Den peneste streetfighteren?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Kawagutten »

Aprilia Mana850 er en av de fineste og mest behagelige jeg har sett og kjørt.Har bra aks og får utrolig mye oppmerksomhet denne her.

http://www.bikez.com/pictures/browse.ph ... 2&pageno=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av hakhap »

Er ikke uenig i at disse streetfighterne er tøffe, men pene er de ikke. En streetfighter skal vare tøff og rå. Og da vinner super duke 1290 :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38114
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av AJ »

Dette er kanskje en av de råeste når det gjelder form og design:

Bilde

Og nei... spesielt pen er den ikke :P :p
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det er viktig å pressisere at jeg mener "pen" og ikke "rå" her.

Skal man ha en bad ass streetfighter med tanke på utseende og motor så mener jeg Z800 Performanse/Ducati 1100 Monster etc. er gode kandidater. Mye plast, mye motor etc. men spesielt "pent" er det vel kanskje ikke i den forstand.

Ducati 696/796 er en av de aller første syklene jeg falt for og disse er utvilsomt noe av det "råeste" jeg har sett med tanke på bad ass utseende. Dem har også klart seg uten nevneverdig med plast for å få frem utseendet. Desverre så går dette på bekostning av komfort for etter bare 5min. prøvesitting så ble jeg øm i ræva av den harde salen.

En Hornet 600 føles mer "riktig" og behagelig og selv om den ikke er like "rå" med tanke på utseendet, så er det en ekstremt pen sykkel i mine øyne.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av TomB »

Bare en sykkel er uten kåpe, gjør den ikke til Streetfighter:
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Snikendeugle »

Derfor jeg heller forholder meg til "naked bike" :mk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Kawagutten »

Er meget fin denne her også. Kawasaki Z750R 2012(2011)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Bjerknez »

Streetfighter er for meg en R-sykkel med mindre plast (ofte uten kåpe), mer oppreist sittestilling, langt billigere forsikring med en litt nedtrimmet motor. Jeg satt på en eldre Yamaha YZF R6 her om dagen og en slik sykkel er og blir aldri helt meg. Det eneste som ikke er kjedelig med en slik sykkel er fartsopplevelsen for dem som kan temme den.

Jeg er og blir (tror jeg) en "cruiser mann", men skal jeg ha en pendlersykkel så blir det en type Streetfighter og aller helst en brukt en tror jeg.

Men til noe helt annet:
Se på denne sykkelen feks:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44805691" onclick="window.open(this.href);return false;

kan jeg normalt forvente 2-3 år på denne uten større kostnader enn service etc.?

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av LoneRider »

Bjerknez skrev: Se på denne sykkelen feks:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44805691" onclick="window.open(this.href);return false;
Reis og se på den, sett deg på den og se for deg at du skal kjøre den hver dag på jobb i 2-3. Da tror jeg du velger noe annet... Feil sykkel, feil farge(?). Og med +10 år og 55 000 kan det fort dukke opp overraskelser.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Bjerknez »

LoneRider skrev:
Bjerknez skrev: Se på denne sykkelen feks:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44805691" onclick="window.open(this.href);return false;
Reis og se på den, sett deg på den og se for deg at du skal kjøre den hver dag på jobb i 2-3. Da tror jeg du velger noe annet... Feil sykkel, feil farge(?). Og med +10 år og 55 000 kan det fort dukke opp overraskelser.
Nå tenkte jeg ikke på akkurat den sykkelen, men den sykkeltypen til den prisen etc.
Jeg har kjørt en slik sykkel på kjøreskolen og jeg synes den var vannvittig lettkjørt. Desssuten så har jeg ikke mer enn ca. 1.5 mil på jobb (en vei) og jeg kommer heller ikke til å kjøre hver ENESTE dag. Ikke vinteren feks.

men fargen er jeg nok ikke veldig begeistret for nei, men det er ikke poenget her :)

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av LoneRider »

I rest my case. Det er jo du som skal ha sykkelen. Hvis du liker Hornet og tror du vil trives med den go for it :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Bjerknez »

LoneRider skrev:I rest my case. Det er jo du som skal ha sykkelen. Hvis du liker Hornet og tror du vil trives med den go for it :)
Joda, jeg skjønner jo det :)
Var bare litt nyskjerrig på om andre var like entusiastiske som meg når det kom til Hornet, og det ser jo ut til at jeg er mer eller mindra alene om den entusiasmen her inne så langt, hehe.

Det er smak og behag så klart, men hadde noen gitt meg 200.000,- som jeg MÅTTE bruke på en Streetfighter så hadde jeg nok muligens gått for en Ducati Monster 1100 eller enn Triumph Speed Triple etc.

Hvis jeg allerede har en "hovedsykkel" og bare skal ha en rimelig og morsom streetfighter så mener jeg Hornet'en kommer til sin rett. Var i grunn bare det jeg mente :)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av lasse_hansen »

Jeg må vel si Triumph speed triple r jeg da :yeyeye

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23238
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Bjerknez »

lasse_hansen skrev:Jeg må vel si Triumph speed triple r jeg da :yeyeye
Speed Triple er så absolutt en knalltøff sykkel og en veldig sterk kandidat, men denne får man vel ikke tak i ned mot rundt 50.000,-?

Så et spørsmål angående Hornet 600 som har 10 år på baken og gått rundt 30.000km. og alle servic'er fulgt:
Hva er det egentlig man kan forvente (normalt sett) skje med en slik sykkel de nermeste 2-3 årene så lenge man følger servic'er etc.?

Motorhavari er vel kanskje ikke noe man bør forvente av en sykkel som er godt vedlikeholdt?

At man må kjøpe nytt batteri, bytte dekk, kjede, olje etc. skjønner jeg jo og mye av dette gjør man jo selv på en sykkel til den prisen, men hva er det egentlig som med stor sannsynlighet kan skje som er dyre ting å fikse for en som ikek er VELDIG teknisk av seg?

Det eneste jeg kommer på er hvis det skjer noe med gir/clutch etc... kanskje?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Olav K »

Det er nok litt ymse hvordan og hva vi definerer som "streetfighter"...
Personlig synes jeg en streetfighter skal være "rå" og ikke bare pen, den skal gi deg litt horn i panna, den skal være motorsyklenes "hooligan".
Gode eksempler på slike er Brutale, Speed/Street Triple, Streetfighter, Z800/1000, Tuono, Duke... Jeg har sikkert glemt noen.
En Hornet gir ikke meg disse egenskapene..den er for tam, blodfattig ( det handler om utstråling og ikke kubikk/hk) men den er sikkert en grei sykkel... Personlig ville jeg heller ha kikket på en eldre Monster, disse har mer særpreg og utstråling.
Men det er min mening..helt personlig, og selvsagt dønn subjektiv. :thumleft

BTW: om du kjøper deg en streetfighter skal det bli spennende å se hvor mye du kommer til å bruke den cruiser'n din :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar