Trenger tips fort.. anyone

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Stianlarsn
Innlegg: 49
Registrert: 25 apr 2013, 22:19
Motorsykkelen din: Yamaha yzf r125
Sted: Fredrikstad

Re: Trenger tips fort.. anyone

Legg inn av Stianlarsn »

Jaa, skal snakke med kjøreskole læreren på neste kjøretime... Får håpe det er positivt det han sier
IF YOU WANNA BE THE BEST, YOU GOTTA TAKE OUT THE BEST.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Trenger tips fort.. anyone

Legg inn av Carpa »

Stianlarsn skrev:Jaaa, er nytt nå for a1 med to delt oppkjøring! Takk for fine svar. Fint vi har en siden hvr man får tips og triks som hjelper oss!

Så, har noen av dere noen tips til selve kjøreturen (del2)?
Er det annerledes opplegg for føreprøven for A1 enn det er for A da? Eller er det et prøveprosjekt på den trafikkstasjonen du skal kjøre opp ved? Om det er det så kan du velge en annen trafikkstasjon
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Trenger tips fort.. anyone

Legg inn av Duville »

Slik det har vært og fortsatt er (tror jeg ganske sikkert) er at du skal ha en teoriprøve hos kjøreskolen for å sjekke om du har kunnskaper nok til å gå opp til førerprøven.

Førerprøven hos biltilsynet / vegvesenet er i 2 deler. En teoridel og en praktisk prøve. For å komme til den praktiske prøven må teoridelen være bestått.....

Hva prøven omfatter (praktisk prøve)
■Prøven begynner med sikkerhetskontroll, kontroll før kjøring og ferdighetsprøve på avsperret område
■Du kjører 35 minutter under varierte veg- og trafikkforhold.
■Ruta du kjører, er fastsatt på forhånd
■Du får en sikkerhetskontrolloppgave før kjøringa

Den teoretiske prøven er gyldig i 6 måneder etter at den er bestått.

Les mer om dette her.


http://www.vegvesen.no/Forerkort/Forero ... se+A1+og+A" onclick="window.open(this.href);return false;

Enkelte har vært gjennom en 2 dagers praktisk prøve men dette har vært noe prøvegreier og dette er ikke slik testen gjennomføres. Mulig du har fått spørsmål om gjennomfring i hht testoppsettet men det blir så spesiellt av da må du ha valget om å gjennomføre i hht standarden om du vil det. Tror neppe noen kan pålegges gjennomføring i hht nytt opplegg hvis de ikke ønsker dette tror jeg....

Stianlarsn
Innlegg: 49
Registrert: 25 apr 2013, 22:19
Motorsykkelen din: Yamaha yzf r125
Sted: Fredrikstad

Re: Trenger tips fort.. anyone

Legg inn av Stianlarsn »

Takk for svar, har oppkjøring den 25. Juni, spent, nervøs og glad. håper det går bra. har bestått del 1 for 2 uker siden, gikk helt perfekt. håper jeg ikke dumemr meg ut og gjør en feil på oppkjøringa
IF YOU WANNA BE THE BEST, YOU GOTTA TAKE OUT THE BEST.

Svar