Tyrigrava. Igjen.

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av ole m. »

Bobben skrev:Hei.
Ingen bord, stoler eller motorsykkelmiljø.
Bob
fs650e skrev:
ole m. skrev:
fs650e skrev:
Bobben skrev:Hei.

Har vi noen alternativer å bruke fram til Tyrigrava åpner ?

Bob
Dette var en dårlig spøk sant?
Hva med å bare dra til... Tyrigrava?
Ja, så enkelt er det da? Trenger du kaffe/sjokolade/brus så ta med det du vil ha, og møt opp der som vanlig hver onsdag.
:thumleft
Nettopp! :thumleft
Motorsykkelmiljø blir det fortsatt på Tyrigrava om folk møter opp, deriblant du. Bord og stoler har du hjemme, du trenger da ikke det når du skal henge litt der ute? ;-)

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av EasyRider »

Kan bare snakke for meg selv.

Men i fjor så var jeg alltid innom å kjøpte noe der.

Flere ganger ble det middag, da jeg ikke hadde rukket det før jeg dro til tyrigrava.

Klart det det er oppmøte og sparke litt i dekka som utgangspunktet er viktig. Men er jaggu godt å slappe av litt rundt et bord å snakke litt shit også. Og for å ikke snakke om en is eller en matbit.
Vil påstå for meg var cafe'n gull verdt.

Og min sykkel har verken plass til brus,is eller middag :P Så her kjøres det til et sted hvor en kan få forfriskninger etter en time eller 2 på sykkelen.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av ole m. »

EasyRider skrev:Kan bare snakke for meg selv.

Men i fjor så var jeg alltid innom å kjøpte noe der.

Flere ganger ble det middag, da jeg ikke hadde rukket det før jeg dro til tyrigrava.

Klart det det er oppmøte og sparke litt i dekka som utgangspunktet er viktig. Men er jaggu godt å slappe av litt rundt et bord å snakke litt shit også. Og for å ikke snakke om en is eller en matbit.
Vil påstå for meg var cafe'n gull verdt.

Og min sykkel har verken plass til brus,is eller middag :P Så her kjøres det til et sted hvor en kan få forfriskninger etter en time eller 2 på sykkelen.
Om du ikke får med deg en flaske brus på sykkelen, så tror jeg ikke du forsøker så hardt heller... Og om man er interessert i å fortsatt ha et mc-miljø på Tyrigrava, så må man møte opp der, så enkelt er det. Har du kjørt langt, så kan du da stoppe og hive innpå noe mat langs veien? Det er da folka og syklene som er viktig, ikke en kopp kaffe eller en is?

Det er ikke så mye som irriterer meg her i verden, men en av tingene er folk som forventer at noen skal ordne ting for dem. Som f.eks. et passende møtested for motorinteresserte, med servering.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av EasyRider »

ole m. skrev:
EasyRider skrev:Kan bare snakke for meg selv.

Men i fjor så var jeg alltid innom å kjøpte noe der.

Flere ganger ble det middag, da jeg ikke hadde rukket det før jeg dro til tyrigrava.

Klart det det er oppmøte og sparke litt i dekka som utgangspunktet er viktig. Men er jaggu godt å slappe av litt rundt et bord å snakke litt shit også. Og for å ikke snakke om en is eller en matbit.
Vil påstå for meg var cafe'n gull verdt.

Og min sykkel har verken plass til brus,is eller middag :P Så her kjøres det til et sted hvor en kan få forfriskninger etter en time eller 2 på sykkelen.
Om du ikke får med deg en flaske brus på sykkelen, så tror jeg ikke du forsøker så hardt heller... Og om man er interessert i å fortsatt ha et mc-miljø på Tyrigrava, så må man møte opp der, så enkelt er det. Har du kjørt langt, så kan du da stoppe og hive innpå noe mat langs veien? Det er da folka og syklene som er viktig, ikke en kopp kaffe eller en is?

Det er ikke så mye som irriterer meg her i verden, men en av tingene er folk som forventer at noen skal ordne ting for dem. Som f.eks. et passende møtested for motorinteresserte, med servering.
Hvis mitt innlegg irriterer deg, så får det bare så være. som jeg sa oppmøte er viktig. Men for meg så var det vel så viktig å ha kafe'n der. Og hvis du så på hvor mange andre som benyttet den så forstår du at jeg ikke er alene. Er vel en grunn til at de andre stedene som har blitt foreslått også har servering?

Uansett. Har en så langt i år ikke vær på tyrigrava. Om jeg og kameraten svinger innom som vi pleide i fjor, vil tiden vise. Jeg hadde ihverfall satt veldig pris på om dem kunne åpne kafe'n igjen og sette ut noe stoler og bord. Var jo liksom den totale pakken som var tyrigrava for min del.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av ole m. »

EasyRider skrev:
ole m. skrev:
EasyRider skrev:Kan bare snakke for meg selv.

Men i fjor så var jeg alltid innom å kjøpte noe der.

Flere ganger ble det middag, da jeg ikke hadde rukket det før jeg dro til tyrigrava.

Klart det det er oppmøte og sparke litt i dekka som utgangspunktet er viktig. Men er jaggu godt å slappe av litt rundt et bord å snakke litt shit også. Og for å ikke snakke om en is eller en matbit.
Vil påstå for meg var cafe'n gull verdt.

