I begynnelsen så brukte jeg håndkle og tørkepapir desverre. Nå har jeg kjøpt en svamp og medfølgende klut som er laget for å brukes på visir.
Tviler på om mitt varer så lenge men vi får se. Da jeg kjørte i dag så var det merkbar stor forskjell på hvor mye klarere jeg så da jeg tok opp visiret.... Derfor tenkte jeg at det var lurt med en skikkelig rengjøring.RoJo skrev:Har hatt det samme visiret i 5 år, kjørt ca 60 000 KM og det er ennå "brukbart"
"Poleringspapir" må vel være suverent til dette... ikke loer det og mykt er det og så kan du bruke det til polering etterpå...joo skrev:Det gjelder også selve visirene til Schubert. De lager gode hjelmer, men slitestyrken på visirene er ikke i nærheten av det Shoei har f.eks. Etter 3 år med litt aktiv kjøring er det dønn slitent. Og når man kjøper nytt er ikke pinlocken montert. Det må man sette på selv. Da er det greit å gjøre som RoJo sier; ha noe annet enn hard benkeplate under når man setter sammen igjen.Banditmannen skrev: Pass også på å bruke et veldig mykt papir/tøy til rengjøring av selve pinlock-visiret, for det er laget av ganske myk plast, og riper fort.
Og ja; papir lager riper...
Har du mer info om dette? Kan det brukes på både vanlig visir og innebygget solvisir? Regner med de tåler like mye vask....?Carpa skrev:
Nå har jeg kjøpt en svamp og medfølgende klut som er laget for å brukes på visir.
Jeg kjøpte det fra magasi.net men nå ser det ikke ut til at de har det lenger.MysteryShadow skrev:Har du mer info om dette? Kan det brukes på både vanlig visir og innebygget solvisir? Regner med de tåler like mye vask....?Carpa skrev:
Nå har jeg kjøpt en svamp og medfølgende klut som er laget for å brukes på visir.
Nille har et sett med 2 microfiberkuter beregnet på glass som funker ypperlig til formålet. 50-lapp eller noe. Bruker bare lunkent vann med den ene kluten først, og tørker så av med den andre tørr. Gulle rent, billig og null riper.MysteryShadow skrev:Har du mer info om dette? Kan det brukes på både vanlig visir og innebygget solvisir? Regner med de tåler like mye vask....?Carpa skrev:
Hallo !joo skrev:Visst kan du ta det av. Kleber bare litt i silikontettingene på pinlocken. En nylakkert negl under og du vipper det opp.
Pinnene er, som RuneMC sier, justerbare, men de skal stå greit når pinlocken er på plass uten å geipe. Justeringer skal bare evt trengs når du bytter.