Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Demodager
Selgeren fylte full tank og ba meg ta meg en god og lang tur. Var borte i en drøy time. Med sykkel nr 2 hadde jeg litt dårlig tid så det ble bare en 1/2 time.MH434 skrev:Det avhenger av om det står folk å venter på den sykkelen du skal kjøre, hvor greie de vil være, er du en god kundehakhap skrev:Hvor lenge kan man bruke på en demo tur?
Ved disse tilfeldene?![]()
, åssen sykkel det er og kanskje hvor gammel du er??
Tenkte selv å prøve den siste RSV4'n
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Plumber
- Innlegg: 411
- Registrert: 07 jul 2012, 14:58
- Motorsykkelen din: Ingen...
- Bosted: Bjørkelangen
Re: Demodager
Synes du det var forskjell på din sykkel og den nye ER6F ?Carpa skrev:Fy flate dette var morsomt![]()
Hadde jeg hatt 200 000 kr å leke meg med så hadde det blitt ny sykkel på meg i dag.
BTW, skal ikke ha noen ny ER6 jeg nei, har nemlig sett lyset i dag
Er litt dårlig sete på Z 1000 SX, hardt...

Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013
30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Medlem av: NMCU
30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Medlem av: NMCU
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Demodager
Nei jeg synes ikke det var så stor forskjell, har skrevet litt om det i bloggen min http://bikerslogg.blogspot.no/2013/09/d ... rbike.htmlPlumber skrev:Synes du det var forskjell på din sykkel og den nye ER6F ?Carpa skrev:Fy flate dette var morsomt![]()
BTW, skal ikke ha noen ny ER6 jeg nei, har nemlig sett lyset i dag
Er litt dårlig sete på Z 1000 SX, hardt...Får vondt i rompa på langturer..
Z1000 hadde hardere sete ja og jeg bemerket det, men selger sa at sykler beregnet for litt lengre turer skal ha litt hardere seter. Sitter man lenge nok så er vistnok hardt bedre enn bløtt.
Jeg skal en dag ha meg en Z1000sx

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Plumber
- Innlegg: 411
- Registrert: 07 jul 2012, 14:58
- Motorsykkelen din: Ingen...
- Bosted: Bjørkelangen
Re: Demodager
Koster 90.000.- mer enn ER6F da..Carpa skrev:Nei jeg synes ikke det var så stor forskjell, har skrevet litt om det i bloggen min http://bikerslogg.blogspot.no/2013/09/d ... rbike.htmlPlumber skrev:Synes du det var forskjell på din sykkel og den nye ER6F ?Carpa skrev:Fy flate dette var morsomt![]()
BTW, skal ikke ha noen ny ER6 jeg nei, har nemlig sett lyset i dag
Er litt dårlig sete på Z 1000 SX, hardt...Får vondt i rompa på langturer..
Z1000 hadde hardere sete ja og jeg bemerket det, men selger sa at sykler beregnet for litt lengre turer skal ha litt hardere seter. Sitter man lenge nok så er vistnok hardt bedre enn bløtt.
Jeg skal en dag ha meg en Z1000sx
Smaken er som baken..

Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013
30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Medlem av: NMCU
30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Medlem av: NMCU
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Demodager
Ja det gjør den, men den kom i 2011 og jeg må ikke ha en flunka ny enPlumber skrev:Koster 90.000.- mer enn ER6F da..Carpa skrev:Nei jeg synes ikke det var så stor forskjell, har skrevet litt om det i bloggen min http://bikerslogg.blogspot.no/2013/09/d ... rbike.htmlPlumber skrev:Synes du det var forskjell på din sykkel og den nye ER6F ?Carpa skrev:Fy flate dette var morsomt![]()
BTW, skal ikke ha noen ny ER6 jeg nei, har nemlig sett lyset i dag
Er litt dårlig sete på Z 1000 SX, hardt...Får vondt i rompa på langturer..
Z1000 hadde hardere sete ja og jeg bemerket det, men selger sa at sykler beregnet for litt lengre turer skal ha litt hardere seter. Sitter man lenge nok så er vistnok hardt bedre enn bløtt.
Jeg skal en dag ha meg en Z1000sx
Smaken er som baken..men andre ord er f.eks Panigale flott for langturer ? ( steinhardt sete )

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Plumber
- Innlegg: 411
- Registrert: 07 jul 2012, 14:58
- Motorsykkelen din: Ingen...
- Bosted: Bjørkelangen
Re: Demodager
Da blir den nok litt billigere ja. :-) Hadde selvfølgelig lyst på en større sykkel jeg også, men det var lommeboken da...Carpa skrev:Ja det gjør den, men den kom i 2011 og jeg må ikke ha en flunka ny enPlumber skrev:Koster 90.000.- mer enn ER6F da..Carpa skrev:Nei jeg synes ikke det var så stor forskjell, har skrevet litt om det i bloggen min http://bikerslogg.blogspot.no/2013/09/d ... rbike.htmlPlumber skrev:Synes du det var forskjell på din sykkel og den nye ER6F ?Carpa skrev:Fy flate dette var morsomt![]()
BTW, skal ikke ha noen ny ER6 jeg nei, har nemlig sett lyset i dag
Er litt dårlig sete på Z 1000 SX, hardt...Får vondt i rompa på langturer..
Z1000 hadde hardere sete ja og jeg bemerket det, men selger sa at sykler beregnet for litt lengre turer skal ha litt hardere seter. Sitter man lenge nok så er vistnok hardt bedre enn bløtt.
Jeg skal en dag ha meg en Z1000sx
Smaken er som baken..men andre ord er f.eks Panigale flott for langturer ? ( steinhardt sete )
Hadde bestemt meg for en ny sykkel denne gangen.
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013
30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Medlem av: NMCU
30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Medlem av: NMCU
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Demodager
Bare for gøy så burde du prøve z1000
Men, hva synes du om styret på den nye ER6'n? For meg ble det ubehagelig breit, kjente det temmelig godt i skuldrene etter en times kjøring.

