Kjøpstips i naken-klassen.
- JanK
- Innlegg: 738
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Strøken Hornet 900 med under 20.000km, fra 2004 modell (med justerbar fjæring (som min)) kommer på ca i underkant av 70.000kr ferdig registrert på norske skilter (levert Kongsvinger).
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Som sagt så har jeg ikke mye peiling på dette angående priser og hva dem er verdt etc. men en Hornet 600 som har gått rundt 30.000km og som tilsynelatende ser strøken ut og har fulgt alle servicer etc. kan jo være verdt prisen.Tobben84 skrev:Bør være et vanvittig strøkent eksemplar av en tidlig 2000-modell Hornet før jeg betaler 60000,-+++.Bjerknez skrev:De fleste eldre Hornet 600 på finn ligger til rundt 60.000,- så jeg vil tippe at en 900 ikke akkurat drar NED prisen.
Men nå vet jo ikke jeg tilstand og km etc...
Da er de i såfall latterlig overpriset etter min mening. Min 2002 Thundercat forventer jeg å få rundt 40 lapper for, og den er jo langt mer avansert på alle måter. Hornet har ikke justerbar fjæring foran heller ser jeg...
Dog kan du jo vurdere en splitter ny Hornet 600 som koster ganske nøyaktig det dobbelte. Eller evt. en Suzuki Gladius 650 eller kanskje t.o.m. en Triumph Street Fighter :)
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Hmmm, har den opp/ned gaffel etter 2004 med justering, så er det plutselig mer interessant. Synes de er utrolig fine altså!:) hvor lang tid tar denne operasjonen fra du får go, til den er på norsk jord og norske skilt? (Kanskje bedre å diskutere på pm, så bare si fra om du heller vil det)JanK skrev:Strøken Hornet 900 med under 20.000km, fra 2004 modell (med justerbar fjæring (som min)) kommer på ca i underkant av 70.000kr ferdig registrert på norske skilter (levert Kongsvinger).
- JanK
- Innlegg: 738
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Har sendt deg PMTobben84 skrev:Hmmm, har den opp/ned gaffel etter 2004 med justering, så er det plutselig mer interessant. Synes de er utrolig fine altså!:) hvor lang tid tar denne operasjonen fra du får go, til den er på norsk jord og norske skilt? (Kanskje bedre å diskutere på pm, så bare si fra om du heller vil det)JanK skrev:Strøken Hornet 900 med under 20.000km, fra 2004 modell (med justerbar fjæring (som min)) kommer på ca i underkant av 70.000kr ferdig registrert på norske skilter (levert Kongsvinger).
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Denne kom netopp på finn: Duke 690 2008 http://www.finn.no/46611733" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Så den, takk for tipset!:)Snikendeugle skrev:Denne kom netopp på finn: Duke 690 2008 http://www.finn.no/46611733" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Må bare få solgt unna den jeg har først, så jeg har noe gryn:)
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Er det forresten stor forskjell på før 2012 modellene og etter. Ser jo blandt annet at det er 50cc mer slagvolum og 5 hk mer. Utseende er jo også annerledes, men er det andre store forskjeller, tenker på sevicer/fjæring/bremser osv...?
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Noen her inne som har greie på disse syklene og vet?
Ser jo på specs at det er marginale forskjeller, men hadde vært greit om noen som har prøvd begge vet forskjeller og evt pros/cons med før 2012 kontra etter.
Ser jo på specs at det er marginale forskjeller, men hadde vært greit om noen som har prøvd begge vet forskjeller og evt pros/cons med før 2012 kontra etter.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Det er faktisk magiskt nok mer futt i Duke 3 enn Duke 4. Ikke merkbart så vil jeg tro, men leser ofte på ktmforums.com om folk som sliter med å dra fra Duke 3 med en Duke 4 på racingbanen, begge to klin fulle av det som er å få ytelsesmessig.Tobben84 skrev:Er det forresten stor forskjell på før 2012 modellene og etter. Ser jo blandt annet at det er 50cc mer slagvolum og 5 hk mer. Utseende er jo også annerledes, men er det andre store forskjeller, tenker på sevicer/fjæring/bremser osv...?
Mener Duke 3 også hadde dempere på nivå med Duke 4 R utgaven (som har litt mer stæsj og fint sammenlignet med ikke- R utgaven). Ikke at jeg har noe å si på mine dempere på min standard 690 Duke 4 2013.
Duke 3 sies å vibrere mer enn Duke 4 også.
"Bortskjemte" (:p) folk sier de blir ømme i hendene etter litt kjøring på en Duke 4, men her har jeg heller aldri hatt noe problemer med min egen.