Og min sykkel har verken plass til brus,is eller middag :P Så her kjøres det til et sted hvor en kan få forfriskninger etter en time eller 2 på sykkelen.
Om du ikke får med deg en flaske brus på sykkelen, så tror jeg ikke du forsøker så hardt heller... Og om man er interessert i å fortsatt ha et mc-miljø på Tyrigrava, så må man møte opp der, så enkelt er det. Har du kjørt langt, så kan du da stoppe og hive innpå noe mat langs veien? Det er da folka og syklene som er viktig, ikke en kopp kaffe eller en is?

Det er ikke så mye som irriterer meg her i verden, men en av tingene er folk som forventer at noen skal ordne ting for dem. Som f.eks. et passende møtested for motorinteresserte, med servering.
Hvis mitt innlegg irriterer deg, så får det bare så være. som jeg sa oppmøte er viktig. Men for meg så var det vel så viktig å ha kafe'n der. Og hvis du så på hvor mange andre som benyttet den så forstår du at jeg ikke er alene. Er vel en grunn til at de andre stedene som har blitt foreslått også har servering?

Uansett. Har en så langt i år ikke vær på tyrigrava. Om jeg og kameraten svinger innom som vi pleide i fjor, vil tiden vise. Jeg hadde ihverfall satt veldig pris på om dem kunne åpne kafe'n igjen og sette ut noe stoler og bord. Var jo liksom den totale pakken som var tyrigrava for min del.
Nei, innlegget ditt irriterer ikke meg. Jeg snakket om folk som forventer at noen andre skal ordne ting for dem, men som ikke løfter en finger for å forsøke å få i stand noe selv. Om du er i den kategorien vet ikke jeg.

Klart det er best med kafé, men jeg mener det ikke bør være avgjørende for å møte opp der eller ikke. Folk kan jo anstrenge seg litt for å fortsatt ha Tyrigrava som et fast møtested, jeg tipper tilbudet om servering kommer tilbake etterhvert også.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av fs650e »

EasyRider skrev:Kan bare snakke for meg selv.

Men i fjor så var jeg alltid innom å kjøpte noe der.

Flere ganger ble det middag, da jeg ikke hadde rukket det før jeg dro til tyrigrava.

Klart det det er oppmøte og sparke litt i dekka som utgangspunktet er viktig. Men er jaggu godt å slappe av litt rundt et bord å snakke litt shit også. Og for å ikke snakke om en is eller en matbit.
Vil påstå for meg var cafe'n gull verdt.

Og min sykkel har verken plass til brus,is eller middag :P Så her kjøres det til et sted hvor en kan få forfriskninger etter en time eller 2 på sykkelen.
Regner med det ikke er plass på ryggen til sekk heller?

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Bobben
Innlegg: 49
Registrert: 13 mar 2012, 00:07
Motorsykkelen din: Honda CBR 1100 XX 2003, Honda SH 300i 20

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av Bobben »

Hei.
Det er tydelig at en eller flere her på siden vet hva Oppegård komune har bestemt seg for.

Skal vi vente på Tyrigrava eller skal vi finne et alternativ ?

Bob
Sysop
BRB BBS
E-mail:
bbengtson@wemail.no
Dear Lord
Please let me die peacefully in my sleep
like my father.
Not screaming of terror like his passengers.

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av taco »

Dagens nytt:
http://www.oblad.no/nyheter/motormiljoe ... -1.7863959" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av Welshen »

Se det! Hvem vet. Kanskje finnes det løsning både for mcfolket og kunstnerfolket?
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av RuneMC »

Det jeg umiddelbart stusset på ift Oppegård kommunes håndtering var at tidsrommet for å søke drift virket kort. Artikkel om at Tyrigrava var til utleie ble lagt ut 17 januar og frist for å søke var 15 februar. Ikke akkurat mye tid for noen å melde seg...

Men, P-plassen ligger nå der inntil videre... like stor som før...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av RuneMC »

Siste to artikler om Tyrigrava.

Kunstnerne ønsker motormiljøet velkommen til Tyrigrava


Tyrigrava har alltid vært et morsomt sted å være... Intervju med 5 som pleide å vanke på Tyrigrava - ikke så skumle som noen tror...

Info om når Oppegård kommune behandler saken spriker litt - enten idag 29.05 eller 12 juni?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Gnu
Innlegg: 3
Registrert: 29 mai 2013, 14:38
Motorsykkelen din: Harley-Davidson Sportster 883 2002
Sted: Oslo

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av Gnu »

Hei.

Jeg er helt ny her inne, og ganske så fersk på MC også.
Når på onsdager er det folk pleier å ta turen til tyrigrava? Har dere evt. noen andre steder å anbefale rundt Oslo?

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av RuneMC »

Folk pleier å ta det alt fra etter jobb eller gjerne noe senere kl 18-19 og utover.
Meget væravhengig når det gjelder oppmøte (mye nypusset krom). Regn/vått = null omtrent. Sol og tørt = plassen full.

Et alternativ som har blitt nevnt er Trollstua (Storo og opp mot Grefsenkollen) men ikke et godt alternativ i mine øyne med vei gjennom boligstrøk etc.

Køremessig har Tyrigrava en god plassering med mange fine veier rundt (Ingierstrandveien/Svartskog, Nesodden, Drøbak, Hurum)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Gnu
Innlegg: 3
Registrert: 29 mai 2013, 14:38
Motorsykkelen din: Harley-Davidson Sportster 883 2002
Sted: Oslo

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av Gnu »

Takk for svar. Da skal jeg ta turen en onsdag.

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Tyrigrava. Igjen.

Legg inn av taco »

Siste om Tyrigrava:
http://www.oblad.no/nyheter/radmannen-v ... -1.7921548" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Svar