Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / type?
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Jeg driver å pønsker på bytte. Det står mest på hvordan det skal finansieres. Mest sannsynlig blir det en Honda VFR1200.
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Noe med større tank kanskje ?tomsnes skrev:Ser ingen grunn til noengang å bytte ut MT-01...![]()
Jo, en.. Ubegrenset med penger.
Da hadde jeg vurdert en Triumph Rocket 3.

Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Nei, det vil fortsatt bli samme sykkel for min del. Stortrives med sittestilling og "nakkestilling" på min CBF600 S (som jeg hentet på Vinstra i august i fjor). Spør igjen i juli, når vi kommer hjem etter første langtur med CBF, så får vi se om jeg fortsatt er så strålende fornøyd som jeg er i dag.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Har alltid blitt noe "helt annet" alle gangene jeg har byttet tidligere. Nå er jeg for første gang der at det må bli en nyere av akkurat den jeg har nu. Det har jeg aldri opplevd før, men så har man sannsynligvis truffet helt riktig med sykkelvalget denne gangen
Altså; ville blitt ny R1200GS LC.
Samtidig så mangler jeg omtrent ingen ting "viktig" med den lett brukte GSen jeg har, unntatt mer fri for å dra på flere turer. Så for andre gang i livet lar jeg fornuften råde.

Altså; ville blitt ny R1200GS LC.
Samtidig så mangler jeg omtrent ingen ting "viktig" med den lett brukte GSen jeg har, unntatt mer fri for å dra på flere turer. Så for andre gang i livet lar jeg fornuften råde.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Hadde nok gått for en MV Agusta Brutale 1090 RR, KTM Superduke 1290, Triumph Speed Triple R eller Ducati Streetfighter



- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Hadde nok handlet samme sykkel igjen, ikke det at det er flere ting
jeg kunne tenkt meg annerledes på den jeg har
Men det er fortsatt den sykkelen jeg liker best
Hadde jeg måtte bytte tror jeg Ducati "KZ1300"
hadde ligget godt an 
jeg kunne tenkt meg annerledes på den jeg har

Men det er fortsatt den sykkelen jeg liker best

Hadde jeg måtte bytte tror jeg Ducati "KZ1300"


Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Gikk i hele fjor og siklet på BMV R1200GS Adv eller Yamaha XT122Z Super Ténéré og holdt på å ryke til på BMW'en i et ubevoktet øyeblikk når fruen var på Åsane Senter mens jeg slo i hjel litt tid på egen hånd og stakk innom Ride i Åsane. Heldigvis (får jeg vel si...) slo vettet inn i siste liten og impulskjøpet til rundt 250k ble avverget. :-)å
I år har jeg innsett at Diversion'en er mer enn OK til mitt bruk, i alle fall frem til fruen er klar for en tur utaskjers på to hjul. Da må det handles noe nytt. Inntil da; BMW'en får vente - Diversion blir!
I år har jeg innsett at Diversion'en er mer enn OK til mitt bruk, i alle fall frem til fruen er klar for en tur utaskjers på to hjul. Da må det handles noe nytt. Inntil da; BMW'en får vente - Diversion blir!

Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Kanskje en feit cruiser hadde vært tingen ?
Yamaha Warrior er jo ganske feit, ikke sant ?
Så kunne jeg kjørt den i sommer og brukt neste vinter til å slanke den.
Ellers spøker jo tanken ¨på 6 sylindere i bakhodet.
Eb HD Electra Glide Bagger hadde heller ikke vært så dumt.
Følelsen sier Harley, fornuften sier sykkel fra solopgangens land.
Og om etpar dager har æ dilla på noe helt annet...................
Yamaha Warrior er jo ganske feit, ikke sant ?
Så kunne jeg kjørt den i sommer og brukt neste vinter til å slanke den.
Ellers spøker jo tanken ¨på 6 sylindere i bakhodet.
Eb HD Electra Glide Bagger hadde heller ikke vært så dumt.


