Nyere testing av ulike innkjøringsrutiner viser at det er bedre å kjøre motoren inn hardt. Beste resultater blir oppnådd i dynobenk, deretter på bane og til slutt vei.
De som er "dårligst" innkjørt, er de som fiser rundt i 3-4000 omdreninger.
Kjør litt lavt på turtallet til motoren er varm, aldri mye gasspådrag ved lav RPM (slik at motoren sliter). Bruk mye motorbremsing. Varier gir og rpm, jeg giret opp og ned som en tulling når jeg måtte ta noen km på motorvei.
Mange sverger også til heat cycles, her er jeg noe mer skeptisk.
Hadde også byttet olje rimelig kjapt (50km - bruk mineralolje) da det meste av metallsponet fra innkjøringen blir frigitt da - smart å få det ut så fort som mulig.
I fjor kjørte jeg inn KTM-en min. Vi har en oil consumption chart på KTMforums.com, og vi som har kjørt inn litt friskt har merkbart mindre oljeforbruk.
Forøvrig kan du lese mer her:
http://www.power-tripp.com/Break-in_H728.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm" onclick="window.open(this.href);return false;