Hjelmkamera - tips ønskes

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av Snikendeugle »

30 min klipp, så begynner neste klipp (uten noe mellomrom eller hakk imellom).

Bare å fyre løs med spørsmål. Har ikke stort annet å gjøre i kveld : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av MysteryShadow »

Snikendeugle skrev:30 min klipp, så begynner neste klipp (uten noe mellomrom eller hakk imellom).

Bare å fyre løs med spørsmål. Har ikke stort annet å gjøre i kveld : )
Hva når minnekortet er fullt? Sletter den første klipp da?

hehe, bra det. Jeg selv sitter og leser rapport fra Transportøkonomisk Institutt, og ser litt på kamera i tillegg :p
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av Snikendeugle »

Hmm nei det gjør den ikke, da stopper den opp.
Med mindre du setter på "CAR-DVR mode", da tar den opp kontinuerlig og overskriver fra starten når det blir fullt.
Har også "video tagging" mode, da står kameraet på i "opptaksmodus" hele tiden, men tar ikke opp med mindre du trykker record. Da vil den lagre f.eks 10 minutter bak i tid (dette settes selv i innstillinger), og fremover inntil du trykker stopp. Genial funksjon om en ofte støter på artige situasjoner eller folk.

Jeg har et 64GB minnekort i mitt kamera, og det skal filmes gaaaaaaanske mange timer før det blir fullt.
Ett 30 min. klipp tar ca 1.6GB (filmet med 720p. Jeg syns det er likegreit å filme i 720 vs Full HD).
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av Elruts84 »

Hei hei

Sitter og vurderer Go Pro 3 Balck Edition. Den er mindre enn forgjengeren, lettere og så kan du få med batteri Backpack som det heter. Som har 2 ganger så lang levetid som andre GOPRO 3 batterier. Det må jo være greit :-)
Det jeg liker med Go Pro er at di har så mye ekstra dill dall. Hjelmfester for ventilert hjelm, styrefester +++

Det er også muligheter der en gang koble mobilen til Gopro kameraet via Wifi. Da kan en stye kameraet via mobilen, slik at kamera kan stå i ro, så kan du velge om du vil ta bilder eller filme når kamera er festet en plass. F.eks på hodet ditt :-) Så slipper du å ta kameraet av hjelmen. :-)

Går på på http://www.lefdal.com" onclick="window.open(this.href);return false; ser du litt hva di forskjellige modellene koster. Black Edition 3125.

De har en introduksjons video her: http://www.gopro.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tester jeg fant fra 2013 for diverse kameraer:

http://www.nrk.no/livsstil/test-av-acti ... 1.10908315" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.lydogbilde.no/test/seks-acti ... r-feb-2013" onclick="window.open(this.href);return false;

Er litt smak og behag vil jeg tro. Og så er det jo en lommebok også som kan avgjøre litt :-)
Noen vil ha billige som sikkert fungerer bra de også. Andre vil ha noe annet.

Du har litt å velge mellom :-)
Black Edition.jpg

Elruts
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av MysteryShadow »

Snikendeugle skrev:Hmm nei det gjør den ikke, da stopper den opp.
Med mindre du setter på "CAR-DVR mode", da tar den opp kontinuerlig og overskriver fra starten når det blir fullt.
Har også "video tagging" mode, da står kameraet på i "opptaksmodus" hele tiden, men tar ikke opp med mindre du trykker record. Da vil den lagre f.eks 10 minutter bak i tid (dette settes selv i innstillinger), og fremover inntil du trykker stopp. Genial funksjon om en ofte støter på artige situasjoner eller folk.

Jeg har et 64GB minnekort i mitt kamera, og det skal filmes gaaaaaaanske mange timer før det blir fullt.
Ett 30 min. klipp tar ca 1.6GB (filmet med 720p. Jeg syns det er likegreit å filme i 720 vs Full HD).
Vil fjernkontrollen gi signal når batteriet begynner å nærme seg slutten?

Dette ser jo ut til å passe meg ganske greit. Det er "fest på hjelmen, og opptak" som er viktig for meg. Blir det for mye styr å dra på tur, så blir det bare stress :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av Snikendeugle »

Hmmm, ikke av det jeg har sett, nei. Annet enn at den stopper å blinke når den ikke lenger har kontakt med kameraet (tar ca 1-2 min før den slår seg av).
Om en ikke har altfor bråkete sykkel, så hører en "PIIP PIIP PIIP" idet kameraet slår seg av også.

Anbefaler Drift sin egen eksterne mikrofon forresten. Har prøvd mange andre, men de fikser ikke helt det med vindkansellering.
Skal sies at lydopptak UTEN ekstern mikrofon med Ghosten er ganske ubrukelig. Jeg har et ganske enkelt "plug and play" oppsett med mikrofon på hjelmen. Miccen er skjult godt bak puter og foring, det eneste som syns er ledningen som henger utenfor hjelmen. Om jeg ikke har kameraet montert på hjelmen, så fester jeg ledningen i kameraholderen.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av bakern 42 »

har gopro black3 og lurer på om hvis kjøper et film redigeringsprog om det går raskere og konvertere enn gopro cineform. det tar jo vinter og votter og konvertere fra mp4 til avi, eller er det en raskere måte???? og når camere er slått av så blinker det fremdeles blå blink, er det ikke helt avslått ?

