Bremseproblemer
Re: Bremseproblemer
ikke dumt, ligger nok mye gammel morro og gele inni der siden 1996 :)
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: Bremseproblemer
Belegg/shait i sylinderen er vel ikke helt usannsynlig! Tipper plan 1 løser problemet sammen med nye tettinger & the works som du er inne på.bm skrev:Sjekket ut nå, sylindrene går ut ca 10 mm eller mere med nye BT klosser fra bunnen, så der børe være nok veske her til å "fjære".
Plan 1
Demontere calipperen og rense denne.
Det kan legge seg belegg i ubrukte felt i sylinderen som gir økt friksjon, begrunnes med tykker klosser fra BT.
Plan 2
Nye klosser av annen leverandør.
Alt løser seg, tar bare lengre tid og mere penger![]()
![]()

Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
Re: Bremseproblemer
Da er kalipperen demontert, renset og montert. Ny bremseveske og luftet.
Var mye gammel morro inni her
Ser ut til å virke fint nu
Var mye gammel morro inni her

Ser ut til å virke fint nu

Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Ville helt kjørt MC nå....