Men, hva synes du om styret på den nye ER6'n? For meg ble det ubehagelig breit, kjente det temmelig godt i skuldrene etter en times kjøring.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Plumber
- Innlegg: 411
- Registrert: 07 jul 2012, 14:58
- Motorsykkelen din: Ingen...
- Bosted: Bjørkelangen
Re: Demodager
JEG klager ikke... så mye ... Har slitt med den ene skulderen min i en årrekke, men har ikke problemer med å kjøre 35 - 40 mil.Carpa skrev:Bare for gøy så burde du prøve z1000![]()
Men, hva synes du om styret på den nye ER6'n? For meg ble det ubehagelig breit, kjente det temmelig godt i skuldrene etter en times kjøring.
Vurderer å få meg en slags cruise-control / gassholder. Er det noen som har noe å anbefale ???
Da jeg kjørte tur med noen touring-sykler i helgen, var vel jeg den eneste som ikke måtte " opp og stå " ( ca 27 mil )
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013
30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Medlem av: NMCU
30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Medlem av: NMCU
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Demodager
Kan ikke la være å kommentere denne...Plumber skrev:
Da jeg kjørte tur med noen touring-sykler i helgen, var vel jeg den eneste som ikke måtte " opp og stå " ( ca 27 mil )
Etter at jeg begynte å kjøre Stelvio har jeg til dags dato aldri hatt behov eller ønske om å stå oppreist og kjøre. Sitter altfor godt i Stelvio-salen til det...



_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Demodager
Står lite på RT'n også.. La merke til at det ble en del "ståing" på Prehøstturen, men det kan hende at vindskjermen på disse tresylindra engelskmennene var fulle av fluer..AJ skrev:Kan ikke la være å kommentere denne...Plumber skrev:
Da jeg kjørte tur med noen touring-sykler i helgen, var vel jeg den eneste som ikke måtte " opp og stå " ( ca 27 mil )
Etter at jeg begynte å kjøre Stelvio har jeg til dags dato aldri hatt behov eller ønske om å stå oppreist og kjøre. Sitter altfor godt i Stelvio-salen til det...![]()
![]()

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Demodager
Når jeg reiser meg opp er det ikke nødvendigvis for rumpa sin del, men like gjerne for å strekke litt på bena.
Jeg har vel neppe kjørt mer enn 10-12 mil før jeg har tatt meg en pause og jeg tror neppe jeg hadde klart 27 mil uten en tissepause eller tre
Jeg har vel neppe kjørt mer enn 10-12 mil før jeg har tatt meg en pause og jeg tror neppe jeg hadde klart 27 mil uten en tissepause eller tre

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Demodager
Jeg reiser meg opp med det samme jeg har startet, for å få buksa ut av rumpa og få rettet på saker og ting som kan ha kommet i klem når jeg satte meg og kanskje snudde/rygget/trillet sykkelen frem..
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Demodager
Var der i dag! Testa CBR600RR, ZX-10R, Z1000SX, Z1000 og GSR750..Kan hende det var en til, men da har jeg i så fall glemt det
Mektig imponert over ZX-10R, og har veldig lyst på en sånn. Z1000SX'en var også en ekstremt god sykkel, og det er langt fra umulig at jeg ender på en sånn en når jeg får kjørt fra meg R-sykkel fasen. Satser på en tur tilbake på lørdag, da vil jeg prøve GSX-R1000, ZX-6R, Aprilia Tuono og kanskje Dorsoduro.
Streetfighterne var ikke helt min greie, men det var jævlig deilig med Z1000 å kjenne hvordan forhjulet letta bare ved å gi litt ekstra gass. Håper på bedre vær på lørdag sånn at jeg kan ha på meg den andre jakka, da den vanntette jakka mi er alt for stor, og kjentes ut som vinden tok tak i alt det overflødige og prøvde å løfte meg opp på de streetfighterne. Forresten sinnsykt deilig lyd i GSR'en med Bodis-anlegget. Verdt å prøve bare for lyden sin skyld.
CBR600RR føltes alt for liten for meg, fysisk sett. Jeg måtte jo kikke ned for å se sykkelen, omtrent, og jeg liker å føle at jeg har noe foran meg.


Mektig imponert over ZX-10R, og har veldig lyst på en sånn. Z1000SX'en var også en ekstremt god sykkel, og det er langt fra umulig at jeg ender på en sånn en når jeg får kjørt fra meg R-sykkel fasen. Satser på en tur tilbake på lørdag, da vil jeg prøve GSX-R1000, ZX-6R, Aprilia Tuono og kanskje Dorsoduro.
Streetfighterne var ikke helt min greie, men det var jævlig deilig med Z1000 å kjenne hvordan forhjulet letta bare ved å gi litt ekstra gass. Håper på bedre vær på lørdag sånn at jeg kan ha på meg den andre jakka, da den vanntette jakka mi er alt for stor, og kjentes ut som vinden tok tak i alt det overflødige og prøvde å løfte meg opp på de streetfighterne. Forresten sinnsykt deilig lyd i GSR'en med Bodis-anlegget. Verdt å prøve bare for lyden sin skyld.
CBR600RR føltes alt for liten for meg, fysisk sett. Jeg måtte jo kikke ned for å se sykkelen, omtrent, og jeg liker å føle at jeg har noe foran meg.