Kvalitetssikringen går nok ikke på hver enkelt sykkel, men at den "typegodkjennes" av KTM for å holde en bedre kvalitet enn det det har gjort tidligere. KTM Mattighofen har nok gjennomgått omfattende testing før den ble satt i produksjon.Geir skrev:Kvalitetssikres hvordan da? Hvis komponenter i utgangspunktet er... tja, småslakke - blir de da skiftet ut i Mattighofen eller er det mer finish og sammenstilling denne QA-sjekken går på? Virker som en litt pussig vri...TheHaughom skrev:Det stemmer at små-syklene (fra 390 og nedover) produseres av Bajaj i India. Det har vært noe laber kvalitet, men jeg vet at 390-en (muligens også 125 og 200 også) i alle fall skal kvalitetssikres grundig hos KTM Mattighofen (der de store KTM-ene produseres).![]()
Normalt er jo QA en vesentlig del av den samlede prosessen fra design til ferdig produkt, og skal jeg dømme ut fra bloggen til Fikse er ikke kvalitetssikring i hele prosessen det som viser best etter på 125 Duken...![]()
Grunnen til at jeg "vekker" tråden igjen er at eldstemann vurderer/te 390 Duke i fbm. at han skal ta A2 lappen nå i vår. Mye tyder imidlertid på at vekt/hk forholdet ikke samsvarer med regelverket (noen som vet sikkert?) og det går nå mer mot Honda CB500F. Den på sin side er jo noen kroner dyrere da så hvis denne 390 Duken likevel stettar krava frå øvrigheita og på toppen kan skilte med å være underlagt skikkelig kvalitetskontroll i hele prosessen så er den jo plutselig interessant igjen... :-)å Mye greier - alt var enklere før i tiden...
Sykkelvalg, Tips &triks
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Sykkelvalg, Tips &triks

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: Sykkelvalg, Tips &triks
Nye regler for A2 tillater max 35kW og max 0,2 i forhold hk/vekt. Ved nedklassing kan sykkelen ikke ha mer enn 70kW originalt... Den "gamle" mellomklassen som sykkelen du linker til går under har vel bare 34hk og det vi'kje undgommen ha serr'u....Kaz skrev:Nå kjenner ikke jeg ikke de nye førerkortreglene, men denne er regga som mellomtung
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=41414284
Hadde en sånn før jeg gikk over til storebroren, litt "grov" på lavt turtall som mange av EFI syklene til KTM, men man venner seg fort til det. Går godt og er god å kjøre.

Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Sykkelvalg, Tips &triks
Test av 390 Duke, for de som er interessert: http://cyclenews.uberflip.com/i/130090/56" onclick="window.open(this.href);return false;

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: Sykkelvalg, Tips &triks
Hehe ja ser den, men den jeg linket til var fulleffekt;)Geir skrev:Nye regler for A2 tillater max 35kW og max 0,2 i forhold hk/vekt. Ved nedklassing kan sykkelen ikke ha mer enn 70kW originalt... Den "gamle" mellomklassen som sykkelen du linker til går under har vel bare 34hk og det vi'kje undgommen ha serr'u....Kaz skrev:Nå kjenner ikke jeg ikke de nye førerkortreglene, men denne er regga som mellomtung
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=41414284
Hadde en sånn før jeg gikk over til storebroren, litt "grov" på lavt turtall som mange av EFI syklene til KTM, men man venner seg fort til det. Går godt og er god å kjøre.
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: Sykkelvalg, Tips &triks
Ahhh... Ikke noe for de med A2-lapp i så fall. Med mindre de vil ha skikkelig trøbbel med øvrigheita og forsikringsselskapet da...Kaz skrev:Hehe ja ser den, men den jeg linket til var fulleffekt;)Geir skrev:Nye regler for A2 tillater max 35kW og max 0,2 i forhold hk/vekt. Ved nedklassing kan sykkelen ikke ha mer enn 70kW originalt... Den "gamle" mellomklassen som sykkelen du linker til går under har vel bare 34hk og det vi'kje undgommen ha serr'u....Kaz skrev:Nå kjenner ikke jeg ikke de nye førerkortreglene, men denne er regga som mellomtung
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=41414284
Hadde en sånn før jeg gikk over til storebroren, litt "grov" på lavt turtall som mange av EFI syklene til KTM, men man venner seg fort til det. Går godt og er god å kjøre.
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
- Tomgsx-r
- Innlegg: 249
- Registrert: 26 mar 2013, 07:45
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
- Bosted: Rogaland
Re: Sykkelvalg, Tips &triks
her er også en test av 390 DukeTheHaughom skrev:Test av 390 Duke, for de som er interessert: http://cyclenews.uberflip.com/i/130090/56" onclick="window.open(this.href);return false;

- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Sykkelvalg, Tips &triks
Ventetiden blir bare mer og mer smertefull.. : p
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tomgsx-r
- Innlegg: 249
- Registrert: 26 mar 2013, 07:45
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
- Bosted: Rogaland
Re: Sykkelvalg, Tips &triks
Du venter nok ikke forgjeves :-)Snikendeugle skrev:Ventetiden blir bare mer og mer smertefull.. : p
Jeg har det jævlig selv, da oppkjøring er om 1 mnd, og sykkelen skriker i garasjen :-)å
- jonas20
- Innlegg: 5
- Registrert: 24 jun 2013, 00:06
- Motorsykkelen din: Suzuki SV 650 08-modell
- Bosted: Nordfjord
Re: Sykkelvalg, Tips &triks
Hei, tok selv lappen nå i mai. Lurte lenge på hvilken sykkel jeg skulle velge, men endte med en suzuki sv 650 08-mod. Er storfornøyd, sprek som bare det mye pga. V-twin motoren. God, billig og ett fornuftig alternativ til en R. Sykkel. Forsikring er også rimelig. Min er nedplombert etter gamle regler (altså 34 hk) høres lite ut men mer enn nok drag til og med på 6. Gir i bratt oppoverbakke.