Pertex Microlight - noen med erfaringer?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Pertex Microlight - noen med erfaringer?

Legg inn av LordShaft »

Konge, denne satt jeg faktisk å letet etter. Tenkte jeg skulle kjøpe dette selv. AJ!!! hvor kjøpte du dette? kjøpte du fra det store utland?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev:Konge, denne satt jeg faktisk å letet etter. Tenkte jeg skulle kjøpe dette selv. AJ!!! hvor kjøpte du dette? kjøpte du fra det store utland?
Neida ;-) .

Kjøpte herfra... :-) :

http://magasi.net/catalog/index.php/kla ... 29_158_173" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hvordan er størrelsen da? I forhold til hva du ellers bruker? Jeg bruker xl i bergans jakker diverse t-skjorter, men opplever at noen skogstad jakker osv må jeg helt opp i xxl :-k

Brukeravatar
sankyo
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400

Legg inn av sankyo »

Takk AJ. Det er akkurat det jeg mente. Det skal nok testes.
Live long and prosper :janikk

Toven

Legg inn av Toven »

size chart til EDZ, regner med at det er samme produsent...?

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev:Hvordan er størrelsen da? I forhold til hva du ellers bruker? Jeg bruker xl i bergans jakker diverse t-skjorter, men opplever at noen skogstad jakker osv må jeg helt opp i xxl :-k
Helt vanlig i størrelsen for mitt vedkommende. Dvs. Medium på samme måte som andre klær jeg bruker. Normal i størrelsen, vil jeg si.

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Supert, takk for svar til dere begge.... Da er det bare å finne fram målbåndet til fruen :roll

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Da har jeg bestilt selv, i størrelse XXL. :thumleft Gleder meg til å kjenne forskjellen.

Toven

Legg inn av Toven »

LordShaft skrev:Da har jeg bestilt selv, i størrelse XXL. :thumleft Gleder meg til å kjenne forskjellen.
selv! Ble så forbanna tjukt med superundertøy og fleece under, og vinden gjorde meg fortsatt kjølig. Tok til slutt vanlig vindjakke på utsia av skinnjakka
Ble seende ut som en squid :knegg

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg har ikke mye plass under skinndressen selv. Går helt fint med 1 stk ullfrote (ca 200g) for de som er vant med vams osv. Men dette er for lite på kjølige morgener eller på begynnelsen eller slutten av sesongen. skal jeg ha dobbelt opp med ull eller fleece under i tillegg, blir det for trangt, å jeg klarer ikke bevege meg slik jeg ønsker. Så dette har jeg troen på blir en veldig god løsning :thumleft

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg fikk prøve det ny innkjøpte utstyret i dag. Å en ting kan jeg bare si med en gang, dette var faen meg gode greier :prf

Utrolig behagelig å ha under dressen, bygger nesten ingen ting og holder langt bedre på varmen. Var 4 grader å duskregn når jeg kjørte å jeg var ikke antydning til kald. Så sesongen ble straks litt lenger med dette utstyret.

Anbefales på det sterkeste. :thumleft

Note4

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Samme her.
Brukte Pertex plaggene i dag, under skinndressen. 0 grader og snøkrystallsymbolet på plass i KTM cock-pit'en...
Merker knapt at man har iført seg Pertex annet enn at det holder deg varm og god - lenge.
Dette er noe alle MCister bør ha!

Toven

Legg inn av Toven »

Godt å høre! Fikk pakka i dag, ble rotete med regndressen på utsia for å ta vinden tidlig på morran i går :lol

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

AJ skrev:Samme her.
Brukte Pertex plaggene i dag, under skinndressen. 0 grader og snøkrystallsymbolet på plass i KTM cock-pit'en...
Merker knapt at man har iført seg Pertex annet enn at det holder deg varm og god - lenge.
Dette er noe alle MCister bør ha!
Ja det er heit utrolig at jeg ikke har gått til innkjøp av dette før. Vi snakker utrolig økt komfort følelse under dressen...
Likte at det er litt glatt, føler at ull henger litt igjen i dressen. Vanskelig å forklare.
Uansett, en annen ting å merke seg, er du litt bygget så bør du gå opp en størrelse. Jeg kjøpte i xxl og den var akkurat passelig i armene, ryggen og kassen

Note4

NoxRy
Motorsykkelen din: Honda Hornet 600 2003

Legg inn av NoxRy »

Må bare rette en takk til alle dere.
Har lett lenge etter ett enkelt plagg for å stoppe vinden, uten at det koster skjorta.
Det var jammen meg ikke enkelt å finne, før jeg dumpa over denne posten. Etter alle positive kommentarer fra dere var jeg solgt, og nå blir det bestilt! :twothumbs:

Svar