Sør- og vestlandstur til uke - noen innspill?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2751
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Sør- og vestlandstur til uke - noen innspill?

Legg inn av simpson »

En fin start, men synd vi ikke fikk flere mil, men kanskje nestegang :thumleft

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Sør- og vestlandstur til uke - noen innspill?

Legg inn av sankyo »

For en dag!!!

Det som jeg hadde betraktet som en overgangsetappe uten konkrete planlagte høydepunkter ble et eneste highlight.

Cruising frem til og over Haukelifjellet (forbi tunnelene), videre til Odda, så en nydelig svingete vei lengs Sørfjorden, innom Voss og da jeg trodde turen var nesten over kom veien over Vikafjellet - U B E S K R I V E L I G flott. Alt dette på stort sett fin asfalt, lite trafikk og sol.
Dette må ha vært min desidert flotteste dagstur på mange år. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geiranger i morgen...


Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Sør- og vestlandstur til uke - noen innspill?

Legg inn av L-NA »

sankyo skrev:For en dag!!!

Det som jeg hadde betraktet som en overgangsetappe uten konkrete planlagte høydepunkter ble et eneste highlight.

Cruising frem til og over Haukelifjellet (forbi tunnelene), videre til Odda, så en nydelig svingete vei lengs Sørfjorden, innom Voss og da jeg trodde turen var nesten over kom veien over Vikafjellet - U B E S K R I V E L I G flott. Alt dette på stort sett fin asfalt, lite trafikk og sol.
Dette må ha vært min desidert flotteste dagstur på mange år. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geiranger i morgen...


Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
Gled deg, det blir berre bedre og bedre :-)
Regner med du tar over Sognefjellet og ned Bøverdalen. Og så videre over strynefjell til Geiranger. Dette er ettapper som ikke er mulig å beskrive. Men eg tenkt eg skulle tipse deg om overnatting i Geiranger. Vesterås gård ( Ta til H rett eter utsikten Hotell på vei ned til Geiranger) Middagen du får servert på utresturangen som ligg ved sida av lovebrua, og med utsikt over heile Fjorden er berre fantastisk ( om det er samme konen som for 2 år siden) og så spør du om det er ledig i leiligheten på låven.... litt slitt og 70 talls møbler, men frokosten konemor dekket på steinbordet på låvebrua var herlig. Og husk...nyt morgen kaffen.
Lite tips til. Har du anlednig til en Lunsj på Elvesæter gård ca 30 min før Lom......så gjer det. GOD TUR.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: AW: Sør- og vestlandstur til uke - noen innspill?

Legg inn av sankyo »

Fremme ved Geiranger - imponerende som vanlig.
Og takk for tipset. Hadde allerede booket hytte, men sitter nå på Vesterås Gården og venter på maten. :grin:Bilde
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Sør- og vestlandstur til uke - noen innspill?

Legg inn av L-NA »

Håper det smakte :-) god tur viderer :D :D

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: AW: Sør- og vestlandstur til uke - noen innspill?

Legg inn av sankyo »

Jepp, det smakte svært godt. ;-)

Akkurat som dagens tur "smakte" :
Geiranger
Bilde

Trollstigen
Bilde

Og Valdres
Bilde

:mrgreen :mrgreen :mrgreen
Live long and prosper :janikk

Svar