Biltema olje - djevelens verk?
Re: Biltema olje - djevelens verk?
.
Sist redigert av TheBandit den 28 feb 2015, 00:30, redigert 1 gang totalt.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Det har hendt flere ganger at jeg har lurt på hvor mange det er her i forumet som jobber eller har eierinteresser i Biltema
Personlig har jeg svært lite til overs for foretaket! Jeg har kjøpt så mye billig og dårlig ræl der opp gjennom årene, at jeg ikke lenger setter min fot innom der. Hva er vel verre enn å kaste seg over en omfattende skruejobb en lørdag og så stopper det opp fordi verktøyet ikke holder mål? Nei da er det bedre å betale en halv gang mer for verktøyet og få noe som holder. Hvorfor skal jeg tro at Biltema sin olje holder et høyere kvalitetsnivå enn resten av varene?
I mitt hode er dette en billigkjede på linje med Jula, Europrice, Clas Ohlson og mange andre, som spyr ut varer der kvantum teller mye mer enn kvalitet. De vet så inderlig vel at alt kan selges bare det er billig nok.
Når min TDM eller Saab 9-3 en sjelden gang skal ha et oljeskift så er det utenkelig for meg å tenke pris på oljen. Da velger jeg olje jeg vet er på øverste hylle, da føler jeg meg trygg. At oljen koster 200+ pr liter er meg rivende likegyldig, så lenge jeg vet at varen holder høy kvalitet og at jeg stoler på produsentens produkter.
Puhhh...så er det sagt... :-)å

Personlig har jeg svært lite til overs for foretaket! Jeg har kjøpt så mye billig og dårlig ræl der opp gjennom årene, at jeg ikke lenger setter min fot innom der. Hva er vel verre enn å kaste seg over en omfattende skruejobb en lørdag og så stopper det opp fordi verktøyet ikke holder mål? Nei da er det bedre å betale en halv gang mer for verktøyet og få noe som holder. Hvorfor skal jeg tro at Biltema sin olje holder et høyere kvalitetsnivå enn resten av varene?
I mitt hode er dette en billigkjede på linje med Jula, Europrice, Clas Ohlson og mange andre, som spyr ut varer der kvantum teller mye mer enn kvalitet. De vet så inderlig vel at alt kan selges bare det er billig nok.
Når min TDM eller Saab 9-3 en sjelden gang skal ha et oljeskift så er det utenkelig for meg å tenke pris på oljen. Da velger jeg olje jeg vet er på øverste hylle, da føler jeg meg trygg. At oljen koster 200+ pr liter er meg rivende likegyldig, så lenge jeg vet at varen holder høy kvalitet og at jeg stoler på produsentens produkter.
Puhhh...så er det sagt... :-)å
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Da kan vi jo like godt innføre at kun adm/mod svarer, og låser tråden etter sitt svar. Kjapt og effektivt, og så slipper vi alle disse fæle diskusjonene...tagesk skrev:Her er reglene: Om du krever ja/nei svar på et komplisert spørsmål, da krever vi at du aksepterer svaret uten kommentarer.fs650e skrev: Jeg var ute etter ja/nei svar, ikke avhandlinger![]()
Spørsmålet er: Kan du bruke olje fra Biltema som tilfredstiller kravene.
Svaret er ja.
[TaSK]
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- tagesk
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Kontakt:
Da kan vi jo like godt innføre at kun adm/mod svarer, og låser tråden etter sitt svar. Kjapt og effektivt, og så slipper vi alle disse fæle diskusjonene...SuperMorten skrev: Her er reglene: Om du krever ja/nei svar på et komplisert spørsmål, da krever vi at du aksepterer svaret uten kommentarer.
[/quote]
Når noen sier "Kan jeg ikke få et enkelt ja/nei-svar", og du svarer ja eller nei, da er det greit å forvente at han ikke kommer tilbake med "jammen....".
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Problemet oppstår i det øyeblikk fordelingen er 50/50 i antall ja/nei besvarelser..tagesk skrev: Når noen sier "Kan jeg ikke få et enkelt ja/nei-svar", og du svarer ja eller nei, da er det greit å forvente at han ikke kommer tilbake med "jammen....".
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
SuperMorten skrev:Problemet oppstår i det øyeblikk fordelingen er 50/50 i antall ja/nei besvarelser..tagesk skrev: Når noen sier "Kan jeg ikke få et enkelt ja/nei-svar", og du svarer ja eller nei, da er det greit å forvente at han ikke kommer tilbake med "jammen....".
Kun 1 som har sakt hva han mener om biltema oljen i mer negativ retning.
Og helt ærlig så forstod jeg ikke at tråstarter ønsket ja og nei svar ut ifra posten hans.
Verken overskriften eller å avslutte innlegget med "Biltema olje skal da være like bra? Eller?" ga meg det inntrykket.
Men jeg kan svare på overskriften

