Hjelp - Må på visning hos SVV

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hjelp - Må på visning hos SVV

Legg inn av LordShaft »

Her er det bare å montere på originalt anlegg, om det ikke er for mye arbeid... og spille dum som en sokk når de konfronterer deg på stasjonen. Du vil ikke tro hvor mye jeg har sluppet unna med å spille dum og uviten :lol (noen vil kanskje si at jeg har vært meg selv haha)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hjelp - Må på visning hos SVV

Legg inn av TBI81 »

Bytt til org og dra på visning. Er nok som dykkern sier - gebyret er nok missforstått som bot..

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hjelp - Må på visning hos SVV

Legg inn av kjellv »

http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... 8-30302-00
Dette akra-anlegget til YZF-R125 selges det mye av, men er dessverre ikke tillatt brukt på vei. Anlegget er innmari pent, og gir et flott lydbilde. Ikke rart det selger så bra. Men som alle ser...det står tydelig at det ikke er godkjent til brukt på vei.

Men...ta godt vare på originalanlegget! I situasjoner som dette er det bare å sette det på igjen.
Du har egentlig ikke noe valg. Stiller du med akra-anlegget til kontroll risikerer du både bot og avskilting, så det er ikke noe vits å prøve. Har du originalanlegget blir du i hvert fall ikke avskiltet...så lenge resten av sykkelen er i orden.

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Hjelp - Må på visning hos SVV

Legg inn av Nostalgic »

thewiz skrev:hehe, veivesenet i fredrikstad er noen tullinger. Aner ikke hvor mange ganger jeg har blitt stoppet av dem i bil. Blabla masse idiotprat hver gang. Kjøtthuer. Skjønner ikke hvorfor man bare kan bruke hvilket som helst eksosanlegg så lenge det er innenfor DB kravet? Er så mye tull i dette landet.

Men, har fått "mangellapp" på eksos på bilen min før, monterte bare det orignale og dro på visning. Alt ok. Er bare utrolig stress oppå der, da de undersøker sykkelen din ellers også når du først er inne, så pass på at du ikke har noe annet som er på "kanten" for da må du opp igjen en annen gang.

Har aldri hørt om at man får bot for dette, tror nok kompisen din har blandet "bot" med å betale gebyret på 500,- spenn.
Hehe, ja er ikke en gjeng med hyggelig folk akkurat... Jeg tenker å bytte ut eksosanlegget, sette på en CE godkjent refleks på skiltbraketten og nye dekk så skal det ikke være noe som helst de kan si noe på! :prf
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Hjelp - Må på visning hos SVV

Legg inn av Nostalgic »

Dykkeren skrev:Nå skriver jo trådstarter at det er et eksosanlegg for banekjøring. Altså ulovlig på vei, hva er problemet ? Bytt til et anlegg som er lov å kjøre på vei med og hvis mc'en.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Det stemmer, er et Akrapovic full-anlegg som er beregnet for bane-kjøring. Det holder støy nivået med DB killer men har ikke katalysator så er umulig å få registrert det i vognkortet.
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Hjelp - Må på visning hos SVV

Legg inn av Nostalgic »

LordShaft skrev:Her er det bare å montere på originalt anlegg, om det ikke er for mye arbeid... og spille dum som en sokk når de konfronterer deg på stasjonen. Du vil ikke tro hvor mye jeg har sluppet unna med å spille dum og uviten :lol (noen vil kanskje si at jeg har vært meg selv haha)
Heheh, planen var å montere på originalt anlegg og dra på visning. Jeg prøvde å spille dum når jeg ble stoppet idag, men levde meg nok ikke inn i rollen godt nok. :lol Har du noen tips på overbevisende skuespill?
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Hjelp - Må på visning hos SVV

Legg inn av Nostalgic »

kjellv skrev:http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... 8-30302-00
Dette akra-anlegget til YZF-R125 selges det mye av, men er dessverre ikke tillatt brukt på vei. Anlegget er innmari pent, og gir et flott lydbilde. Ikke rart det selger så bra. Men som alle ser...det står tydelig at det ikke er godkjent til brukt på vei.

Men...ta godt vare på originalanlegget! I situasjoner som dette er det bare å sette det på igjen.
Du har egentlig ikke noe valg. Stiller du med akra-anlegget til kontroll risikerer du både bot og avskilting, så det er ikke noe vits å prøve. Har du originalanlegget blir du i hvert fall ikke avskiltet...så lenge resten av sykkelen er i orden.
Der har du det ja :thumleft Jeg fikk sendt med original anlegget hjem fra forhandleren når jeg fikk på montert anlegget så det ligger trygt ute i garasjen. Skal få byttet i løpet av uken så får jeg manne meg opp og dra på visning.
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Hjelp - Må på visning hos SVV

Legg inn av Kjellrf »

Kanskje etterkontrollere det et annet sted enn Fredrikstad hvis det er der noen har fått bot?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar