flest mulig mil. Man ønsker heller ikke sitte på sykkelen til sene kvelden. Man ønsker å komme tilbake til hotellet i anstendig tid og kunne spise et godt måltid på kvelden og hygge seg og dele dagens inntrykk.
Området dere har valgt byr på mange flotte veier med vekslende standard. Rutevalg er litt avhengig av type sykkel man kjører.
Ser at i profilen nevnes en k1200R. Med en K-sykkel er ruten fra Bø i Telemark til Seljord (man kommer inn igjen på RV134) langs Seljordsvannet obligatorisk. Om ikke alle har K-modell så setter man ESA på Sport og forteller de andre i gruppa at man venter i krysset hvor man kommer inn på RV134 i Seljord, og så lar man K-mdollen gjøre det den er bygget for.

Har kjørt de fleste veiene i Telemark med min GT, og deler gjerne ruteforslag om noen av dere har en Garmin.
Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
PSmammut89 skrev:jeg ville prøvd å fått med meg gaustadtoppen og ørnesvingene i lysebotn ihvertfall
http://goo.gl/maps/0ImBn
Den avbildete Ørnesvingen befinner seg norvest av Geiranger og ligger for langt fra Rauland til å utgjøre et mål for en dagstur.
Utover det er stedet absolutt severdig.
Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
Eller følg innfallsmetoden... velg veiene som ikke er hovedveier... nesten garantert å få en god kjøretur med fin utsikt da også
F.eks. http://goo.gl/maps/NGm3E (som del av denne turen http://goo.gl/maps/p1woh på 20 mil )
Men vil si - i det området og ikke for lang tur, pri 1, rundt Gaustatoppen :-)
Vel og merke hvis det er bra vær. Er været dårlig med tåke/regn etc... vel... husk at temperaturen ofte faller med 1C per 100m opp, så ca 10C lavere temp forbi Gaustadtoppen (enn nede ved Tinnsjø) kan fort bli kaldt.
F.eks. http://goo.gl/maps/NGm3E (som del av denne turen http://goo.gl/maps/p1woh på 20 mil )
Men vil si - i det området og ikke for lang tur, pri 1, rundt Gaustatoppen :-)
Vel og merke hvis det er bra vær. Er været dårlig med tåke/regn etc... vel... husk at temperaturen ofte faller med 1C per 100m opp, så ca 10C lavere temp forbi Gaustadtoppen (enn nede ved Tinnsjø) kan fort bli kaldt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
Mange ruter å velge mellom.
Hvilken rute som er å foretrekke beror litt på type sykkel man kjører, og hvordan man liker å kjøre.
For egen del er fovorittstrekningen i dette området vegen langs Seljordsvannet.
Samtidig innser jeg at å kjøre samme strekning med en cruiser trolig vil være samme opplevelse som for en evenukk på et horhus. (man ser tilbudet og vil så gjerne, men får det ikke til
)
Hvilken rute som er å foretrekke beror litt på type sykkel man kjører, og hvordan man liker å kjøre.
For egen del er fovorittstrekningen i dette området vegen langs Seljordsvannet.
Samtidig innser jeg at å kjøre samme strekning med en cruiser trolig vil være samme opplevelse som for en evenukk på et horhus. (man ser tilbudet og vil så gjerne, men får det ikke til

-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
Her er en fin tur vestover fra Rauland. Så får dere se litt av Vestlandsfjordene, fjell, daler og skoger på en tur
Det er nesten 50 mil, men det går bra på en dag, hvis dere kommer dere avgårde tidlig på morgenen
http://maps.google.no/maps?saddr=Haukel ... mra=ls&z=8" onclick="window.open(this.href);return false;


http://maps.google.no/maps?saddr=Haukel ... mra=ls&z=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
haha , uff , jepp det stemmer, gikk litt fort i svingene hehe. feil ørnesving :)knutk skrev:mammut89 skrev:jeg ville prøvd å fått med meg gaustadtoppen og ørnesvingene i lysebotn ihvertfall
PS
Den avbildete Ørnesvingen befinner seg norvest av Geiranger og ligger for langt fra Rauland til å utgjøre et mål for en dagstur.
Utover det er stedet absolutt severdig.
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
Tipper at du tenkte på 'Ørneredet' som er tillnavnet på restauranten som ligger på kanten før nedkjøringen til Lysebotn.mammut89 skrev: haha , uff , jepp det stemmer, gikk litt fort i svingene hehe. feil ørnesving :)
Helt enig i at Suleskarvegen http://www.suleskarvegen.no/ er en verdig kandidat for en dagstur.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
Tenker du da på syd-siden av Seljordsvannet da?(garvikstrondi?)knutk skrev: Med en K-sykkel er ruten fra Bø i Telemark til Seljord (man kommer inn igjen på RV134) langs Seljordsvannet obligatorisk. Om ikke alle har K-modell så setter man ESA på Sport og forteller de andre i gruppa at man venter i krysset hvor man kommer inn på RV134 i Seljord, og så lar man K-mdollen gjøre det den er bygget for.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
Tenker vel på nordsiden.mekkern skrev: Tenker du da på syd-siden av Seljordsvannet da?(garvikstrondi?)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 82
- Registrert: 16 mai 2010, 20:21
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada 620
- Bosted: Notodden
Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
Turen som mekkern har lagt ut er en kjempe fin tur. Anbefales



-
- Innlegg: 72
- Registrert: 04 mar 2012, 06:10
- Motorsykkelen din: R 1200 RT - 2012
- Bosted: Skien
- Kontakt:
Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
Helt enig med denne ruten

Re: Tur til Norge 2-5 juni 2013
Mange idylliske steder langs Telemarkskanalen.
Når det passer sånn prøver jeg å få det til slik at vi spiser lunch på Lunde Slusekro. Ligger ved Lunde Sluse.http://www.kanalcamping.no/article.php?id=48.
http://www.dittdistrikt.no/aktiviteter/ ... -Slusepark
Egner seg best i oppholdsvær.
Når det passer sånn prøver jeg å få det til slik at vi spiser lunch på Lunde Slusekro. Ligger ved Lunde Sluse.http://www.kanalcamping.no/article.php?id=48.
http://www.dittdistrikt.no/aktiviteter/ ... -Slusepark
Egner seg best i oppholdsvær.