Siste tur før parkering,,,,
Re: Siste tur før parkering,,,,
Biken har stått på "lager" i flere uker. Ser ingen grunn til å risikere en velt på glatta..ikke er det morsomt heller, for jeg får ikke kjøre med "driv"!
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Da ble det en herlig tur på vel 10 mil på trygge og lite utfordrende veier her i distriktet og i Nittedal og Skedsmo idag. Men altså likevel en flott tur med aktiv kjøring i strålende høstvær!
Møtte tre andre som antakelig også var ute på siste turen for i år.
Litt leit og trist at sesongen nå er over, men dette opplever vi jo hvert år. Likevel litt trist...
Nå er Stelvio'en nyvasket og på plass i garasjen.
I morgen går turen til vinterhiet hos Hadeland MC.
Har vært en fin sesong med vel 22000 kjørte Stelvio km. Ikke mest her på MCsiden, men helelr ikke langt unna
.
Gleder meg allerede til at snøen som enda ikke har kommet begynner å smelte så tidlig som mulig neste år
Møtte tre andre som antakelig også var ute på siste turen for i år.
Litt leit og trist at sesongen nå er over, men dette opplever vi jo hvert år. Likevel litt trist...

Nå er Stelvio'en nyvasket og på plass i garasjen.
I morgen går turen til vinterhiet hos Hadeland MC.
Har vært en fin sesong med vel 22000 kjørte Stelvio km. Ikke mest her på MCsiden, men helelr ikke langt unna

Gleder meg allerede til at snøen som enda ikke har kommet begynner å smelte så tidlig som mulig neste år

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
På torsdag dro jeg i 3-tiden fra jobb ettersom jeg kom i 7-tiden - det var absolutt planlagt...
Da fikk jeg nemlig en fin hjemTUR fra jobben. Opp gjennom Sollihøgda og ned mot Skaret. Der veien tar av mot Drammen og svinger seg over motorveien gasset jeg på og tok dypt nedlegg på eksemplarisk tørt føre.
På resten av turen gikk det i tempo gjennom høstfarger, høstsol og flott utsikt over Tyrifjorden. Som så mange ganger før er dette en vanskelig strekning å stoppe for å ta bilde - den ene svingen og strekket avløser det andre i flotte kombinasjoner. Vanskelighetsgraden velger du med fart etter ferdighet. Det gjelder å kjenne seg selv - fjellsidene og autovernet er ikke nådige for de som kjører over evne... på rett dag og rett tid og med ikke altfor mye biler er dette en strekning som er blant favorittene.
Strekningen Sylling - Tranby er derimot ikke så veldig spennende, så da er det like greit å roe helt ned med lit sakte 60-soner langs Vestsidevegen. Her er det nesten ikke biler og enkelt å ta en foto-stopp eller bare nyte ferden gjennom landskapet. Sola er lav og skyggene lange allerede litt over fire... sesongen er på hell... kanskje blir dette siste tur...
Det er fine svingkombinasjoner, men litt fukt igjen fra forrige natts regn som gjør at en ikke slipper seg helt løs med maks nedlegg i svingene. Likevel... flott utsikt over Lierdalen... det er det.

Jeg håper på nok noen mildværsdager... men om det ikke blir... at de regner bort og blir så altfor tidlig mørkt... ja, så har jeg uansett hatt en flott sesong på to hjul
Da fikk jeg nemlig en fin hjemTUR fra jobben. Opp gjennom Sollihøgda og ned mot Skaret. Der veien tar av mot Drammen og svinger seg over motorveien gasset jeg på og tok dypt nedlegg på eksemplarisk tørt føre.
På resten av turen gikk det i tempo gjennom høstfarger, høstsol og flott utsikt over Tyrifjorden. Som så mange ganger før er dette en vanskelig strekning å stoppe for å ta bilde - den ene svingen og strekket avløser det andre i flotte kombinasjoner. Vanskelighetsgraden velger du med fart etter ferdighet. Det gjelder å kjenne seg selv - fjellsidene og autovernet er ikke nådige for de som kjører over evne... på rett dag og rett tid og med ikke altfor mye biler er dette en strekning som er blant favorittene.
Strekningen Sylling - Tranby er derimot ikke så veldig spennende, så da er det like greit å roe helt ned med lit sakte 60-soner langs Vestsidevegen. Her er det nesten ikke biler og enkelt å ta en foto-stopp eller bare nyte ferden gjennom landskapet. Sola er lav og skyggene lange allerede litt over fire... sesongen er på hell... kanskje blir dette siste tur...
Det er fine svingkombinasjoner, men litt fukt igjen fra forrige natts regn som gjør at en ikke slipper seg helt løs med maks nedlegg i svingene. Likevel... flott utsikt over Lierdalen... det er det.

Jeg håper på nok noen mildværsdager... men om det ikke blir... at de regner bort og blir så altfor tidlig mørkt... ja, så har jeg uansett hatt en flott sesong på to hjul

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Tja, hadde egentlig parkert trodde jeg, men nå har et hjullager gått på bilen. Det er så ille at bilen rister, og det blir massiv varmgang og røyk i fra hjulet. Lukter svidd gjør det også. Uansett, tør ikke kjøre frem og tilbake til Oslo med det, og så lenge det er plussgrader satser jeg på at det blir noen mil på to hjul i helgen..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km