Følelsen sier Harley, fornuften sier sykkel fra solopgangens land.
Og om etpar dager har æ dilla på noe helt annet...................
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Har veldig sansen for Bandit men måtte nok prøvekjørt den litt mer for å se om sittestillingen passer meg, men ville også prøvd mange andre motorsykler før jeg eventuelt byttet ut Kawasakien min 

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Ikke med en HP4 hvis det var vederlagsfritt engang?LordShaft skrev:Hadde ikke byttet for alt i verden pr dags dato.
Sendt med Note2

Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Jag hadde helt klart vurdert en eller annen BMW.
Ser på flere typer av disse daglig da en som importerer disse har sine parkert i samme bygg som jeg jobber.
Er nesten umulig å gå forbi uten å stoppe ved en av dem.
Ser på flere typer av disse daglig da en som importerer disse har sine parkert i samme bygg som jeg jobber.
Er nesten umulig å gå forbi uten å stoppe ved en av dem.
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Jeg går jo utelukkende fra den ene Guzzien til den andre - jeg virkelig liker de syklene! Har faktisk byttet inn 2011 Stelvio'n min i en 2013 California 1400 Custom (plukker den opp på fredag). Har egentlig aldri vært noen cruiser-fan, men den nye Califen ble mer enn jeg kunne motstå. Sikkert ikke så optimal på norske veier som Stelvio'n men motorsykler er vel ikke fornuftskjøp - er de? For ikke å stå helt uten grusbuser i garasjen, holder jeg på å bygge om min gamle Guzzi SP1000 til offroader, så får vi se om den duger til en og annen runde i marka.
Huhei! :)
Huhei! :)
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Bosted: Akershus
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Kjempebra tråd
Ville ikke byttet sykkelen min. Er veldig fornøyd med den jeg har

Ville ikke byttet sykkelen min. Er veldig fornøyd med den jeg har

Sist redigert av Moby den 07 mai 2013, 21:16, redigert 1 gang totalt.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Neste år er min ZZR1400 5 år gammel så da skal det handles nyyyy!!!
Gjett hvilke? ZZR1400
Gjett hvilke? ZZR1400

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Overraskende!Fidel skrev:Jeg går jo utelukkende fra den ene Guzzien til den andre - jeg virkelig liker de syklene! Har faktisk byttet inn 2011 Stelvio'n min i en 2013 California 1400 Custom (plukker den opp på fredag). Har egentlig aldri vært noen cruiser-fan, men den nye Califen ble mer enn jeg kunne motstå. Sikkert ikke så optimal på norske veier som Stelvio'n men motorsykler er vel ikke fornuftskjøp - er de? For ikke å stå helt uten grusbuser i garasjen, holder jeg på å bygge om min gamle Guzzi SP1000 til offroader, så får vi se om den duger til en og annen runde i marka.
Huhei! :)
Men likevel forståelig - på en måte...

Testkjørte California for ikke lenge siden selv og må si jeg likte mye ved denne sykkelen. Spesielt motoren. Sprek som bare det! Men å gå fra Stelvio til California...

Ikke aktuelt for min del, nei...
Gjorde for øvrig et par turer på en fast svinginnrettet løype her i området med Stelvio i dag for å filme med Contour kameraet. Feil vinkling på kamera gjør at video ikke legges ut, men det vil bli gjort senere i sommer med bedre kameraplassering.
Men du verden for en svingmaskin Stelvio er!
Det skal jeg gjøre mitt beste for å få fram på video senere i sommer!
Min opplevelse og oppsummering etter California-turen:
(Ene faktaboksen - "Sikkerhet" - skulle hatt overskriften "Utstyrsdetaljer"... tabbe fra de som satt på desken...)
Før jeg glemmer det: gratulerer så mye med ny Guzzi, Fidel!
Gleder meg til å se mer av den på Guzzi.-treffet


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.