Yamaha MT-09 en suksess?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6975
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av kjellv »

Erman skrev:Ifølge Yamaha på EICMA, kommer man selv til å kunne utstyre SR-versjonen fra forhandler. Hvilken grad av valgfrihet man får, ble ikke nevnt.
Her kommer tilleggsutstyret til MT09. Yamaha har begynt med noe nytt i år, de presenterer nyhetene sine først på sine facebooksider, gjerne før de kommer på de offisielle hjemmesidene. https://www.facebook.com/media/set/?set ... 348&type=1

Stilige softbags er blant touringutstyr
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Bjerknez »

Regner med at denne Yamaha'en er i direkte konkurranse med Street Triple R?

Hva er i så tillfelle hovedforskjellenpå Street Triple R og MT-09?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:Street Triple R er 675cc.
Speed Triple R er 1050cc.
MT-09 er 850cc.
MT-07 er 689cc, men 2-sylindret.

Triumph'ene ser ihvertfall ufattelig mye bedre ut enn denne, likte ikke denne i det hele tatt :[-( Syns den så direkte kjedelig ut.
Jeg vil ikke gå så langt som å si at MT-09 ser kjedelig ut, men i mine øyne er nok Street Triple R mer spennende ja, samt at utsenedet er litt mer særegent.

En 3-sylindret 675cc klinger bra i mitt hode :)

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Erman »

Fortsatt kjedelig?

Bilde
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6975
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av kjellv »

Erman skrev:Fortsatt kjedelig?

Bilde
Om MT09 er kjedelig eller ikke må nok være en smaksak. Det handler nok mest om hvilke briller man har på seg.
Jeg legger inn et bilde av Triumphen til sammenligning. Jeg har "Yamahabriller", men klarer ikke å se at noen av disse ser kjedelig ut jeg da...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av hakhap »

MT-09 Street rally ser lit tøffere ut en vanlig MT-09

Street triple r ser rå ut den og kanskje lit mere en mt-09 street rally
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Bjerknez »

MT-09 er så absolutt en fin sykkel, men jeg synes nok Street Triple R er noek hakk vassere med tanke på utseendet.

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Haavar »

Street triple er en tøff sykkel ingen tvil om det. :thumleft
MT 09 i standard utgave har mindre plast og juggel enn Steet triple.
Jeg liker den mer nakne og mer diskrè stilen til MT-09. Her er en radiator en radiator og eksosanlegg eksosanlegg, ikke pyntet på med plast for å se bedre ut.
Kjedelig for noen og ærlig for andre.
Kan man sammenligne de to syklene egentlig?
Street triple kan vel betegnes som en "streetfighter", altså en naken R sykkel, det er vel MT-09 strengt tatt ikke?
MT-09 er en større sykkel enn Streeten, både i motor og fysiske mål.
Karakteristikken er vel også forskjellige på de to. Streeten opererer på høyere turtall, har kortere akselavstand, brattere styrevinkel og kortere etterløp (trail) enn MT`en, uten at jeg kan si noe mer om det da jeg ikke har prøvd noen av dem.
MT-09 er vel en "fightermotardnakensykkel"? :D :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Bjerknez »

Sikkert en bagatell for mange, men jeg liker ikke at speedometeret ikke er midtstilt. Det ser litt kjedelig og rart ut. MT-09 er på ingen måte noen "feil" sykkel tror jeg, men i mine øyne er rett og slett Street Triple R en mer spennende sykkel. Vet ikke om jeg er enig i at det er nevneverdig mindre plast på Yamaha'en... ?

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av hakhap »

Det jeg lest er at MT-09 er veldig billig for, i land utenom Norge i forhold til de andre i segmentet.

Det kan gjøre den til en suksess likevell
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Haavar »

Bjerknez skrev:Vet ikke om jeg er enig i at det er nevneverdig mindre plast på Yamaha'en... ?
Street triple har deksel på siden av radiator, bukspoiler og div deksler på eksosen. Ikke nødvendigvis nevneverdig, men gjør noe med utseendet naturligvis. :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Bjerknez »

Tror jeg skal stikke innom MC sjappa og prøvesitte en Street Triple R i dag (hvis dem har den inne) :)
Blir enten en slik eller evt. en Hornet 600 eller Duke 690 som nummer to sykkel. Kanskje før sommeren t.o.m. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Bjerknez »

Kommer nettopp fra MC sjappa og der fikk jeg prøvesatt Speed Triple R, Kawasaki Z800R og Yamaha FZ8n.

Av disse tre så føltes så absolutt Speed Triple R best å sitte på for min kropp. Sittestillingen var mye bedre enn på de to andre og sykkelen virket også "lettere". Skal jeg ha en streetfighter etc. så blir det garantert en Street Triple av disse tre.

Skal fortsatt prøvesitte en Duke 690 og en Yamaha MT-09 før jeg evt. bestemmer meg,men jeg må si jeg har blitt svar for Street Triple'en altså :-)å

Prøvesatt (for morroskyld) en Triumph Daytona også, men det var litt for mye "R" for meg. Sittestillingen var direkte ubehagelig. Sikkert ikke noe galt med sykkelen. Det er bare det at en slik type sykkel ikke passer meg i det hele tatt. Følte at jeg lente meg på håndleddene og etter bare 3min. så kjente jeg et ubehag.

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Haavar »

hakhap skrev:Det jeg lest er at MT-09 er veldig billig for, i land utenom Norge i forhold til de andre i segmentet.

Det kan gjøre den til en suksess likevell
Den er vel forholdsvis gunstig i Norge også ,i forhold til de nærmeste konkurrentene?
Yamaha har opp gjennom årene kommet med flere spennende modeller som etter få år ikke selges lenger:
FZX 750
TRX 850
GTS 1000
For å nevne noen.
Alle meget flotte sykler, men priset alt for høyt og salgstallene ble lave.
MT-09 er "villedende" priset meget gunstig, så suksess er innen rekkevidde, hos meg i det minste. :D

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: Yamaha MT-09 en suksess?

Legg inn av Haavar »

Bjerknez skrev:Kommer nettopp fra MC sjappa og der fikk jeg prøvesatt Speed Triple R, Kawasaki Z800R og Yamaha FZ8n.

Av disse tre så føltes så absolutt Speed Triple R best å sitte på for min kropp. Sittestillingen var mye bedre enn på de to andre og sykkelen virket også "lettere". Skal jeg ha en streetfighter etc. så blir det garantert en Street Triple av disse tre.

Skal fortsatt prøvesitte en Duke 690 og en Yamaha MT-09 før jeg evt. bestemmer meg,men jeg må si jeg har blitt svar for Street Triple'en altså :-)å

Prøvesatt (for morroskyld) en Triumph Daytona også, men det var litt for mye "R" for meg. Sittestillingen var direkte ubehagelig. Sikkert ikke noe galt med sykkelen. Det er bare det at en slik type sykkel ikke passer meg i det hele tatt. Følte at jeg lente meg på håndleddene og etter bare 3min. så kjente jeg et ubehag.
Prøvesitte og prøvekjøre! :mc1
MT-09 skal skikkelig prøvekjøres først for min del. Ikke no forhåndsbestilling på meg.
Mulig det ikke er flere MT-09 tilgjengelig når jeg får bestemt meg men det får så være.

Svar