Videoopptak av kjøring: Hvilke rettigheter og lover gjelder?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Re: Videoopptak av kjøring: Hvilke rettigheter og lover gjel

Legg inn av DrGreve »

RuneMC skrev:Tror man skal ha i bakhodet at vi ikke lever i en amerikansk film - dvs politiet i Norge både kan og vil beslaglegge det de anser som mulige bevis relativt enkelt. Trengs ikke noe langt rettsoppgjør med stjerneadvokater osv, som man ser i filmens verden.

Har vel lest at de anser GPS, mobiler, kamera osv som "gullgruver" - så ville nok forvente at de lett beslaglegger dette for å ta en nærmere titt ja.
Det er korrekt, men jeg antar at de vil slite med å straffeforfølge deg om du knekker minnekortet. Da har de i såfall andre bevis som kan føre til en eventuell straffeforfølgelse.
Men dette er bare noe jeg antar og utfallet kan jo bli noe annet...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Welshen
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig

Re: Videoopptak av kjøring: Hvilke rettigheter og lover gjel

Legg inn av Welshen »

ps, et knekt minnekort lar seg vel reparere..... politiet bruker bare enda flere skattekr på jobben..... :lol

He he, tja jeg er i ferd med å montere gopro nå, og er vel egentlig rimelig avslappet til at politiet synes det er spennende film....de må gjerne få se....
I don`t care about little things.....

Svar