WeRide app til MC bruk

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
Petterh
Motorsykkelen din: Yamaha XVS 1100 Dragstar, 1999

Re: WeRide app til MC bruk

Legg inn av Petterh »

Det er flott med tips om gode motorsykkelruter :-)! Dessverre er slike apper bruker-baserte, så det fordrer at man legger inn om man har oppdaget noe.

Jeg har selv forsøkt en app som heter "Greatest Road". Jeg har iPhone - vet ikke om den er til Andoid. Samme svakhet som WeRide - man er avhengig av brukere. Fordelen slik jeg ser det, er at den søker på kartutsnittet man har på skjermen. Da kan man se alle rutene på kartet i stedet for på en liste. Her får man også et valg "Take me to Start-point", som åpner gps i google maps. :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Har sittet med appen litt, og klarer ikke finne nytten med den. Den gjør liksom ikke mere enn vi gjør på forumet. Her deler vi Google map-ruter og bilder, og det gjør denne appen også.

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

Appen har et større og litt mer internasjonalt publikum da... Jeg synes den var nokså smooth. Men dårlig med ruter da, og det begynner å bli mange konkurrerende slike greier nå. Desidert flest ruter over hele Europa finner du hos Best Biking Roads. Men de har en treig kartløsning og en antikvarisk app. Ja, det funker. Men ikke så godt som det burde :-k

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Flanker skrev:
Kawagutten skrev:Har prøvd litt og det første jeg så var at den ikke ville legge til alle veier jeg trykte på(lurer på om det kan komme av at en vei er stengt) og at den ikke lagrer kart selv om jeg trykte save å måtte begynne på nytt til jeg ikke gadd å prøve mer den kvelden.Dette var på Iphone.

Snikendeugle-Er det noen apps som IKKE bruker nettverk i dag? nei men det finns f.eks mobil med innebygd gps og trenger ikke bruke mobildata.
Ser ut som den bruker Google Maps, og da funker ikke vinterstengte veier... Dessverre :sorry

Det var gamle veien fra langangen til porsgrunn.Har vel vært noe ombyging pga e18 og det er lenge siden jeg har kjørt akkurat der selv.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Moby
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3

Legg inn av Moby »

Jeg installerte appen, skal teste den litt. Det er jo kjekt med en app som lagrer turer litt mer strukturert, det kan være vanskelig på et forum hvis man har hundretalls turforslag fordelt på 19 fylker.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Moby skrev:Jeg installerte appen, skal teste den litt. Det er jo kjekt med en app som lagrer turer litt mer strukturert, det kan være vanskelig på et forum hvis man har hundretalls turforslag fordelt på 19 fylker.
Men det er der jeg ikke skjønner. Jeg får ikke lagret noen tur. Jeg må manuelt plotte ruta på kartet..

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Med Iphone er det en app som heter log n`drive,den skal logge alt men har ikke testet den fullt ut enda.Den har tre knapper som start ,end og via.Tror den skal logge hvor enn du er hvis du setter den på :-) Den krever da bruk av mobildata.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Vagabond60
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Legg inn av Vagabond60 »

Snikendeugle skrev:
Eh... Om du ikke vil bruke nettverket er det jo bare å slå av mobildata.
Er det noen apps som IKKE bruker nettverk i dag?
Navigon og tomtom bruker ikke nettverk. De koster noe, men er fullt ut erstatning for en dedikert gps etter min mening.

Brukeravatar
Voodoodoo
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013

Legg inn av Voodoodoo »

Vagabond60 skrev:
Snikendeugle skrev:
Eh... Om du ikke vil bruke nettverket er det jo bare å slå av mobildata.
Er det noen apps som IKKE bruker nettverk i dag?
Navigon og tomtom bruker ikke nettverk. De koster noe, men er fullt ut erstatning for en dedikert gps etter min mening.
Bruker navigon og synes den er genial. plotter ruter på tyre og sender de til iphone via mail. åpner linken og vips har jeg ferdig rute på telefonen klar til bruk. kan også lagre rutene på telefonen. Har kjørt flere langturer med Iphone og Navigon. Blandt annet tur-retur kroatia i 2011. Har Vanntett Lifeproof etui til iphone og bruker samme festet som til gopro kamera.

Til logging av rute har jeg ikke funnet noe som er bedre en MotionX gps, den logger til fil som kan deles via mail eller facebook eller åpnes i google earth&maps. den er heller ikke avhengig av mobildata. bruker du mobildata kan den settes til å poste automatisk hvor du er.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Svar