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av hakhap »

bakern 42 skrev:har gopro black3 og lurer på om hvis kjøper et film redigeringsprog om det går raskere og konvertere enn gopro cineform. det tar jo vinter og votter og konvertere fra mp4 til avi, eller er det en raskere måte???? og når camere er slått av så blinker det fremdeles blå blink, er det ikke helt avslått ?

Blå blink er wifi som ikke slår av, vis du ikke slår av wifi.

Video konvertering er veldig CPU avhenging, men tror du kan prøve Adobe Premiere i 30 dager, det tar tid der og men det er det jeg bruker (via jobben).
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av gsx750_80 »

MysteryShadow skrev:Jeg er på leit etter et hjelmkamera.

Kriteriene er ;

- Full HD
- Lett
- Lite
- Et "fest på hjelmen, trykk opptak og glem det"-kamera
- Ikke svindyrt.
Hei. Jeg har kjøpt kamera til 499.- på Jula.
http://www.jula.no/search-result/?q=act ... TIONKAMERA" onclick="window.open(this.href);return false;
Opptil 5 megapixel stillbilder.

Det fyller antakelig alle dine opplistede kriterier.
Jeg satte det på og filmet en sekvens på nær 45 minutter. Da var det enda 1/3 batterikapasitet, tilsynelatende i alle fall.
Bildekvaliteten er helt ok. En sammenlikning med andre kamera, på youtube;
http://www.youtube.com/watch?v=K1zzjZnL6tM" onclick="window.open(this.href);return false;

Ulike festeanordninger medfølger, for feste med sugekopp, til styre, hjelm og arm.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
bakern 42
Innlegg: 95
Registrert: 20 nov 2011, 19:44
Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
Sted: larvik

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av bakern 42 »

pludrer noe inn i hel..... her hehe, prøver det meste ang convertering og det går greit fra mp4 til for ex avi, men når skal spille av det jeg har filmet så er fimen slow motion og lyden er normal. ser på avspilling på camera så er alt normalt,,, hva gjør jeg feil her ?

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av MrPitlane »

MysteryShadow skrev:Jeg er på leit etter et hjelmkamera.

Kriteriene er ;

- Full HD
- Lett
- Lite
- Et "fest på hjelmen, trykk opptak og glem det"-kamera
- Ikke svindyrt.
Jeg kjøpte AEE SD19 på Ebay i vinter. Kom på ca 1000 lappen, ferdig i posten. Grei funksjonalitet med fjernkontroll, og jeg synes batteri holder greit. Bruker micro SD på 32 GB, som gir bra med plass.

Sjekk min første testfilm http://www.youtube.com/watch?v=0qqO4YXx0xA

Synes den ikke var helt håpløs mot den tre ganger så dyre GoPro. I tillegg var det med fjernkontroll og skjerm i pakka. :prop:

Brukeravatar
Plumber
Innlegg: 411
Registrert: 07 jul 2012, 14:58
Motorsykkelen din: Ingen...
Sted: Bjørkelangen

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av Plumber »

MrPitlane skrev:
MysteryShadow skrev:Jeg er på leit etter et hjelmkamera.

Kriteriene er ;

- Full HD
- Lett
- Lite
- Et "fest på hjelmen, trykk opptak og glem det"-kamera
- Ikke svindyrt.
Jeg kjøpte AEE SD19 på Ebay i vinter. Kom på ca 1000 lappen, ferdig i posten. Grei funksjonalitet med fjernkontroll, og jeg synes batteri holder greit. Bruker micro SD på 32 GB, som gir bra med plass.

Sjekk min første testfilm http://www.youtube.com/watch?v=0qqO4YXx0xA

Synes den ikke var helt håpløs mot den tre ganger så dyre GoPro. I tillegg var det med fjernkontroll og skjerm i pakka. :prop:

Følger med fjernkontroll til Gopro Hero 3, skjerm trenger du egentlig ikke. Du kan koble GoPro'n til mobilen... :thumleft
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013

30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )

Medlem av: NMCU

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av DrGreve »

Jeg har et spørsmål til dere gopro-eiere (hero 3), den fjernkontrollen, opererer de på en fast frekvens eller er frekvensen difrensiert?
Jeg bare lurer på om at hvis jeg monterer 2 kamera på sykkelen, vil en fjernkontroll påvirke begge?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
lamoi
Innlegg: 106
Registrert: 07 mai 2013, 23:06
Motorsykkelen din: KTM 690 Enduro R (2014)

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av lamoi »

DrGreve skrev:Jeg har et spørsmål til dere gopro-eiere (hero 3), den fjernkontrollen, opererer de på en fast frekvens eller er frekvensen difrensiert?
Jeg bare lurer på om at hvis jeg monterer 2 kamera på sykkelen, vil en fjernkontroll påvirke begge?
Kameraen fungerer som basestasjon for WLAN som fjernkontrollen kobles opp til. Burde innebære at det er en kontroll per kamera.

Dykkeren
Innlegg: 94
Registrert: 30 okt 2011, 17:36
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E

Re: Hjelmkamera - tips ønskes

Legg inn av Dykkeren »

Fjernkontrollen til Hero 2 kan kobles til 50 kamera av gangen. Praktisk når man har flere kamera. Regner med dette gjelder Hero 3 også.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Svar