Utseendemessig så syns jeg ihvertfall at Duke 3 er kulere rett ut av boksen. Duke 4 ser ikke ut før den får litt personlig preg som dekal-settt, Akrapovic potte og crash bars

Og om det skulle være forvirring:
690 Duke 3:
2008-2011
690 Duke 4:
2012-2014+
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Ja, absolutt:) det ga svar på mye faktisk, så takk for det.Snikendeugle skrev:Det er faktisk magiskt nok mer futt i Duke 3 enn Duke 4. Ikke merkbart så vil jeg tro, men leser ofte på ktmforums.com om folk som sliter med å dra fra Duke 3 med en Duke 4 på racingbanen, begge to klin fulle av det som er å få ytelsesmessig.Tobben84 skrev:Er det forresten stor forskjell på før 2012 modellene og etter. Ser jo blandt annet at det er 50cc mer slagvolum og 5 hk mer. Utseende er jo også annerledes, men er det andre store forskjeller, tenker på sevicer/fjæring/bremser osv...?
Mener Duke 3 også hadde dempere på nivå med Duke 4 R utgaven (som har litt mer stæsj og fint sammenlignet med ikke- R utgaven). Ikke at jeg har noe å si på mine dempere på min standard 690 Duke 4 2013.
Duke 3 sies å vibrere mer enn Duke 4 også.
"Bortskjemte" (:p) folk sier de blir ømme i hendene etter litt kjøring på en Duke 4, men her har jeg heller aldri hatt noe problemer med min egen.
Utseendemessig så syns jeg ihvertfall at Duke 3 er kulere rett ut av boksen. Duke 4 ser ikke ut før den får litt personlig preg som dekal-settt, Akrapovic potte og crash bars
Og om det skulle være forvirring:
690 Duke 3:
2008-2011
690 Duke 4:
2012-2014+
Det eneste som står igjen da er hvorvidt det er annerledes serviceprogram. Mener jeg leste per 5000 på duke 3 og 10000 på 4?
Duke 3 er jo åpenbart billigere, så jeg teller litt på knappene om jeg skal legge lista på rund 70 laken(duke 3) eller 90-100(4). Dette avgenger litt av servicekostnader også, da denne prisforskjellen utgjevner seg fort med dobbelt så hyppig service....
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Det lå en duke3 til salgs i Bergen til 65k nettopp. Solgt nå ser eg. Når sykler blir 5-6 år hadde eg vurdert å tatt service selv, spesielt på en endunker som duke, er jo ikke 16 ventiler som skal sjekkes akkurat. Mens på en 2-3 år gammel sykkel tror jeg serviceheftet er viktigere ved salg igjen, så da hadde jeg sikkert satt den inn.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
KTM Service intervaller:
http://www.ktm.com/uploads/tx_downloads ... _10_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Duke 3 fra 2008-2009 har 5000km intervaller
Duke 3 fra 2010-2011 har 7500km intervaller
Duke 4 har 10 000km intervaller
Tviler på at motorene til f.eks en 2008 Duke 3 sprenger om du tar det på 10 000 intervaller istedenfor 5000. Det er bare rutine-justeringer og sjekker.
http://www.ktm.com/uploads/tx_downloads ... _10_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Duke 3 fra 2008-2009 har 5000km intervaller
Duke 3 fra 2010-2011 har 7500km intervaller
Duke 4 har 10 000km intervaller
Tviler på at motorene til f.eks en 2008 Duke 3 sprenger om du tar det på 10 000 intervaller istedenfor 5000. Det er bare rutine-justeringer og sjekker.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Ja, så den, å ser ikke at den er solgt ennå.flonoen skrev:Det lå en duke3 til salgs i Bergen til 65k nettopp. Solgt nå ser eg. Når sykler blir 5-6 år hadde eg vurdert å tatt service selv, spesielt på en endunker som duke, er jo ikke 16 ventiler som skal sjekkes akkurat. Mens på en 2-3 år gammel sykkel tror jeg serviceheftet er viktigere ved salg igjen, så da hadde jeg sikkert satt den inn.
Kommer nok til å ta servicer selv ja, hvertfall på en 2008 modell, men det koster jo litt alikevel med en tusing i olje dobbelt så ofte.
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Jepps, det er flott! Takker!Snikendeugle skrev:KTM Service intervaller:
http://www.ktm.com/uploads/tx_downloads ... _10_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Duke 3 fra 2008-2009 har 5000km intervaller
Duke 3 fra 2010-2011 har 7500km intervaller
Duke 4 har 10 000km intervaller
Tviler på at motorene til f.eks en 2008 Duke 3 sprenger om du tar det på 10 000 intervaller istedenfor 5000. Det er bare rutine-justeringer og sjekker.
Re: Kjøpstips i naken-klassen.
Tobben84 skrev:Ja, så den, å ser ikke at den er solgt ennå.flonoen skrev:Det lå en duke3 til salgs i Bergen til 65k nettopp. Solgt nå ser eg. Når sykler blir 5-6 år hadde eg vurdert å tatt service selv, spesielt på en endunker som duke, er jo ikke 16 ventiler som skal sjekkes akkurat. Mens på en 2-3 år gammel sykkel tror jeg serviceheftet er viktigere ved salg igjen, så da hadde jeg sikkert satt den inn.
Kommer nok til å ta servicer selv ja, hvertfall på en 2008 modell, men det koster jo litt alikevel med en tusing i olje dobbelt så ofte.
Ligger ikke på finn nå? 1000 i olje? Fyller hele bensintanken da eller?