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
EasyRider skrev:SuperMorten skrev:Problemet oppstår i det øyeblikk fordelingen er 50/50 i antall ja/nei besvarelser..tagesk skrev: Når noen sier "Kan jeg ikke få et enkelt ja/nei-svar", og du svarer ja eller nei, da er det greit å forvente at han ikke kommer tilbake med "jammen....".
Og helt ærlig så forstod jeg ikke at tråstarter ønsket ja og nei svar ut ifra posten hans.
Verken overskriften eller å avslutte innlegget med "Biltema olje skal da være like bra? Eller?" ga meg det inntrykket.
Men jeg kan svare på overskriften"Biltema olje - djevelens verk?" svar JA.
![]()
![]()
Nei. Han jobber ikke med den slags - kun sjeler så pass deg.
Hilsen fra sørlandet
Noen få ting der er billig og bra. Olje er en av de tingene. Endel verktøy likeså. Ellers når det gjelder Biltema MC-klær/støvler/hjelmer - Nei takk! Oljefilter - nei takk !kjellv skrev:Det har hendt flere ganger at jeg har lurt på hvor mange det er her i forumet som jobber eller har eierinteresser i Biltema...
Personlig har jeg svært lite til overs for foretaket! Jeg har kjøpt så mye billig og dårlig ræl der opp gjennom årene,
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Den har han tatt for lenge siden. Ikke noe håp der i gården.Duville skrev:EasyRider skrev:SuperMorten skrev:Problemet oppstår i det øyeblikk fordelingen er 50/50 i antall ja/nei besvarelser..tagesk skrev: Når noen sier "Kan jeg ikke få et enkelt ja/nei-svar", og du svarer ja eller nei, da er det greit å forvente at han ikke kommer tilbake med "jammen....".
Men jeg kan svare på overskriften"Biltema olje - djevelens verk?" svar JA.
![]()
![]()
Nei. Han jobber ikke med den slags - kun sjeler så pass deg.
Hilsen fra sørlandet

Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black
Kawasaki ZZR 1400 Black
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Vant ikke biltema-hjelmen en test i svenske bike for et par tre år siden?RuneMC skrev:Noen få ting der er billig og bra. Olje er en av de tingene. Endel verktøy likeså. Ellers når det gjelder Biltema MC-klær/støvler/hjelmer - Nei takk! Oljefilter - nei takk !kjellv skrev:Det har hendt flere ganger at jeg har lurt på hvor mange det er her i forumet som jobber eller har eierinteresser i Biltema...
Personlig har jeg svært lite til overs for foretaket! Jeg har kjøpt så mye billig og dårlig ræl der opp gjennom årene,
jhn skrev:Vant ikke biltema-hjelmen en test i svenske bike for et par tre år siden?RuneMC skrev:Noen få ting der er billig og bra. Olje er en av de tingene. Endel verktøy likeså. Ellers når det gjelder Biltema MC-klær/støvler/hjelmer - Nei takk! Oljefilter - nei takk !kjellv skrev:Det har hendt flere ganger at jeg har lurt på hvor mange det er her i forumet som jobber eller har eierinteresser i Biltema...
http://www.naf.no/Alle-saker/NAF-eksper ... C-hjelmer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ehm.. ikke test fra bike da. Men NAF.
Fikk toppresultat på sikkerhet.
EDIT:
Ups dumt å lese alt før en poster..

Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black
Kawasaki ZZR 1400 Black
Hvis du kjøper det leverandøren anbefaler slipper du valgets kvaler og bekymring om Bilt
ema er godt nok.
Regn ut hvor mye penger du bruker på å kjøpe annerkjent olje og sammenlign med det billige merket og se om det virkelig er bryet verdt å kjøpe billig.
Jeg gidder ikke å spare noen få hundrelapper på billig olje når det er ett skift i året.
Det er andre plasser du kan spare penger på istedet.

Regn ut hvor mye penger du bruker på å kjøpe annerkjent olje og sammenlign med det billige merket og se om det virkelig er bryet verdt å kjøpe billig.
Jeg gidder ikke å spare noen få hundrelapper på billig olje når det er ett skift i året.
- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.
- fs650e
- Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Jeg skal skifte 1 liter hver 10 time. Do the mathsimpson skrev:Hvis du kjøper det leverandøren anbefaler slipper du valgets kvaler og bekymring om Biltema er godt nok.

Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'
Kawasaki ZZR 1100 91'
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Har akkurat lest testen og ja, Biltemahjelmen vant sleggetesten ellers hadde den alle de egenskapene en modene hjelm IKkE skal ha.jhn skrev:Vant ikke biltema-hjelmen en test i svenske bike for et par tre år siden?RuneMC skrev:Noen få ting der er billig og bra. Olje er en av de tingene. Endel verktøy likeså. Ellers når det gjelder Biltema MC-klær/støvler/hjelmer - Nei takk! Oljefilter - nei takk !kjellv skrev:Det har hendt flere ganger at jeg har lurt på hvor mange det er her i forumet som jobber eller har eierinteresser i Biltema...
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.